www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

NFON AG introduceert tweefactorauthenticatie voor hardware

• Verhoogde veiligheid voor auto provisioning
  • Inbedrijfstelling alleen na invoer van een Phone Authentication PIN (PAP)
  • Press-kit
Voortdurende ontwikkeling van het platform
NFON AG, de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud, introduceert tweefactorauthenticatie (2FA) voor eindapparaten. Bij de ingebruikname van nieuwe telefoons zal de eenmalige invoer van een zogenaamde Phone Authentication PIN (PAP) noodzakelijk zijn. "Veiligheid en betrouwbaarheid zijn voor NFON enorm belangrijk", zegt Jan-Peter Koopmann, Chief Technology Officer bij NFON AG. “Daarom voeren we regelmatig audits uit op ons platform en werken we voortdurend aan verdere verbeteringen. Op basis van onze analyses en de ontwikkelingen op het gebied van IT-beveiliging hebben we besloten dit mechanisme verder te ontwikkelen om aan onze hoge eisen te voldoen en de hoogst mogelijke veiligheid voor onze klanten te garanderen.”

Made in Germany
Tot nu toe werd de hardware-authenticatie op het platform uitgevoerd met behulp van het certificaat van de fabrikant en het MAC-adres van het apparaat, indien de fabrikant dit ondersteunt. Met de introductie van 2FA moet een eindapparaat dat verbonden is met het NFON-platform geautoriseerd worden met een zescijferige code (PAP), bovenop de bestaande authenticatiemethodes. Een dergelijke procedure is ook gebruikelijk bij internetbankieren en leidt tot meer veiligheid voor alle gebruikers. "We hebben dit zo ontworpen om de impact op NFONs auto provisioning-proces, waar klanten aan gewend zijn, te beperken", voegt Jan-Peter Koopmann toe. “De authenticatie integreert moeiteloos in de vertrouwde processen tijdens de installatie. De vuistregel is: bij de afweging tussen gemak en veiligheid moet de veiligheid vooropstaan.” De nieuwe procedure geldt alleen voor nieuwe apparaten die nog niet bij NFON zijn geregistreerd. Slimme functies, vooral bij het gebruik van meerdere apparaten, maken deze procedure bijzonder voordelig voor alle klanten en gebruikers.

Patentaanvraag voor technologie
NFON AG is als aanbieder van de communicatie-infrastructuur niet alleen een belangrijke, maar ook veiligheidskritische partner voor alle klanten. Hans Szymanski, Chief Executive Officer en Chief Financial Officer bij NFON AG: "Dat we ons meer dan bewust zijn van dit belang blijkt uit een patent dat we hebben aangevraagd, wat ons consequente streven naar verbetering weerspiegelt. En hiermee blijven we een innovator binnen de branche."

Over NFON AG
NFON AG heeft zijn hoofdkwartier in München en is de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud. Het bedrijf telt meer dan dertigduizend bedrijven in vijftien Europese landen als klant. Met Cloudya biedt NFON een gebruiksvriendelijke, onafhankelijke en betrouwbare oplossing voor geavanceerde zakelijke communicatie uit de cloud. Verdere hoogwaardige en branche-specifieke oplossingen maken het portfolio op het gebied van cloud-communicatie compleet. Met onze intuïtieve communicatieoplossingen stellen we Europese bedrijven in staat om hun werk elke dag een beetje te verbeteren. NFON is de nieuwe vrijheid van zakelijke communicatie. http://www.nfon.com/

Press-Kit
Jan-Peter Koopmann, Chief Technology Officer, NFON AG; Hans Szymanski, Chief Executive Officer en Chief Financial Officer, NFON AG

Contactpersoon voor de media
Kies de juiste PR-contactpersoon:
NFON AG

Elisa Lesieur + Emilie Debes
nfon@yucatan.fr

Investor Relations
Sabina Prüser, Head of Investor Relations, +49 89 45 300 134, sabina.prueser@nfon.com

Disclaimer
This communication is for information purposes only and does not constitute an offer to sell or the solicitation of an offer to buy or subscribe for any securities of the Company. The securities discussed herein have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the "U.S. Securities Act") and may not be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from registration under the U.S. Securities Act. There will be no public offering of the securities discussed in this release in the United States of America and the information contained in this release does not constitute an offer of securities for sale. This announcement is not for distribution, publication or transmission, directly or indirectly, to or within the United States of America, Australia, Canada, Japan or any other jurisdiction in which such distribution is unlawful, or to U.S. persons.
Laatste van NFON AG

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Visma | Raet

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau