www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

CommITment cloud computing NEN 7510 en ISO 27001 gecertificeerd

Utrecht, 11 februari 2020 - CommITment cloud computing is NEN 7510 en ISO 27001 gecertificeerd. Afgelopen vrijdag werd dit officieel bevestigd door de overhandiging van de certificaten door Brand Compliance.

NEN 7510 en ISO 27001
Informatiebeveiliging is belangrijk, zeker in de zorgsector. Dagelijks worden er medische en patiëntgegevens beheerd en uitgewisseld. Vertrouwelijke informatie die zeer belangrijk is voor de kwaliteit van dienstverlening. Naast het borgen van kwaliteitscriteria, vereist de norm NEN 7510 dat informatiebeveiligingsmaatregelen op controleerbare wijze zijn ingericht. Pas wanneer deze beide voorwaarden goed zijn geregeld, kan er gesproken worden van adequate informatiebeveiliging.

De NEN 7510 geldt zowel voor zorginstellingen als voor (toe) leveranciers die te maken hebben met patiëntgegevens en andere beheerders van persoonlijke gezondheidsinformatie. Wanneer (toe)leveranciers uitsluitend andersoortige informatie verwerken, zoals financiële gegevens, persoonsgegevens of andere bedrijfsvertrouwelijke gegevens, dan volstaat certificering volgens de ISO 27001.

NEN 7510 en ISO 27001 zijn dus beide normen voor informatiebeveiliging. Het soort informatie dat een organisatie of instelling verwerkt bepaalt de reikwijdte van certificatie. NEN 7510 legt de focus volledig op patiëntgegevens, terwijl ISO 27001 de focus legt op de informatie die een organisatie aanmerkt als waardevol. Dit is het verschil tussen NEN7510 en ISO 27001.

CommITment heeft met de NEN 7510 en ISO 27001 certificering bewezen aan beide normen te voldoen.

Certificering begeleid door AAO Adviesgroep
Een certificeringsproces zoals dat voor de NEN 7510 is langdurig en tijdrovend. Zowel voor het inventariseren en beschrijven van alle processen en procedures als de aanvullende trainingen die door medewerkers gevolgd moeten worden. Om dit alles in goede banen te leiden is voor de extra ondersteuning van AAO Adviesgroep gekozen. Met begeleiding van hen is het gehele certificeringsproces doorlopen en positief getoetst door Brand Compliance.

Focus op beveiliging verder versterkt
Binnen CommITment is er altijd al sprake van een sterke focus op informatie- en toegangsbeveiliging. Nieuwe technologische ontwikkelingen en beveiligingsprocessen worden op de voet gevolgd en daar waar nodig ingezet. Met de nieuwe certificering wordt de focus op beveiliging nog eens extra bevestigd.

Positie zorgsector verstevigd
CommITment is al jaren in de zorgsector actief en een certificering voor de NEN 7510 was dan ook een logisch gevolg. Harrie Bolt, operationeel directeur CommITment, “De zorg is een sector die zowel qua mentaliteit als manier van werken goed bij ons past. waar de onderlinge relaties zeer goed zijn en waar wij ons erg in thuis voelen. Met de ontvangen certificering willen wij nogmaals benadrukken dat wij de zorgsector een zeer warm hart toedragen en hierin zullen blijven investeren.”

Over CommITment
CommITment cloud computing is een toegewijd team van ICT-professionals. In ruim tweeëntwintig jaar tijd is CommITment uitgegroeid tot een succesvolle onderneming in hoogwaardige IT-dienstverlening met zowel on-premise als cloud gebaseerde oplossingen. CommITment beschikt over eigen private cloud oplossingen (IAAS) en biedt daarnaast public en hybrid cloud gebaseerde oplossingen waaronder Microsoft Azure. CommITment werkt o.a. voor opdrachtgevers binnen het onderwijs, de zorg, culturele sector, accountancy, transport en logistiek (met name scheepvaart).

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over CommITment’s NEN 7510, ISO 27001 certificering en/of CommITment, kunt u contact opnemen met Harrie Bolt op nummer 030-2760349. Of bezoek onze website op www.commitment.nl.
Laatste van CommITment BV
CommITment cloud computing NEN 7510 en ISO 27001 gecertificeerd

Toegekende aanbesteding Marnix Academie
CommITment BV contact

Logo CommITment BV

CommITment BV sociaal

CommITment BV tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4