www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Royal IHC kiest voor Bizzomate en Mendix bij uitvoering digitale strategie

Mendix low-code platform ondersteunt Royal IHC bij uitbouwen marktleiderschap in concurrerende markt

Royal IHC is een internationale leverancier van innovatieve apparatuur, schepen en diensten voor de offshore-, bagger- en wet mining industrie. Het bedrijf heeft te maken met steeds veranderende klantbehoeften en sterke wereldwijde concurrentie. Om het marktleiderschap uit te bouwen en klanten innovatieve oplossingen te blijven bieden, is digitalisering een belangrijk onderdeel van de strategie van Royal IHC. Voor de uitvoering hiervan heeft Royal IHC gekozen voor Bizzomate en het low-code platform van Mendix.

Royal IHC maakt het voor klanten mogelijk complexe projecten uit te voeren van het wateroppervlak tot aan de oceaanbodem in de meest uitdagende maritieme omgevingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland, maar meer dan 3.000 werknemers werken vanuit kantoren verspreid over de hele wereld. Zo wordt klantondersteuning op elk continent geboden.

“Digitalisering is van strategisch belang voor Royal IHC”, zegt Jan van de Wouw, directeur Digital Business bij Royal IHC. “Daarom hebben we het ‘One IHC-programma’ geïntroduceerd. Hiermee willen we bestaande processen digitaliseren en nieuwe oplossingen ontwikkelen. Om de ambities van ‘One IHC ‘ te realiseren, zochten we een partner voor de lange termijn en een low-code platform waarmee we de levering van nieuwe applicaties snel en efficiënt kunnen opschalen. ”

Betere samenwerking tussen zakelijke stakeholders en de IT-afdeling
De juiste oplossing voor Royal IHC moest aan een aantal voorwaarden voldoen. Het platform moest applicaties opleveren die een native mobile ervaring bieden op diverse apparaten. Ook de online en offline beschikbaarheid van de applicaties was een vereiste. Een bijkomend doel was dat het nieuwe platform de samenwerking tussen zakelijke stakeholders en de IT-afdeling zou verbeteren. Dit moest uiteindelijk leiden tot extra ontwikkelcapaciteit in de organisatie. Dit was nodig om aan de groeiende vraag naar applicaties, dashboards en portals te voldoen.

Na een uitgebreide selectieprocedure, waarbij verschillende low-code platformen werden geëvalueerd, koos Royal IHC voor Mendix en partner Bizzomate. Doorslaggevend bij deze beslissing waren de uitgebreide online en offline mobiele mogelijkheden, de gezamenlijke visie op hoe op componenten gebaseerde architecturen ondersteund moeten worden en de uitgebreide kennis en ervaring van het Bizzomate-team. Het feit dat Mendix onderdeel is van Siemens speelde ook een rol. Royal IHC gebruikt voor zijn gehele wereldwijde productontwikkeling en productdata beheerprocessen namelijk Siemens' geïntegreerde suite van Digital Industries Software-oplossingen.

“Als ik kijk naar de eisen die we hadden en wat Bizzomate en Mendix ons bieden, hebben we een perfecte match gevonden”, stelt Van de Wouw. “We zijn verheugd om applicaties te gaan maken die een échte meerwaarde hebben voor de dagelijkse activiteiten van onze klanten. We gaan het Mendix-platform gebruiken als een innovatieplatform om oplossingen te creëren die klanten de inzichten geven die ze nodig hebben om proactief te zijn. We willen bijvoorbeeld een applicatie introduceren die voorspelt wanneer schepen onderhoud nodig hebben. Zo worden onze klanten niet met onaangename verrassingen geconfronteerd wanneer ze midden op de oceaan zijn en kunnen ze écht voorop blijven lopen.

Uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk
In eerste instantie zal het Nederlandse team gaan werken met het Mendix-platform. Daarna zal het team in het Verenigd Koninkrijk aan de slag gaan met low-code zodat ook zij deze geavanceerde applicaties kunnen bouwen.

"We zijn trots dat Royal IHC voor ons heeft gekozen", zegt Dries Ausems, Bizzomates Merchant of Progress. “Royal IHC is een uitstekend voorbeeld van een Nederlandse maritieme dienstverlener die erin slaagt de wereldwijde concurrentie voor te blijven door innovatie te stimuleren. We kijken ernaar uit om nauw met hen samen te werken in dit proces en Royal IHC te helpen bij het ontwikkelen van toekomstbestendige oplossingen. "

Over Bizzomate
Bizzomate B.V. is een gecertificeerde Mendix-partner van het eerste uur. Door het gebruik van innovatieve methoden en de beste tools helpen we bedrijven hun systemen te moderniseren, processen te automatiseren en klantcontact te verbeteren. Meer informatie: https://www.bizzomate.com/
Laatste van Bizzomate

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau