www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Datacentertrends 2020 volgens Vertiv-experts: onder andere snelle groei aan hybrid-computingmodellen

Implementatiesnelheid naar verwachting steeds meer de kritische onderscheidende factor

Breda, 5 februari 2020 – In 2020 zien organisaties steeds meer af van de ‘enterprise of cloud’-discussie die de afgelopen jaren onder C-level-managers uitvoerig gevoerd is. In plaats daarvan gaat het steeds meer over hybrid-architecturen die public- en private-cloudmodellen bevatten en edge assets rondom een hergeconfigureerd corenetwerk. Deze veranderende strategie voor het beheer van data en computingresources is een van de vijf datacentertrends voor 2020 die zijn vastgesteld door experts van Vertiv, een wereldwijde leverancier van IT-infrastructuur- en continuïteitsoplossingen.

De nieuwe hybrid-architecturen stellen organisaties in staat de controle te houden over gevoelige data en toch te voldoen aan de stijgende vraag naar meer capaciteit en betere computingmogelijkheden dichter bij de klant. Nu connectiviteit en beschikbaarheid samenhangende concepten worden in dit nieuwe dataecosysteem, wordt naadloze communicatie van core naar cloud naar edge steeds belangrijker.

Rob Johnson, CEO van Vertiv: “Er ontstaat een nieuw evenwicht in de datacenterwereld, nu de branche worstelt met uitdagingen op het gebied van capaciteit en geavanceerde applicaties die vragen om aanzienlijke veranderingen aan alle soorten datacenters. Daarnaast wordt implementatiesnelheid steeds meer de doorslaggevende factor bij de keuze voor een bepaalde technologie. Grote kans dat dat in 2020 bepalend is voor investeringen en innovatie. Dit gaat zich op verschillende manieren uiten, maar de boodschap aan leveranciers van datacenterapparatuur is duidelijk: de status quo is onacceptabel.”

Hieronder een samenvatting van de trends die de experts van Vertiv hebben vastgesteld.
  1. Hybrid-architecturen worden mainstream. Hoewel cloudcomputing een belangrijk onderdeel blijft van de IT-strategie bij de meeste organisaties, zien we een subtiele verandering in de strategie: organisaties willen hun IT-mix en -uitgaven afstemmen op de behoeften van hun applicaties. Nu we steeds meer van deze hybrid-architecturen zien, wordt het ook steeds duidelijker dat het enterprise-datacenter springlevend is – zelfs als zijn rol verandert.
  2. Implementatiesnelheid als nieuwe wapenwedloop. Naarmate de mogelijkheden van technologieën en systemen afvlakken, wenden datacenter- en IT-managers zich steeds meer tot andere criteria voor het selecteren van apparatuur. De kosten zijn altijd een belangrijke factor, maar de keuze is steeds vaker afhankelijk van hoe snel assets te implementeren zijn. Wanneer alle andere aspecten dicht bij elkaar liggen, kan elk voordeel in implementatiesnelheid een doorslaggevende factor zijn. Dat geldt vooral nu in de moderne gedistribueerde netwerken computing gemigreerd wordt naar de edge en vertragingen in delivery een negatieve invloed hebben op service – en daarmee omzet.
  3. De gemiddelde rack-dichtheid blijft statisch, maar… Hoewel de gemiddelde rack-dichtheid waarschijnlijk in het gunstigste geval marginale groei kent, zal de toename van geavanceerde applicaties en workloads gerelateerd aan artificial intelligence (AI) – zoals machine learning en deep learning – krachtige computing noodzakelijk en gebruikelijker maken. Experts van Vertiv zien de eerste activiteiten op dit gebied in 2020 bij defensie, geavanceerde analytics en productie. Hiermee wordt de basis gelegd voor bredere adoptie in 2021 en verder. Deze racks vormen tot nu toe een gering percentage van het totale aantal racks. Echter, ze kunnen garant staan voor ongewone uitdagingen voor wat betreft power en koeling, en die moeten wel aangepakt worden. De toenemende interesse in rechtstreekse vloeistofkoeling is een reactie op de vraag naar krachtige computing.
  4. Batterijen blijven dé manier om kosten te beperken. In 2016 voorspelden experts van Vertiv al dat lithium-ion-batterijen hun weg naar het datacenter gevonden hadden. En dat bleek te kloppen, want dit type batterijen is goed voor een aanzienlijk deel van de UPS-batterijmarkt vandaag de dag. Dat aandeel groeit zelfs en breidt zich uit naar edgesites, waar de kleinere footprint en lagere onderhoudseisen een natuurlijke match zijn. De volgende stap is gebruikmaken van de flexibiliteit van lithium-ion- en andere opkomende batterij-alternatieven, zoals thin plate pure lead (TPPL), om de kosten te drukken. Nu we 2020 ingaan, gaan steeds meer organisaties de opgeslagen energie in deze batterijen terugverkopen aan het nutsbedrijf om bij te dragen aan grid-stabilisatie en het terugbrengen van pieken. Reken erop dat dit een belangrijk onderdeel wordt van grootschaligere discussies rondom duurzaamheid in de datacenterbranche.
  5. Wereldwijde kruisbestuiving. De Verenigde Staten – en dan met name Silicon Valley – zijn het epicenter van het digitale omniversum en deze generatie van datacenterontwikkelingen, maar innovatie vindt overal plaats. In China komt namelijk een parallel digitaal ecosysteem op met opmerkelijke verschillen. Datacenters in Europa en in andere markten in Azië en Oceanië, zoals Australië, Nieuw-Zeeland en Singapore, bewegen zich weg van traditionele strategieën op basis van specifieke regionale issues die gerelateerd zijn aan dataprivacy, controle en duurzaamheid. GDPR-compliance bijvoorbeeld stelt organisaties over de hele wereld voor moeilijke beslissingen rondom databeheer. Deze issues én de krachtige focus op klimaatverandering resulteren in nieuwe denkwijzen ten aanzien van hybrid-architectuur en de waarde van on-premise computing en datastorage. In China draaien sommige datacenters 240 V DC power al op door de fabrikant aangepaste servers om efficiëntie te verbeteren en kosten te reduceren. Het is niet ondenkbaar dat andere delen van de wereld het model adopteren dat nu al in China wordt omarmd.
In december kondigde Vertiv aan dat het een beursgenoteerd bedrijf wordt als gevolg van de fusie met GS Acquisition Holdings Corp (NYSE: GSAH, GSAH.U, GSAH WS). De transactie wordt naar verwachting in het eerste kwartaal van dit jaar afgerond. Vanaf dat moment worden de aandelen Vertiv verhandeld onder NYSE: VRT. Meer informatie over de transactie, de datacentertrends voor 2020 en de datacenteroplossingen van Vertiv is te vinden op Vertiv.com.
Laatste van Vertiv
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo LVTPR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl