www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet gaat samenwerking aan met Equinix, dit zorgt voor snellere en veilige verbindingen met de cloud

Secure SD-WAN van Fortinet brengt snellere connectiviteit en consistente beveiliging naar Network Edge van Equinix

Utrecht, 12 februari 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde cybersecurity-oplossingen, is een samenwerking aangegaan met Equinix, een wereldwijd aanbieder van datacenters en interconnects. Het doel is om zakelijke klanten te helpen aan snellere verbindingen met hun cloud-omgevingen met de toevoeging van Secure SD-WAN van Fortinet aan Network Edge van Equinix.

Steeds meer bedrijven doen een beroep op SD-WAN. Hiermee kunnen ze de gebruikerservaring verbeteren, kostenbesparingen realiseren en de verbindingen met cloud-omgevingen vanuit filialen en campusomgevingen optimaliseren. Momenteel maken ruim 21.000 organisaties gebruik van de oplossing Secure SD-WAN van Fortinet. Veel daarvan kiezen ervoor om de oplossing rechtstreeks vanuit filialen te gebruiken. Dit versnelt de overstap naar de cloud en verbetert de user experience voor gebruikers van bedrijfsapplicaties. Fortinet Secure SD-WAN is nu verkrijgbaar als virtuele netwerkdienst via Network Edge op Platform Equinix. De oplossing is zowel geschikt voor bedrijven die al hun workloads in de cloud willen onderbrengen op basis van een ‘cloud first’-strategie als voor organisaties die kiezen voor een multi-cloudstrategie op basis van meerdere publieke clouds om te profiteren van snellere connectiviteit aan de rand van het WAN.

Dankzij de toevoeging van Fortinet Secure SD-WAN aan Network Edge kan Equinix zakelijke klanten een springplank naar diverse publieke clouds bieden met een integraal SD-WAN. Deze oplossing biedt schaalbare ondersteuning voor middelgrote ondernemingen en multinationals. Zij kunnen een einde maken aan latency op de lijn wanneer zij verbindingen maken met applicaties in cloud-omgevingen zonder concessies te doen aan de beveiliging. De toevoeging van een colocatie-optie breidt de reikwijdte van Fortinet Secure SD-WAN verder uit.

Fortinet Secure SD-WAN is nu beschikbaar als appliance, als NFV voor gebruik op locatie en als virtuele appliance bij alle grote cloud providers. De oplossing biedt hogere doorvoersnelheiden voor workloads in elke wereldwijde publieke cloud en integrale ondersteuning voor hybride en multi-cloudomgevingen.

Fortinet Secure SD-WAN is nu met ingebouwde next-generation firewall (nfgw)-functionaliteit verkrijgbaar via de Network Edge-marktplaats van Equinix. Bedrijven kunnen daarmee beschikken over snellere verbindingen met publieke clouds en SaaS-oplossingen en tegelijkertijd voor consistente beveiliging zorgen. Vereenvoudigde processen, centraal beheer en analysemogelijkheden maken provisioning zonder menselijke tussenkomst mogelijk. Dit draagt bij aan een snellere ingebruikname. Bedrijven kunnen dankzij ‘bring your own license’- en ‘pay as you go’-opties kiezen voor het licentiemodel dat het beste op hun behoeften aansluit.

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Het leeuwendeel van onze klanten maakt gebruik van verschillende cloud providers. Het is voor hen daarom van groot belang om de juiste locatie te vinden om diensten in te zetten. Onze samenwerking met Equinix en de beschikbaarheid van Fortinet Secure SD-WAN via Network Edge bieden onze klanten meer flexibiliteit. Dit geeft hen namelijk de mogelijkheid om diensten buiten hun filialen te hosten en de overstap naar de cloud te versnellen.”

“De Network Edge-diensten van Equinix voeren het tempo van digitale transformatie van internationaal actieve ondernemingen op door hen de mogelijkheid te bieden om hun netwerken virtueel te moderniseren. Dankzij de beschikbaarheid van Fortinet Secure SD-WAN als virtuele netwerkservice via Network Edge kunnen organisaties hun kapitaalkosten en in meer wereldwijde locaties processen aan de rand van het WAN vereenvoudigen en die dichterbij eindgebruikers, cloud-omgevingen en waardevolle ecosystemen brengen,” zegt Bill Long, senior vice president, Core Product Management bij Equinix

Aanvullende informatie
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 425,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E.  karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Fortinet voegt ruim 350 nieuwe functies toe aan zijn Security Fabric

Fortinet breidt integratie met Amdocs uit zodat dienstverleners geavanceerde Secure SD-WAN-diensten kunnen aanbieden
1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Databricks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl