www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Worldstream breidt managementteam uit met van EY overgekomen Finance Director

Naaldwijk, 5 februari 2020 – Worldstream, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider met 15.000 dedicated servers in beheer en eigen datacenters in Naaldwijk, heeft zijn managementteam uitgebreid met Mark Chandler als Finance Director. Voorheen werkte Chandler in verschillende managementfuncties wereldwijd voor een van de zogenoemde ‘Big Four’ wereldwijde audit- en adviesgiganten, EY.

Worldstream werd opgericht in 2006 en heeft de laatste tijd een aanzienlijke groei doorgemaakt, vooral sinds 2016, toen het bedrijf begon met het wereldwijd aanbieden van ‘unmetered’ dedicated servers, oftewel servers met vaste bandbreedtetarieven. Als gevolg daarvan is Worldstream's wereldwijde netwerkbackbone op dit moment gegroeid tot de enorme bandbreedtecapaciteit van meer dan 10Tbps. Daarnaast is Worldstream afgelopen zomer begonnen met de bouw van een nieuwe datahal in het tweede en nieuwste datacenter van Worldstream in Naaldwijk, waardoor de capaciteit van het datacenter op deze locatie is verdubbeld.

Volgens Worldstream brengt deze aanzienlijke bedrijfsgroei nieuwe verantwoordelijkheden met zich mee op het gebied van financiële controleactiviteiten en financiële processen. In de nieuw gecreëerde leiderschapsrol wordt Mark Chandler (41) verantwoordelijk voor de wereldwijde financiële beheersing en processen van Worldstream. Voordat hij bij Worldstream kwam, werkte Chandler als Senior Manager Transaction Advisory Services voor EY in Rotterdam. In deze functie ondersteunde hij internationale klanten van EY bij het realiseren van hun groeiambities door het benutten van M&A-kansen en het beter beheren van kapitaal.

"De financiële afdeling vormt een cruciaal onderdeel van een organisatie, maar het wordt nog belangrijker als er sprake is van aanzienlijke bedrijfsgroei," zegt Mark Chandler, de nieuwbenoemde Finance Director van Worldstream. "Worldstream is uitgegroeid tot een veelbelovende organisatie met eigen datacenters, met een continu groeiend internationaal klantenbestand en met een groeiend portfolio aan IaaS-hostingoplossingen. Binnenkort zal Worldstream Elastic Network worden gelanceerd, een software-defined wereldwijd netwerk met uitgebreide, flexibele IaaS-hostingfunctionaliteit. Deze functionaliteit komt straks beschikbaar op datacenter PoP locaties in Worldstream's 10Tbps wereldwijde backbone. Dit zal nog meer klanten aantrekken, met name in het MKB-segment, en dat zal ook zijn implicaties hebben voor de financiële functie en de voorbereiding van de organisatie op een gestructureerde verdere groei. Ik kijk echt uit naar deze belangrijke rol binnen het Worldstream-managementteam.”

ERP-systemen, financiering

Mark Chandler werkte in totaal achttien jaar bij EY. In die periode werkte hij bijna tien jaar lang in verschillende auditfuncties. De afgelopen negen jaar werkte hij aan grensoverschrijdende transactiegerelateerde advies projecten, waaronder due diligence onderzoeken op het gebied van overnames, herfinanciering en private equity.

"Mijn werk bij EY was internationaal georiënteerd en vrij dynamisch, maar vooral projectmatig en altijd als adviseur voor klanten," voegde de heer Chandler eraan toe. "Ik was op zoek naar een financiële rol met eindverantwoordelijkheid, iets wat ik bij Worldstream heb gevonden. Ook dit is een organisatie die actief is op het wereldtoneel. Daarnaast levert Worldstream missie-kritische technologieën aan klanten op elk continent en biedt het 24/7 uptime garantie. Die kenmerken maken Worldstream tot een behoorlijk dynamisch bedrijf. Voor mijzelf betekent het een boeiende managementrol om in te vullen. Vanuit mijn achtergrond kan een overname mogelijk nog eens interessant zijn, maar we zullen zien wat er op ons pad komt. Ik weet in ieder geval wat er nodig is om een snel schalende organisatie met sterke financiële fundamenten te ondersteunen en ik kijk uit naar verdere groei in de komende jaren."

"Mark Chandler is de juiste persoon op het juiste moment voor deze financiële managementfunctie,” zegt Lennert Vollebregt, CEO en medeoprichter van Worldstream. "Hij brengt vanuit EY een grote hoeveelheid internationale kennis en ervaring mee. Met zijn achtergrond is Mark in staat om de Worldstream-organisatie te helpen bij het ingaan van de volgende fase van gestructureerde groei. Onder andere middels de implementatie van nieuwe ERP-systemen, uitbreiding van data-gedreven besluitvorming en een solide beheer van onze financiering en financiële partners. Vorig jaar hebben we ons managementteam al aanzienlijk uitgebreid door zes medewerkers te promoveren tot bedrijfsdirecteur. Mark is het ontbrekende stukje in het managementteam dat we nog moesten invullen."

Mark Chandler is geboren in Noord-Ierland en opgegroeid in het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Vervolgens heeft Chandler zijn carrière doorgebracht in zowel Nederland als in het buitenland. Hij werkte ook twee jaar in de accountantscontrole praktijk voor de Technologie sector van EY in Sydney, Australië. Mark Chandler voltooide een Postmaster Accountancy aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

“Vanuit mijn achtergrond bij EY kan een overname mogelijk nog eens interessant zijn, maar we zullen zien wat er op ons pad komt. Ik weet in ieder geval wat er nodig is om een snel schalende organisatie met sterke financiële fundamenten te ondersteunen en ik kijk uit naar verdere groei in de komende jaren," aldus Mark Chandler, de nieuwbenoemde Finance Director van Worldstream.

-----------------------------
Over WorldStream
WorldStream is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

Worldstream is een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider met 15.000 dedicated servers in beheer en eigen datacenters in Naaldwijk. Worldstream afgelopen zomer begonnen met de bouw van een nieuwe datahal in het tweede en nieuwste datacenter van Worldstream in Naaldwijk, waardoor de capaciteit van het datacenter op deze locatie is verdubbeld.

-----------------------------
Media contact
WorldStream
Christan van Prehn
marketing@worldstream.nl
Laatste van WorldStream
Worldstream breidt managementteam uit met van EY overgekomen Finance Director

Worldstream Elastic Network door Dutch IT-channel genomineerd als cloud innovatie

WorldStream lanceert nieuwe anti-DDoS wasstraat op basis van intelligente clustering technologie
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.

Logo KINXX PR

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl