www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 62 dagen geleden)
PR: LVTPR

Analisten van Ovum publiceren rapport over Qualys VMDR®, de volgende-generatie end-to-end oplossing voor vulnerability management

VMDR (Vulnerability Management, Detection and Response) is een cloud-app die basis vormt voor effectief, op risico’s gebaseerd vulnerability management-programma

Amsterdam, 12 februari 2020 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, maakt bekend dat Qualys VMDR® (Vulnerability Management, Detection and Response) door de analisten van Ovum is erkend als de leidende technologie voor vulnerability management (VM).

In het rapport van Ovum, Qualys Readies Its Next-gen Vulnerability Management Offering, erkent Rik Turner, Principal Analyst bij Ovum op het gebied van infrastructuuroplossingen, dat Qualys VMDR® inspeelt op de fundamentele uitdagingen van organisaties bij het ontdekken, beoordelen en oplossen van kritische kwetsbaarheden in een netwerk. Ovum stelt dat VMDR voorziet in een end-to-end, naadloze en geïntegreerde cybersecurityworkflow met ingebouwde patching. Turner merkt op dat VMDR het concept van xDR uitbreidt, waarbij security niet slechts een laag is voor inzicht in threats, maar geïntegreerd is in het terugdringen van risico’s. Met VMDR kennen organisaties niet alleen hun belangrijkste kwetsbaarheden, maar kunnen ze ook direct actie ondernemen.

“Qualys heeft een lange geschiedenis van innovatie achter zich en lanceerde in 1999 zijn vulnerability management-oplossing als cloudservice. Die innovatie is er vandaag nog steeds, nu het bedrijf het eerste en enige end-to-end VM-platform lanceert, dat alles omvat: van asset discovery tot vulnerability assessment tot het prioriteren van patching en herstel”, zegt Turner. “Met VMDR kunnen organisaties eindelijk de kwetsbaarheidscyclus completeren binnen één gebruiksinterface. Daarmee wordt de belofte ingelost van het terugdringen van de Time to Remediation naar nul.”

image

Wat VMDR een onderscheidende app maakt, is dat het de gehele IT- en securityworkflow samenbrengt in één cloud-app die elk device dat verbinding maakt met het netwerk, realtime identificeert. Zo zijn gebruikers in staat om altijd een up-to-date wereldwijde IT-asset inventory en asset-groepen te creëren en te onderhouden. Ook kunnen gebruikers kwetsbaarheden realtime vaststellen en deze binnen de gehele wereldwijde hybride IT-omgeving prioriteren, herstellen of de impact ervan verminderen. Dit omvat on-premise-devices, endpoints, cloud, mobile, containers, webapps en API’s.

image

VMDR biedt klanten uniek inzicht in hun volledige wereldwijde IT-omgeving en combineert dit met een state-of-the-art prioritization engine die ook rekening houdt met misconfiguraties en beveiliging via digitale certificaten. VMDR biedt zo de beste basis voor een compleet, op risico gebaseerd vulnerability management-programma dat niet alleen afhankelijk is van op CVE gebaseerde kwetsbaarheden en arbitraire risicoscores. Wat een vals gevoel van veiligheid geeft.

“Als het gaat om vulnerability management-programma’s, spelen bij veel organisaties veel verschillende teams die allerlei puntoplossingen gebruiken, een rol. Dat zorgt vaak voor meer problemen dan er opgelost worden, waaronder integratie-issues, false positives en, erg belangrijk: kritieke vertragingen in het mitigatieproces”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. “Qualys VMDR ®lost deze problemen op door het bieden van een all-in-one cloud-app die de volledige cyclus van vulnerability management automatiseert en zo de mogelijkheden voor bedrijven versnelt om te reageren op dreigingen. Ook voorkomen bedrijven aanvallen en reduceren ze hun licentie- en operationele kosten.”

Qualys lanceert VMDR officieel op 25 februari 2020 tijdens de Qualys Security Conference in San Francisco. Aanmelden is nodig doordat de ruimte beperkt is.

Lees het rapport van Ovum: Qualys Readies Its Next-Gen Vulnerability Management Offering.

##

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 12.200 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op  www.qualys.com

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Algoritme van MusicInBrands verkocht aan Private investeerder

Driekwart jongeren vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers

Zyxel Nebula lanceert meest uitgebreide cloud-netwerkoplossing met firewall voor mkb

Digitale Binnenhof Academy van start!

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

ARAG integreert M-Files en Salesforce voor 360-graden klantbeeld

Marc Lelijveld als enige Nederlander door Microsoft erkend als ‘FastTrack Recognized Solution Architect’ voor Power BI

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden

Avaya benoemt Michiel Noordermeer tot Regional Sales Leader Benelux

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen
Verstreken tijd: 1 jaar en 62 dagen

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Unit4
Logo Extreme Networks