www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: LEWIS

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms

Siemens’ MindSphere is door Forrester benoemd tot leider in industriële IoT-softwareplatforms. Het partner-ecosysteem bestaat nu onder andere uit SAS, AWS, Microsoft, Alibaba en Arrow Electronics. De uitbreiding van MindSphere binnen het Xcelerator-portfolio van Siemens biedt nieuwe mogelijkheden om toekomstige vormen van engineering te ondersteunen.

Eindhoven, 11 februari 2020 – De industriële tak van Internet of Things (IoT) heeft het potentieel om de wereldwijde productiviteit aanzienlijk te verbeteren. De ontwikkeling en transformatie van wereldwijde sectoren (die goed zijn voor bijna twee derde van de wereldproductie) zal volgens Accenture door deze vorm van digitale (industriële) innovatie versneld worden. De verwachting is dan ook dat tegen 2030 de toepassing van Industrial Internet of Things (IIoT) ruim 14,2 biljoen dollar aan de wereldeconomie zal toevoegen.

Nu organisaties over de hele wereld aan de slag gaan met het ontwikkelen van IIoT-strategieën, valt steeds vaker de keuze op MindSphere- het cloudgebaseerde, open IoT-besturingssysteem van Siemens – als basis voor hun IIoT-programma’s.

Siemens behoort tot de selectie bedrijven die Forrester uitgenodigde om deel te nemen aan ‘The Forrester Wave: Industrial IoT Software Platforms, Q4 2019 evaluation’. In deze evaluatie werd Siemens’ MindSphere benoemd als leider in industriële IoT-softwareplatforms. Het afgelopen jaar breidde MindSphere zijn partnerprogramma aanzienlijk uit en heeft het grote, nieuwe klanten gewonnen. Siemens heeft daarnaast het Mendix-platform uitgebreid met cloud- en app-diensten voor digitale engingeering en IoT, gebruikmakend van MindSphere. Deze oplossing vormt inmiddels de kern van het Xcelerator-portfolio van Siemens.

Volgens Forrester bouwt MindSphere voort op de kennis van Siemens op het gebied van industriële apparatuur en controllers. Forrester: “MindSphere beperkt zich daarin niet tot enkel Siemens’ hardware. Ze blijven een sterk verhaal vertellen over het belang van de digital twin en MindSphere speelt een sleutelrol in het omzetten van deze visie in iets bruikbaars en implementeerbaars. MindSphere is zeer geschikt voor klanten met bestaande investeringen in het ecosysteem van Siemens, maar verdient ook de aandacht van elk industrieel bedrijf dat geïnteresseerd is in het aanboren van de diepe domeinkennis van Siemens en de ervaring die het heeft opgedaan met zijn eigen interne digitale transformatie.”

Het volledige rapport van de evaluatie van Forrester kan gedownload worden via www.siemens.com/forrester-iiot-wave.

Momentum
MindSphere helpt bedrijven data te begrijpen door producten, installaties, systemen en machines op een snelle en veilige wijze aan te sluiten op de digitale wereld. Door de diversiteit aan gegevens van machines en systemen in een bedrijf te ontsluiten, kan MindSphere deze data omzetten in productieve bedrijfsresultaten met behulp van industriële toepassingen en geavanceerde analyses. MindSphere is een veilige en schaalbare industriële end-to-end oplossing, van connectiviteit van bedrijfsmiddelen tot bruikbare bedrijfsinzichten die worden gebruikt om de productiviteit en efficiëntie in de hele onderneming te verhogen.“

MindSphere is het afgelopen jaar blijven groeien. "Op dit moment hebben we meer dan 500 MindSphere-partners, waaronder Microsoft, AWS, Arrow en Alibaba. Alibaba heeft als partner bijgedragen aan het succes op de Chinese markt, waar we onlangs het partnerprogramma hebben gelanceerd”, aldus Ray Kok, Senior Vice Presdient en General Manager Cloud Application Solutions bij Siemens Digital Industries Software. “We zijn er trots op dat we worden erkend als leider binnen het Forrester Wave-rapport en zullen dan ook op dit momentum voortbouwen om onze klanten te blijven helpen hun doelen te bereiken.”

Klik hier voor meer informatie over MindSphere.

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Extreme Networks
Logo Ivanti
Logo Workfront
Logo Descartes