www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2497 volgers blijven op de hoogte!

Fundaments behaalt ISO 14001 certificering

Fundaments, Expert in Clouds, heeft nu een nog duurzamere Cloud dankzij ISO 14001 certificering

In 2019 is Fundaments intensief bezig geweest om te voldoen aan de ISO 14001 standaard, de internationale standaard voor milieumanagement. In deze standaard staat beschreven hoe een organisatie procesmatig risico’s kan beheersen, op het gebied van milieu, en deze indien mogelijk kan voorkomen. Het helpt Fundaments bij het verduurzamen van haar Cloud en het verkleinen van de ecologische voetafdruk, zodat de belasting op het milieu wordt verminderd.

Tijdens de laatste twee maanden van 2019 is Fundaments gecontroleerd door BSI Group. Dit is een onafhankelijke organisatie die Fundaments heeft beoordeeld op de ISO 14001 standaard. Colin Keizers, Security Officer en tevens milieufunctionaris bij Fundaments heeft het proces begeleid: “Allereerst zijn we natuurlijk erg trots dat we nu voldoen aan de ISO 14001 certificering! Deze certificering helpt ons bij het optimaal inrichten van onze Cloud-omgevingen en ons kantoor. We kiezen bijvoorbeeld specifiek voor ISO 14001 of gelijkwaardig gecertificeerde datacenters, stimuleren het gebruik van (elektrische) fietsen onder ons personeel en maken het mogelijk om elektrische auto’s op te laden middels laadpalen op de parkeerplaats. Daarnaast stellen we strengere eisen aan onze leveranciers op het gebied van milieu en nemen we proactief milieuvriendelijke maatregelen. Zo hebben we in kaart gebracht welke onderhoudsregimes van toepassing zijn op alle apparatuur in ons kantoor, zoals airco’s en elektrische laadpalen en hebben we in samenwerking met BSI strengere eisen op het gebied van milieu geformuleerd voor onze leveranciers."

De organisatie is dusdanig ingericht dat er zo milieuvriendelijk mogelijk gewerkt wordt door het personeel. Er zijn maatregelen genomen om niet alleen te zorgen voor duurzame, milieuvriendelijke apparatuur waarbij de nieuwste technieken en methodes worden gebruikt om onder andere energie te besparen, maar ook om het pand van Fundaments te verduurzamen. Het volledige dak van het monumentale kantoorpand is vernieuwd en de muren en ramen zijn opnieuw geïsoleerd. Door de ISO 14001 certificering verplicht Fundaments zich om continu te verbeteren en te investeren in duurzame, milieuvriendelijke apparatuur en datacentra.

Samengevat is Fundaments erg blij met de behaalde resultaten en de nieuwe ISO 14001 certificering.

Noot aan de redactie

Over Fundaments
Fundaments is de vrijdenkende Expert in Clouds. Op basis van 100% betrouwbare cloudoplossingen en -diensten borgen zij de bedrijfskritische processen en activiteiten van hun klanten.

Zij werken met het principe; alleen het beste is goed genoeg. Daarom gebruiken ze alleen bewezen technologieën en leveren ze maatwerk en bijpassende diensten. Hun expertise en vraaggerichte, betrokken aanpak stelt hen in staat om tot het beste advies en de beste cloudoplossingen voor zelfs de meest complexe vraagstukken te komen.

Vanuit de drive van Fundaments om iedere dag weer het beste uit hunzelf en de technologie te halen, blijven zij nieuwe mogelijkheden en toepassingen verkennen. De kennis die ze hiermee opdoen en hun ervaring en visie delen ze met hun klanten en leveranciers. Hierdoor helpen zij hun klanten tot nieuwe inzichten en continue verbetering te komen. Door de ontwikkeling van de technologie en de toepassing ervan samen te verleggen, komen ze tot een grensverleggende kwaliteit.

Voor meer informatie kijkt u op www.fundaments.nl
Laatste van Fundaments B.V.
VMware bekroont Fundaments tot Most Innovative Cloud Partner of the Year

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo Alcadis
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl