Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 181 dagen geleden)
PR: AxiCom

LANCOM brengt eerste Wi-Fi 6 access points op de markt

LX-6400 en LX-6402 met optioneel cloud-beheer

Aken – Met twee krachtige Wi-Fi 6 access points luidt LANCOM Systems, de Duitse netwerkleverancier, het nieuwste WLAN-tijdperk in. De LX-6400 en LX-6402 vormen met hun aanzienlijk lagere latency en tot 25 procent meer bandbreedte per WLAN-client de toekomstbestendige basis voor krachtige WLAN's en netwerken voor vele aangesloten apparaten. De LX-640x-serie is geschikt voor scholen en kantoren van elke grootte, universiteiten, winkelcentra, ziekenhuizen en stadions. De access points zijn per direct beschikbaar en het portfolio zal tegen het einde van het jaar worden uitgebreid met extra modellen voor gebruik binnenshuis en buitenshuis.

De nieuwe Wi-Fi 6 access points hebben elk twee geïntegreerde IEEE 802.11ax-radiomodules voor parallel gebruik via 2,4 en 5 GHz. Daarnaast biedt elke radio 4x4 multi-user MIMO (MU-MIMO) voor zowel uploaden en downloaden zodat ze een groot aantal clients tegelijkertijd kunnen bedienen. De apparaten verwerken kanaalbandbreedtes van 20, 40 en 80 MHz (met vier streams) en 160 MHz (met twee streams). WLAN-clients met twee antennes die ondersteuning bieden voor 160 MHz-ontvangst profiteren zo van hoge datasnelheden tot 2.400 MBit/s via de 5 GHz-frequentieband. Dankzij het gelijktijdige gebruik van de tweede radio in de 2,4 GHz-band met een 1.150 Mbps bandbreedte (ondersteunde kanaalbandbreedtes van 20 en 40 MHz met vier streams) is de totale doorvoersnelheid 3.550 Mbps bij de 802.11ax-standaard. In de 5 GHz-band worden maximaal zestien afzonderlijke kanalen ondersteund die worden verbonden via automatische DFS-kanaalselectie.

De verschillen tussen de twee access points liggen in het ontwerp van de gebruikte antenne. De LANCOM LX-6400 heeft acht sectorantennes met een hoek van 180 graden die discreet in de behuizing zijn geïntegreerd. De LANCOM LX-6402 heeft vier externe Dual Band omnidirectionele antennes. Deze kunnen naar behoefte worden vervangen door externe sectorantennes. Beide modellen zijn voorzien van een 2,5 Gigabit Ethernet PoE-poort (IEEE 802.3at tot 30 Watt) en een Gigabit Ethernet-poort.

WPA3-Personal en IEEE 802.1X (WPA3-Enterprise) bieden state-of-the-art-beveiliging, terwijl de voorgaande varianten WPA2-Personal en WPA2-Enterprise ook nog steeds kunnen worden geconfigureerd. De access points ondersteunen ook virtualisatiefuncties zoals Multi-SSID en VLAN. De stroom wordt geleverd via PoE (IEEE 802.3at) of netstroom.

Optioneel te gebruiken als WLAN in de cloud
Zoals alle LANCOM access points bieden de nieuwe Wi-Fi 6-modellen veel flexibiliteit op het bedieningsvlak. Ze kunnen autonoom worden bediend via Web GUI of centraal worden beheerd via Zero-Touch Deployment vanuit de LANCOM Management Cloud (LMC). Vanaf april 2020 wordt ook het beheer via WLAN-controllers ondersteund.

De LANCOM LX-6400 met interne antennes is nu verkrijgbaar voor 699 Euro (plus BTW). Ook de LANCOM LX-6402 met externe antennes kan aangeschaft worden voor 699 Euro (plus BTW).

Als ideale aanvulling op Wi-Fi 6 voegde LANCOM in december 2019 een eerste Multi-Gigabit model toe aan zijn aanbod van switches. De LANCOM GS-3528XP ondersteunt 2,5 Gigabit Ethernet op twaalf van zijn poorten. Daarmee biedt hij een krachtige basis voor het gebruik van Wi-Fi 6 access points via PoE en andere netwerkcomponenten met hoge prestatie-eisen.

Meer gedetailleerde informatie over Wi-Fi 6 is beschikbaar op een uitgebreide technologiepagina:

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Verstreken tijd: 1 jaar en 181 dagen
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.