www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

Maandalert Woningmarkt | Volledige Jaaranalyse Woningmarkt 2019

Rotterdam, 11 februari 2020 - Aantal transacties in 2019 zijn gestegen met 1% en zonder belastingvrije schenking kun je in de Randstad geen woning meer kopen

Deze maand zijn de cijfers van geheel 2019 geanalyseerd. Een opmerkelijk jaar! Tijd om te evalueren wat er gebeurde op de woningmarkt. Naast deze analyse onderzochten we waar je nog een huis kunt kopen met een inkomen dat net te hoog is voor een sociale huurwoning. In de Randstad en de grootstedelijke gebieden hierbuiten is het onmogelijk een standaardappartement van 70m² te kopen zonder eigen geld in te brengen. Een belemmering voor de doorstroming op de woningmarkt. We tonen ook de invloed van de belastingvrije schenking die in 2020 nog geldt. Bekijk de opmerkelijke resultaten.

2019 in Cijfers
In de provincie Zuid-Holland stegen de prijzen het meest; in 2019 zagen woningbezitters de waarde toenemen met gemiddeld 8%. In Noord-Holland noteerden we de kleinste prijsontwikkeling van ruim 5%. Op gemeentelijk niveau stegen de prijzen het hardst in Schiedam. Hierover berichtten we in de vorige maandalert. De prijzen bleven erg achter in Oostzaan met slechts een gemiddelde stijging van 2%. Wanneer we de prijsontwikkeling uitsplitsen naar woningtype dan blijkt dat de gemeente Amstelveen een vrijwel stilstaande woningmarkt had met voor zowel de vrijstaande (0,2%), de twee onder een kap (0,6%) en de rij (1,9%) woningen de laagste prijsstijgingen van Nederland! De grootste stijgingen voor de vrijstaande woningen (9,3%) is in Zandvoort. In Dordrecht stegen de prijzen van de twee onder een kapwoningen het meest (9,7%). In Schiedam bleken de rijwoningen het meest te zijn gestegen (10,7%), de appartementen stegen het hardst in Dordrecht (14%). Uit de cijfers blijkt dat de regio Rotterdam de grootste prijsstijgingen van 2019 had.

Lees het volledige interactieve rapport op: https://innovation.ortecfinance.com/Maandalert-Woningmarkt/index.html

Over Ortec Finance
Ortec Finance is een wereldwijde leverancier van toonaangevende technologie en oplossingen voor het nemen van investeringsbeslissingen. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam, daarnaast heeft Ortec Finance kantoren in Amsterdam, Londen, Toronto, Hong Kong en Zürich. Wij ontwerpen, bouwen en leveren hoogwaardige softwaremodellen voor asset-liability management, ex-ante en ex-post risicobeheer, performance meting en risico attributie en financiële planning. Onze klanten zijn marktleider op het gebied van pensioenen, sovereign en private wealth, verzekeringen en asset management. Ook gemeenten en woningcorporaties behoren tot onze klantenkring.
Laatste van Ortec Finance
Ortec Finance contact