Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!

Verizon breidt internationaal 5G-ecosysteem uit met 5G-lab en -studio in Londen

Belangrijkste punten:
  • Nieuwe faciliteit is de eerste Verizon 5G-gebaseerde productontwikkelings- en samenwerkingsruimte buiten de Verenigde Staten
  • 5G-toepassingen en -ervaringen worden tentoongesteld en er is ruimte beschikbaar voor de ontwikkeling van 5G-applicaties
  • 5G-productiestudio brengt nieuwste content naar klanten van Verizon Media
  • Europese investeringen stellen Verizon in staat om gemakkelijker 5G-leiderschap en -expertise te delen met bedrijven die buiten de VS zijn gevestigd
  • Verizon Business & Verizon Media delen de locatie en bieden hiermee een unieke, holistische benadering van zowel 5G-infrastructuur als 5G-content.
Amsterdam – Verizon heeft een nieuw 5G-lab en een productiestudio geopend in Londen. Dit is de eerste 5G-faciliteit van het bedrijf buiten de Verenigde Staten. Het lab is inmiddels geopend en is gevestigd in Verizons Mid City Place-kantoor in het centrum van Londen. Het biedt een live 5G-omgeving van Verizon waar organisaties 5G-applicaties en -ervaringen kunnen ontwikkelen en testen.

De 5G-labs van Verizon zijn ontworpen om technologische pioniers een plek te bieden om het 5G-ecosysteem verder te ontwikkelen. Start-ups, academici, bedrijven en organisaties werken samen met Verizon in de laboratoria om de grenzen van de 5G-netwerktechnologie te verkennen, nieuwe toepassingen en hardware te ontwikkelen en na te denken over wat er mogelijk is in een 5G-wereld. De mogelijkheden zijn onder meer het onderzoeken van hoe autonome voertuigen, slimme gemeenschappen, virtuele gezondheidszorg, het industriële Internet of Things, virtueel onderwijs, augmented en virtual reality, slimme productie en gaming kunnen worden verbeterd met de snelheid, bandbreedte en lage latency van 5G.

Het 5G-lab van Verizon in Londen stelt het bedrijf in staat om zijn ervaring en expertise op het gebied van de levering van 5G-applicaties te delen met bedrijven die buiten de VS zijn gevestigd. Organisaties die het lab bezoeken kunnen bestaande 5G-toepassingen en -ervaringen in actie zien. Daarnaast kunnen ze samenwerken met het Verizon-team om 5G-applicaties te ontwikkelen.

“Verizon heeft een bewezen staat van dienst als het aankomt op de levering van 5G in de VS”, aldus Tami Erwin, Group CEO bij Verizon Business Group. “Een van de beste manieren om de ware mogelijkheden van 5G te ontgrendelen is om het in handen te geven aan pioniers en visionairs. Onze faciliteit in Londen stelt onze internationale klanten in staat om te profiteren van deze expertise wanneer ze 5G-toepassingen en -ervaringen willen ontwikkelen.”

Het lab in Londen laat een selectie van gebruiksmogelijkheden van 5G zien binnen diverse branches, waaronder reclame en entertainment, onderwijs, productie, medische sector, detailhandel, nutsbedrijven en podia. Dit zijn onder meer een mobiele commandocentrale, een verbeterde winkelervaring en slimme rekken voor de detailhandel, slim beheer van bedrijfsmiddelen en het opnieuw inrichten van de werkplek met behulp van AR.

Daarnaast zal Verizon in april 2020 een 5G-productiestudio in Londen openen als aanvulling op het 5G-lab. De studio zal een ruimte bieden waar merken van Verizon Media, en partners en klanten, hoogwaardige 3D-inhoud kunnen produceren. Hieronder vallen ook virtual en augmented reality-ervaringen met behulp van geavanceerde technieken zoals volumetric video, motion capture en AR-uitzendingen. De studio is uitgerust met 5G en biedt een incubator-ruimte waar innovatieve creatieve bedrijven kunnen testen. Zo leren ze hoe ze in de toekomst content kunnen ontwikkelen die profiteert van de capaciteit van 5G om vrijwel direct enorme hoeveelheden data te verzenden.

De RYOT-studio van Verizon Media heeft de kracht van 5G-ervaringen voor adverteerders en media al aangetoond bij evenementen zoals de klimaattop van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in 2019 en de première van Star Wars - Rise of Skywalker.

"Onze RYOT 5G Studio in Los Angeles was het eerste en enige 5G-productiehuis in de VS toen het vorig jaar werd geopend. En nu openen we een nieuwe studio in Londen met dezelfde revolutionaire faciliteiten voor het produceren van content. De nieuwe studio in Londen toont onze toewijding om klanten toegang te geven tot hoogwaardige content van al onze merken. Nu we overgaan van 2D- naar 3D-content, bieden we onze partners toegang tot de meest geavanceerde technologie en de mogelijkheid om te experimenteren met 5G", aldus Guru Gowrappan, CEO van Verizon Media.

Verizon heeft al 5G-labs in de Verenigde Staten in New York, Washington D.C., Cambridge, MA, San Jose, CA en Los Angeles. Het bedrijf opende ook een 5G First Responder Lab in zijn vestiging in Washington DC en een 5G-esports-faciliteit in zijn vestiging in Los Angeles. Verizon kondigde onlangs ook zijn deelname aan het 5G Future Forum aan, samen met América Móvil, KT, Rogers, Telstra en Vodafone. Dit forum heeft als doel om de levering van 5G en mobile-edge computing-gebaseerde oplossingen over de hele wereld te versnellen.

Meer informatie over 5G is hier beschikbaar en over Verizon 5G Labs is hier meer te vinden. Het werk van RYOT studio wordt hier gepresenteerd.

Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) werd op 30 juni 2000 opgericht en viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Het bedrijf geldt als een van 's werelds leidende aanbieders van communicatie-, informatie- en entertainmentproducten en -diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York City en met zijn wereldwijde activiteiten genereerde Verizon in 2018 een omzet van 130,9 miljard dollar. Het bedrijf biedt spraak-, data- en videodiensten en -oplossingen aan via zijn bekroonde netwerken en platforms. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de vraag van klanten naar mobiliteit, betrouwbare netwerkverbindingen, veiligheid en controle.

VERIZONS ONLINE NEWS CENTER: Nieuwsberichten, blogs, biografieën en contactgegevens voor de media zijn beschikbaar via het Online News Center van Verizon op https://enterprise.verizon.com/why-verizon/. Nieuws van Verizon Enterprise Solutions is ook beschikbaar via een RSS feed op http://www.verizonenterprise.com/rss-options/.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar het originele Engelstalige bericht.
Laatste van Verizon Nederland
Verizon breidt internationaal 5G-ecosysteem uit met 5G-lab en -studio in Londen

Verizon benoemt Stefica Divkovic tot Group Vice President Verizon EMEA

Verizon Risk Report verandert besluitvorming rond IT-beveiliging
1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3
Verizon Nederl.. contact

Logo Verizon Nederland

www.verizonbusiness.com
Verizon Nederl.. sociaal

Verizon Nederl.. tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Databricks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl