www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Identiteitsmanagementplatform Auth0 noteert omzetstijging van zeventig procent in 2019

Platform voor appbouwers zet zich in voor bescherming van identiteiten wereldwijd

Bellevue Washington – 13 februari 2020Auth0, het identiteitsplatform voor appbouwers, beleefde in 2019 opnieuw een succesvol jaar. Het bedrijf noteerde een stijging van zeventig procent voor wat betreft totale omzet en acquisitie, inclusief salesrecords in Q4. Onder leiding van Eugenio Pace, CEO en medeoprichter, realiseerde Auth0 opnieuw een sterke groei in dubbele cijfers en blijft het bedrijf sinds de oprichting in 2013 een consistente YOY-groei vertonen.

Auth0 is het eerste identiteitsmanagement platform voor appbouwers. De missie van het bedrijf is het beschermen van identiteiten wereldwijd. In de Benelux en Scandinavië doet Auth0 dit nu al voor 211 klanten, waaronder Alma Media, GrandVision, Yara Digital Farming en Obos BBL. Daarbij werkt het bedrijf veelvuldig samen met partners als Traxion, IS4U, Nixu en Houston Inc. In 2019 was bij 63 procent van de deals in de Benelux en Scandinavië een partner betrokken, in 2020 is dat naar verwachting bij zeventig procent. Auth0 vierde verschillende hoogtepunten in 2019, waarvan de financiering van 103 miljoen dollar voor de Series E een van de belangrijkste was. De financiering bracht de totale geschatte waarde van Auth0 net over één miljard dollar.

Forrester voorspelt dat de markt voor Identity and Access Management-software (IAM) zal groeien tot 16,8 miljard dollar in 2023. De alsmaar toenemende behoefte aan identiteitsmanagement op maat, wordt ook duidelijk door de sterke groei van Auth0. Die groei blijkt onder andere uit de regionale uitbreiding in EMEA en Azië-Pacific (aanleiding voor de opening van een nieuw Auth0-kantoor in Singapore), een wereldwijd partnerprogramma dat de omzet verdriedubbelde, uitgebreidere integratie met Amazon Web Services ( AWS) en belangrijke nieuwe klanten.

“Toen Matias Woloski en ik in 2013 startten met Auth0, konden we alleen maar dromen van dit succes en deze groei”, zegt Pace. “Ons onderscheidende identiteitsplatform en de adoptie ervan in alle marktsectoren gaven ons de mogelijkheid om uit te breiden naar meer dan zeshonderd werknemers, zes kantoren te openen en samen te werken met een aantal van de grootste bedrijven ter wereld. We zijn het hele Auth0-team en onze klanten ontzettend dankbaar en kijken uit naar nog meer succesvolle jaren.”

Andere highlights voor Auth0 waren verschillende benoemingen binnen het managementteam, waaronder de benoeming van Kris Imbrechts tot Sales Director voor Noord- en Zuid-Europa. In totaal werden in de Benelux en Scandinavië in 2019 zeven nieuwe collega’s aangenomen. Dat brengt het aantal werknemers in deze regio op negen; naar verwachting zal dit aantal stijgen naar veertien tegen het eind van 2020. In totaal zag Auth0 een groei van 35 procent in personeel en kreeg het regelmatig erkenning van experts en media. In 2020 staat onder andere de eerste conferentie voor klanten en developers – Auth0® Assemble – The Identity Conference for Application Builders™ – op de planning. De conferentie vindt plaats in San Francisco op 26 en 27 augustus 2020 .

Over Auth0
Auth0 is het eerste identiteitsmanagement platform voor appbouwers, en de enige identiteitsoplossing die nodig is voor op maat gemaakte applicaties. Missie van het bedrijf is het beschermen van identiteiten wereldwijd, zodat innovators kunnen blijven innoveren. Auth0 biedt de eenvoud, schaalbaarheid en expertise om identiteiten te schalen en te beschermen in elke applicatie, voor elke doelgroep. Auth0 beveiligt elke dag meer dan honderd miljoen logins. Zo biedt het bedrijven het vertrouwen om betrouwbare en eersteklas digitale ervaringen aan te bieden aan hun klanten wereldwijd.

Meer informatie is te vinden op de website of volg Auth0 via Twitter.
Laatste van Auth0
Onderzoek Auth0: meeste applicatieontwikkelteams vertrouwen meer op SaaS-services dan op intern bouwen

Auth0 verwelkomt CFO van Smartsheet als nieuw directielid

Auth0 gaat samenwerking aan met Datadog voor near-realtime levering bedrijfskritische identiteitsgegevens
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage