www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 25 dagen geleden)

SurePay verzelfstandigt als onderdeel van Rabobank Groep

SurePay verzelfstandigt en wordt daarmee onderdeel van Rabobank Groep. SurePay is ontstaan binnen Rabobank als corporate startup en levert diensten om betalingen veiliger te maken. Zo introduceerde het de IBAN-Naam Check.

Doorgroeien als onafhankelijke dienstverlener
“Door zelfstandig verder te gaan kan SurePay verder groeien als onafhankelijke dienstverlener aan banken, (semi-)overheden en andere bedrijven en organisaties, zowel in Nederland als in Europa”, licht David-Jan Janse, CEO en medeoprichter van SurePay, deze spin-out toe.

IBAN Naam Check als basis voor succes
SurePay is uitvinder van de IBAN Naam Check, die inmiddels bij ruim 90% van de online betalingen in Nederland checkt. Hierdoor is het betalingsgemak en de veiligheid voor consumenten en bedrijven enorm toegenomen. De klantenkring van SurePay in Nederland groeide tot ruim veertig bedrijven en organisaties. Zij maken, al dan niet via partners, gebruik van de IBAN-Naam Check om fraude en fouten in hun bedrijfsprocessen op te sporen. In totaal voerde SurePay in 2019 meer dan een miljard checks uit in online bankieren en meer dan 10 miljoen checks voor bedrijven en organisaties. Het bedrijf introduceert binnenkort ook andere diensten om het betalingsverkeer veiliger te maken en fraude op te sporen.

Groei in Verenigd Koninkrijk
Dorine van Basten, CCO van SurePay: “Naar aanleiding van het succes in Nederland zijn wij benaderd door financiële instituten in het Verenigd Koninkrijk. In maart 2020 wordt daar de Confirmation of Payee ingevoerd, een wettelijke verplichting om consumenten meer zekerheid te geven dat zij hun betalingen naar de juiste ontvanger sturen. Wij hebben hoge verwachtingen van onze groei in het Verenigd Koninkrijk. We zijn als vendor betrokken bij de voorbereiding op de implementatie bij diverse banken.”

Succesvolle corporate startup
Harrie Vollaard, hoofdvan Rabobanks strategische investeringstak Rabo Frontier Ventures: “Security staat hoog op de agenda van elk bedrijf en de investeringen in het FinTech-segment zijn nog steeds groeiende. Daar speelt SurePay perfect op in. SurePay bewijst dat innovaties uit de eigen gelederen kunnen uitgroeien tot een succesvol bedrijf. Het begon met een goed idee, dat de ruimte kreeg. We zijn er trots op dat SurePay nu zelfstandig wordt.”
Laatste van Rabobank
Initiatief Rabobank pakt wereldwijde CO2-uitdaging aan en verbetert positie boeren in ontwikkelende landen

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Rabobank introduceert 06-Betalen
Verstreken tijd: 1 jaar en 25 dagen
Rabobank contact

Logo Rabobank

+ 31 (0) 88 7226 767
  www.rabobank.nl
Rabobank sociaal

Rabobank tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo CrowdStrike