www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
PR: LEWIS

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms

Siemens’ MindSphere is door Forrester benoemd tot leider in industriële IoT-softwareplatforms. Het partner-ecosysteem bestaat nu onder andere uit SAS, AWS, Microsoft, Alibaba en Arrow Electronics. De uitbreiding van MindSphere binnen het Xcelerator-portfolio van Siemens biedt nieuwe mogelijkheden om toekomstige vormen van engineering te ondersteunen.

Eindhoven, 11 februari 2020 – De industriële tak van Internet of Things (IoT) heeft het potentieel om de wereldwijde productiviteit aanzienlijk te verbeteren. De ontwikkeling en transformatie van wereldwijde sectoren (die goed zijn voor bijna twee derde van de wereldproductie) zal volgens Accenture door deze vorm van digitale (industriële) innovatie versneld worden. De verwachting is dan ook dat tegen 2030 de toepassing van Industrial Internet of Things (IIoT) ruim 14,2 biljoen dollar aan de wereldeconomie zal toevoegen.

Nu organisaties over de hele wereld aan de slag gaan met het ontwikkelen van IIoT-strategieën, valt steeds vaker de keuze op MindSphere- het cloudgebaseerde, open IoT-besturingssysteem van Siemens – als basis voor hun IIoT-programma’s.

Siemens behoort tot de selectie bedrijven die Forrester uitgenodigde om deel te nemen aan ‘The Forrester Wave: Industrial IoT Software Platforms, Q4 2019 evaluation’. In deze evaluatie werd Siemens’ MindSphere benoemd als leider in industriële IoT-softwareplatforms. Het afgelopen jaar breidde MindSphere zijn partnerprogramma aanzienlijk uit en heeft het grote, nieuwe klanten gewonnen. Siemens heeft daarnaast het Mendix-platform uitgebreid met cloud- en app-diensten voor digitale engingeering en IoT, gebruikmakend van MindSphere. Deze oplossing vormt inmiddels de kern van het Xcelerator-portfolio van Siemens.

Volgens Forrester bouwt MindSphere voort op de kennis van Siemens op het gebied van industriële apparatuur en controllers. Forrester: “MindSphere beperkt zich daarin niet tot enkel Siemens’ hardware. Ze blijven een sterk verhaal vertellen over het belang van de digital twin en MindSphere speelt een sleutelrol in het omzetten van deze visie in iets bruikbaars en implementeerbaars. MindSphere is zeer geschikt voor klanten met bestaande investeringen in het ecosysteem van Siemens, maar verdient ook de aandacht van elk industrieel bedrijf dat geïnteresseerd is in het aanboren van de diepe domeinkennis van Siemens en de ervaring die het heeft opgedaan met zijn eigen interne digitale transformatie.”

Het volledige rapport van de evaluatie van Forrester kan gedownload worden via www.siemens.com/forrester-iiot-wave.

Momentum
MindSphere helpt bedrijven data te begrijpen door producten, installaties, systemen en machines op een snelle en veilige wijze aan te sluiten op de digitale wereld. Door de diversiteit aan gegevens van machines en systemen in een bedrijf te ontsluiten, kan MindSphere deze data omzetten in productieve bedrijfsresultaten met behulp van industriële toepassingen en geavanceerde analyses. MindSphere is een veilige en schaalbare industriële end-to-end oplossing, van connectiviteit van bedrijfsmiddelen tot bruikbare bedrijfsinzichten die worden gebruikt om de productiviteit en efficiëntie in de hele onderneming te verhogen.“

MindSphere is het afgelopen jaar blijven groeien. "Op dit moment hebben we meer dan 500 MindSphere-partners, waaronder Microsoft, AWS, Arrow en Alibaba. Alibaba heeft als partner bijgedragen aan het succes op de Chinese markt, waar we onlangs het partnerprogramma hebben gelanceerd”, aldus Ray Kok, Senior Vice Presdient en General Manager Cloud Application Solutions bij Siemens Digital Industries Software. “We zijn er trots op dat we worden erkend als leider binnen het Forrester Wave-rapport en zullen dan ook op dit momentum voortbouwen om onze klanten te blijven helpen hun doelen te bereiken.”

Klik hier voor meer informatie over MindSphere.

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics
Relined Fiber Network verbindt CyrusOne in Amsterdam met eigen netwerk

De nieuwe devolo Magic 2 WiFi next: nieuwe generatie Mesh-WiFi

Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform

Sharp Builds Mega Solar Power Plant in Ninh Thuan Province, Vietnam

T-Mobile optimaliseert dienstverlening met geautomatiseerde netwerkomgeving van Telindus

myBrand migreert fabriek Ausnutria naar SAP

CM.com completes acquisition of CX Company

Vijf finalisten Present Your Startup Alkmaar bekend

Techsector schrijft open brief aan Nederland

HMD Global opent nieuw ‘Centre of Excellence’ voor R&D in Finland als onderdeel van transitie naar leverancier van hardware én diensten

Media Distillery verkoopt media monitoring activiteiten aan SoundAware Group
Ivanti benoemt Nayaki Nayyar tot Executive Vice President en Chief Product Officer

AnyLinQ stelt Gerben Verheul aan als Vendor Manager

Tech Data lanceert ‘Dell Dinsdag’, met aantrekkelijke kortingen en speciale acties

bunq steunt nieuw talent vanuit Common Goals

SecureMe2 groeit en verhuist naar nieuw kantoor

Slim noodverlichtingssysteem Eaton in nieuwe distributiehal vanHaren

ZeroPlex versterkt telecom-activiteiten met overname Trimaxx

MediaMyne en The Others Online gaan samen verder

Proofpoint introduceert nieuw cloud-gebaseerd ObserveIT Insider Threat Management-platform

Trend Micro: 63% van de Nederlandse thuiswerkers is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity

Orange Business Services levert collaboration- en contactcenterdiensten voor ZIM om klantervaring in vrachtverzending te verbeteren

Rabo Frontier Ventures partners with HV Holtzbrinck Ventures

Experian investeert in de toekomst met meerderheidsbelang in Risk Management-divisie Arvato Financial Solutions

Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?

ICT GROUP NOMINATES JANNEKE NIESSEN FOR APPOINTMENT TO SUPERVISORY BOARD
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo devolo
Logo Thinkwise
Logo Sharp Electronics Nederland