Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Ziggo biedt heel Den Haag Gigabit-internet

1 Gigabit-snelheid voor ruim 382.000 huishoudens, zonder graven

Ziggo start 11 februari met het aanbieden van supersnel internet met een downloadsnelheid tot 1 Gigabit per seconde in regio Den Haag. Hieronder vallen Den Haag, Delft, Leidschendam, Voorburg, Wassenaar en Nootdorp.

Meer dan 382.000 huishoudens kunnen direct overstappen op deze snelle internetverbinding. Daarbij is het niet nodig om straten (en tuinen) open te graven, want het Ziggo-netwerk ligt er al. Na Utrecht en Hilversum is Den Haag de derde stad die beschikt over Gigabit-snelheden. Eind 2020 kan circa de helft van 7,2 miljoen huishoudens die zijn aangesloten op het Ziggo-netwerk, profiteren van het Giga-pakket.

De snelheid tot 1 Gigabit per seconde komt neer op het tienvoudige van de gemiddelde 100 Mbps aansluiting in Nederland. Hiermee kunnen gezinsleden op meerdere apparaten tegelijk 4K-films en tv-programma's bekijken en razendsnel downloaden. Zij halen een HD-film van 5GB in 42 seconden binnen, terwijl dat ruim 7 minuten duurt met een normale internetverbinding.

Klaar voor de toekomst
"De uitrol van supersnel internet in Nederland past binnen VodafoneZiggo's ambitie om Nederland klaar te maken voor de digitale toekomst", aldus Jeroen Hoencamp, CEO VodafoneZiggo. "Onder de noemer GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, investeren we jaarlijks honderden miljoenen in een stabiel en innovatief netwerk. 'Gigabit zonder graven' is daar een belangrijk onderdeel van. Eind 2020 maken we het Giga-pakket beschikbaar voor 1,7 miljoen van onze circa 4 miljoen klanten." Naast Den Haag beschikken inmiddels Utrecht en Hilversum al over 'Giga'. Later dit jaar volgen Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Wageningen.

97% via glasvezel
Ziggo combineert in zijn netwerk glasvezel en coax. De weg die het internetsignaal van één huishouden aflegt, verloopt over het Ziggo-netwerk voor 97% via glasvezel. Alleen de laatste 3 procent, van de wijk tot in de huiskamer, gaat via coaxkabel. Aan dit coaxdeel voegt Ziggo de nieuwe technologie DOCSIS 3.1 toe. Zo maakt het bedrijf supersnel internet niet per straat of per wijk beschikbaar, maar schakelt het in één keer hele steden of regio's om. Deze technologie zorgt dat binnen tien jaar snelheden tot zelfs 10 Gigabit per seconde mogelijk worden.

Giga-abonnement
Ziggo's nieuwe abonnementsvorm 'Giga' bestaat uit: internet tot 1 Gbps download en 50 Mbps upload, het meest uitgebreide tv-zenderpakket via de interactieve Mediabox Next, Movies & Series, Ziggo Sport, Ziggo GO-app en een vaste telefoonaansluiting. Hiervoor is er een aantrekkelijke kortingsactie voor nieuwe, én bestaande klanten. Alle voordelen van Gigabit-snelheid zijn vanaf nu óók beschikbaar voor zakelijke klanten in het midden- en kleinbedrijf.
Laatste van Ziggo
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet

Ziggo tiende jaar op rij Beste Internetprovider van Nederland

Ziggo biedt heel Den Haag Gigabit-internet
Ziggo contact

Logo Ziggo

+31 (0)88 - 717 0 717
  pers@office.ziggo.nl
  www.ziggo.nl
Ziggo sociaal

Ziggo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel