www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
PR: LVTPR

Auth0 verzorgt gecentraliseerde login voor honderden Siemens-applicaties wereldwijd

Werknemers, klanten en partners gebruiken 'Siemens ID' voor naadloze toegang tot internationale apps en diensten

BELLEVUE, Wash. – 5 februari 2020 – Auth0, het identiteitsplatform voor appbouwers, gaat een samenwerking aan met Siemens AG, de wereldspeler op het gebied van technologie. Samen werken ze aan de ontwikkeling en bouw van ‘Siemens ID’: een gecentraliseerde login voor alle interne en externe applicaties van Siemens. Siemens – het grootste industriële productiebedrijf van Europa, met het hoofdkantoor in München – heeft wereldwijd tweehonderd kantoren en een jaaromzet van ongeveer 86,8 miljard euro.

Als een van ’s werelds grootste producenten van energie-efficiënte technologieën, riep Siemens de hulp in van Auth0 bij het bouwen van Siemens ID. De oplossing biedt gecentraliseerde toegang tot de applicaties en diensten van Siemens voor honderden klanten, partners en – per ultimo september 2019 – 385.000 werknemers over de hele wereld. Siemens ID vertrouwt op het zeer schaalbare Auth0-platform voor het aanbieden van een gecentraliseerde manier om de gebruikersdatabase en loginpagina op te slaan. Tegelijkertijd biedt het elke individuele afdeling de mogelijkheid om de gewenste identiteitsproviders aan te passen, rollen te beheren en de workflow die zij nodig hebben te definiëren. Zo kunnen zij de gebruikerservaring optimaliseren (een concept genaamd multi-tenancy).

“Voorheen pasten we een strikt intern identiteitsmanagementbeleid toe op ons externe identiteitsmanagement. Dit zorgde voor veel overheadkosten en complexiteit. Na de introductie van Siemens ID als dienst en Auth0 als serviceprovider, waren we in staat onze processen rondom identiteitsmanagement te verbeteren, onze inspanningen te verminderen en tegelijkertijd de acceptatie van interne stakeholders te vergroten”, zegt Hugo Francisco, Service Owner, IAM Solutions bij Siemens. “Ook stelde het onze klanten en partners in staat om te focussen op hun business, in plaats van het beheren van accounts en logingegevens voor verschillende applicaties.”

Multi-factor-authenticatie (MFA) was een van de vereisten voor Siemens ID, om een extra security-laag aan te bieden bij levering van applicaties aan externe klanten of partners. Met Auth0 kan Siemens drie verschillende soorten twee-stappen-authenticatie aanbieden. Dit was een belangrijke onderscheidende factor bij het verkopen van de implementatie aan interne stakeholders. Sinds de samenwerking met Auth0 breidde Siemens zijn Auth0-functionaliteiten uit met Universal Login en Anomaly Detection. Zo kan het verschillende identiteitsmanagementfunctionaliteiten integreren in zijn applicaties, om zo de Siemens ID-belofte van robuuste security waar te maken.

“Internationale bedrijven zoals Siemens moeten in staat zijn om één gestandaardiseerd, gecentraliseerd identiteitsplatform te gebruiken, en tegelijkertijd flexibiliteit en beveiliging op afdelingsniveau te behouden”, zegt Steven Rees-Pullman, VP of International bij Auth0. “Terwijl Siemens blijft groeien en uitbreiden, groeit de dienst die zij hebben gecreëerd met Auth0 met hen mee.”

Siemens is een van de vele Auth0-klanten in de DACH-regio, waaronder HolidayCheck en EnBW Energie Baden-Württemberg AG. Meer informatie over de implementatie van Auth0 bij Siemens is te lezen op de website van het bedrijf.

Over Siemens AG
Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldspeler op het gebied van technologie die al ruim 170 jaar staat voor uitmuntende techniek, innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en internationale aanwezigheid. Het bedrijf is wereldwijd actief en richt zich op de domeinen energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuren voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen, en automatisering en digitalisering binnen proces- en productie-industrieën. Met de afzonderlijk beheerde bedrijfsentiteit Siemens Mobility, leverancier van slimme mobiliteitsoplossingen voor spoor- en wegtransport, geeft Siemens vorm aan de internationale markt voor passagiers- en vrachtdiensten. Vanwege de meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde bedrijven Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy, is Siemens ook een toonaangevende leverancier van medische technologie en digitale-gezondheidszorg-diensten, en van milieuvriendelijke oplossingen voor opwekking van windenergie, zowel aan land als op zee. In het fiscale jaar 2019, dat eindigde op 30 september 2019, realiseerde Siemens een omzet van 86,8 miljard euro en een nettowinst van 5,6 miljard euro. Eind september 2019 had het bedrijf wereldwijd zo’n 385.000 medewerkers in dienst. Meer informatie is te vinden op www.siemens.com

Over Auth0
Auth0 is het eerste identiteitsmanagementplatform voor appbouwers, en de enige identiteitsoplossing die nodig is voor op maat gemaakte applicaties. Missie van het bedrijf is het beschermen van identiteiten wereldwijd, zodat innovators kunnen blijven innoveren. Auth0 biedt de eenvoud, schaalbaarheid en expertise om identiteiten te schalen en beschermen in elke applicatie, voor elke doelgroep. Auth0 beveiligt elke dag meer dan honderd miljoen logins. Zo biedt het bedrijven het vertrouwen om betrouwbare en eersteklas digitale ervaringen aan te bieden aan hun klanten wereldwijd.

Meer informatie is te vinden op de website of volg Auth0 via Twitter.
Laatste van Auth0
Onderzoek Auth0: meeste applicatieontwikkelteams vertrouwen meer op SaaS-services dan op intern bouwen

Auth0 verwelkomt CFO van Smartsheet als nieuw directielid

Auth0 gaat samenwerking aan met Datadog voor near-realtime levering bedrijfskritische identiteitsgegevens
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel