www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms

Siemens’ MindSphere is door Forrester benoemd tot leider in industriële IoT-softwareplatforms. Het partner-ecosysteem bestaat nu onder andere uit SAS, AWS, Microsoft, Alibaba en Arrow Electronics. De uitbreiding van MindSphere binnen het Xcelerator-portfolio van Siemens biedt nieuwe mogelijkheden om toekomstige vormen van engineering te ondersteunen.

Eindhoven, 11 februari 2020 – De industriële tak van Internet of Things (IoT) heeft het potentieel om de wereldwijde productiviteit aanzienlijk te verbeteren. De ontwikkeling en transformatie van wereldwijde sectoren (die goed zijn voor bijna twee derde van de wereldproductie) zal volgens Accenture door deze vorm van digitale (industriële) innovatie versneld worden. De verwachting is dan ook dat tegen 2030 de toepassing van Industrial Internet of Things (IIoT) ruim 14,2 biljoen dollar aan de wereldeconomie zal toevoegen.

Nu organisaties over de hele wereld aan de slag gaan met het ontwikkelen van IIoT-strategieën, valt steeds vaker de keuze op MindSphere- het cloudgebaseerde, open IoT-besturingssysteem van Siemens – als basis voor hun IIoT-programma’s.

Siemens behoort tot de selectie bedrijven die Forrester uitgenodigde om deel te nemen aan ‘The Forrester Wave: Industrial IoT Software Platforms, Q4 2019 evaluation’. In deze evaluatie werd Siemens’ MindSphere benoemd als leider in industriële IoT-softwareplatforms. Het afgelopen jaar breidde MindSphere zijn partnerprogramma aanzienlijk uit en heeft het grote, nieuwe klanten gewonnen. Siemens heeft daarnaast het Mendix-platform uitgebreid met cloud- en app-diensten voor digitale engingeering en IoT, gebruikmakend van MindSphere. Deze oplossing vormt inmiddels de kern van het Xcelerator-portfolio van Siemens.

Volgens Forrester bouwt MindSphere voort op de kennis van Siemens op het gebied van industriële apparatuur en controllers. Forrester: “MindSphere beperkt zich daarin niet tot enkel Siemens’ hardware. Ze blijven een sterk verhaal vertellen over het belang van de digital twin en MindSphere speelt een sleutelrol in het omzetten van deze visie in iets bruikbaars en implementeerbaars. MindSphere is zeer geschikt voor klanten met bestaande investeringen in het ecosysteem van Siemens, maar verdient ook de aandacht van elk industrieel bedrijf dat geïnteresseerd is in het aanboren van de diepe domeinkennis van Siemens en de ervaring die het heeft opgedaan met zijn eigen interne digitale transformatie.”

Het volledige rapport van de evaluatie van Forrester kan gedownload worden via www.siemens.com/forrester-iiot-wave.

Momentum
MindSphere helpt bedrijven data te begrijpen door producten, installaties, systemen en machines op een snelle en veilige wijze aan te sluiten op de digitale wereld. Door de diversiteit aan gegevens van machines en systemen in een bedrijf te ontsluiten, kan MindSphere deze data omzetten in productieve bedrijfsresultaten met behulp van industriële toepassingen en geavanceerde analyses. MindSphere is een veilige en schaalbare industriële end-to-end oplossing, van connectiviteit van bedrijfsmiddelen tot bruikbare bedrijfsinzichten die worden gebruikt om de productiviteit en efficiëntie in de hele onderneming te verhogen.“

MindSphere is het afgelopen jaar blijven groeien. "Op dit moment hebben we meer dan 500 MindSphere-partners, waaronder Microsoft, AWS, Arrow en Alibaba. Alibaba heeft als partner bijgedragen aan het succes op de Chinese markt, waar we onlangs het partnerprogramma hebben gelanceerd”, aldus Ray Kok, Senior Vice Presdient en General Manager Cloud Application Solutions bij Siemens Digital Industries Software. “We zijn er trots op dat we worden erkend als leider binnen het Forrester Wave-rapport en zullen dan ook op dit momentum voortbouwen om onze klanten te blijven helpen hun doelen te bereiken.”

Klik hier voor meer informatie over MindSphere.

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Siemens sluit partnerovereenkomst met SAS
1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Databricks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com