www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau

Nieuwe tool HousingAnywhere zorgt voor meer transparantie in vastgoedmarkt

Bereken de optimale verhuurprijs met HousingAnywhere’s RentRadar

Rotterdam, 11 februari 2020 – Internationaal huuraccommodatieplatform HousingAnywhere introduceert met trots RentRadar, een AI-gestuurd product dat slimme huurprijssuggesties geeft voor de vastgoedmarkt. Verhuurders en vastgoedbeheerders hebben nu de beschikking over de krachtige machine learning-algoritmen van HousingAnywhere om het ware inkomstenpotentieel van hun huurwoningen te ontdekken - een primeur op de huurmarkt voor de middellange tot lange termijn. “De lancering van deze nieuwe tool geeft onze gebruikers weer meer mogelijkheden om hun bedrijf te runnen op het HousingAnywhere-platform met behulp van de best mogelijke technologie,” zegt Djordy Seelmann, CEO van HousingAnywhere. “Het neemt vaak veel tijd in beslag om de juiste huurprijzen voor specifieke woningen te bepalen en met RentRadar kunnen verhuurders voorkomen dat hun vastgoed onder- of overgewaardeerd wordt, zonder dat ze daarvoor uitgebreid marktonderzoek hoeven te doen.”

We verwachten dat zoekmachines als Google de meeste van onze vragen kunnen beantwoorden. Maar hoe kom je erachter wat de optimale huurprijs is voor een woning in een specifieke stad en buurt, op basis van de grootte, de voorzieningen en zelfs de maandelijkse rekeningen? Hoe zorg je dat je geen potentiële inkomsten misloopt? De resultaten van zoekmachines lopen uiteen van samenvattingen van dure marktstudies of, vaker, advertenties van verhuurwebsites die alleen prijzen weergeven voor specifieke woningen die niet overeenkomen met de woning die je aan wilt bieden. De huurmarkt mist nog altijd transparantie, waardoor het een complexe, kostbare en tijdrovende aangelegenheid is om concurrerende huurprijzen te bepalen. Daarom besloot HousingAnywhere een oplossing voor dit probleem te vinden door het eerste echt slimme prijsalgoritme voor de huurmarkt te ontwikkelen. “We wilden een tool maken waarmee verhuurders de optimale huurprijs kunnen inschatten, zonder tijd te hoeven besteden aan onsamenhangende en vaak verouderde informatie,” zegt Seelmann. “Ons platform heeft de beschikking over een database met meerdere jaren aan wereldwijde interacties tussen vraag en aanbod, zowel succesvol als onsuccesvol. Dit betekent dat we kunnen laten zien welke prijzen tot succesvolle deals leiden en welke niet. Na een maandenlange training van onze machine learning-modellen zijn we erin geslaagd een van de meest indrukwekkende tools ooit voor de verhuurmarkt te ontwikkelen. We zijn trots dat we het resultaat nu met het publiek kunnen delen.”

Hoe werkt RentRadar?
Elke woning die wordt aangeboden op het HousingAnywhere-platform wordt beschreven door een verzameling eigenschappen (zoals locatie, grootte en voorzieningen) die van invloed zijn op de totale maandelijkse huur. Airconditioning is bijvoorbeeld erg belangrijk (en prijzig) in Milaan, maar er is weinig vraag naar in steden als Berlijn. RentRadar houdt ook rekening met externe informatie, zoals de afstand tot belangrijke locaties als metrostations en universiteiten.

Door al deze gegevens op een intelligente manier te combineren, kan RentRadar een slimme en concurrerende huurprijs suggereren die in overeenstemming is met de lokale prijsniveaus. Data is cruciaal in de vastgoedsector en stelt verhuurders in staat beter geïnformeerde beslissingen te nemen. Omdat RentRadar gebruikmaakt van machine learning, biedt de tool altijd actuele resultaten, zodat verhuurders zich niet constant op de hoogte hoeven te stellen van de markttrends en zich in plaats daarvan bezig kunnen houden met het optimaliseren van hun bezettingsgraad. Daar komt nog bij dat de tool gratis te gebruiken is!

Seelmann: “We hebben RentRadar ontworpen om onze gebruikers beschikking te geven over dezelfde vooruitstrevende technologie die we intern gebruiken. Door onze kennis en technische expertise te delen, kunnen we verhuurders helpen de prijs van hun huuraccommodatie nauwkeurig te bepalen, terwijl we tegelijkertijd de markt transparanter maken.”

RentRadar is nu beschikbaar op het HousingAnywhere-platform voor de volgende zeven grote Europese steden: Barcelona, Berlijn, Brussel, Madrid, Milaan, Rotterdam en Wenen. Meer steden worden binnenkort toegevoegd.

Over HousingAnywhere
HousingAnywhere is 's werelds grootste woningverhuurplatform voor young professionals en internationale studenten met meer dan 50.000 actieve advertenties en meer dan 8 miljoen gebruikers in ruim 60 landen. Het verhuurplatform stelt huurders in staat om rechtstreeks met verhuurders te communiceren en huurovereenkomsten voor de middellange termijn aan te gaan. Meer dan 150 partneruniversiteiten bevelen hun studenten het HousingAnywhere-platform aan. Bij de in Rotterdam gevestigde technologie-startup werken ongeveer 100 mensen.
Laatste van HousingAnywhere
Nieuwe tool HousingAnywhere zorgt voor meer transparantie in vastgoedmarkt
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
HousingAnywher.. contact

Logo HousingAnywhere

housinganywhere.com
HousingAnywher.. sociaal

HousingAnywher.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage