www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

Veilige software afscherming en licentiemanagement voor MVTec machine vision applicaties

CodeMeter bedient een nieuw publiek met een innovatieve wijze van licentiebeheer voor eindgebruikers en studenten

Karlsruhe, januari 2020 - Wibu-Systems, toonaangevend in technologie voor softwarelicentiebeheer, heeft MVTec geholpen het CodeMeter software beveiliging- en licentiemanagementsysteem in te zetten voor diens uitgebreide, geavanceerde softwarereeks voor industriële besturingstoepassingen. Daarnaast zijn ook de educatieve varianten daarvan ondergebracht in een licentievorm, waardoor studenten voor trainingsdoeleinden  gemakkelijk via selfservice webportalen tijdelijke toegang hebben tot de software.

Beeldverwerking en visuele technologie in machines vormen cruciale elementen in de geautomatiseerde omgeving van Industrie 4.0. Met behulp van de MVTec softwareproducten Halcon en Merlic zijn gebruikers in staat om geavanceerde oplossingen voor ’machine vision’ te ontwikkelen in samenhang met uiteenlopende applicaties zoals het ontwerpen van printed circuit boards, halfgeleiders, testen en inregelen van robotpositionering, oppervlakte controle, kwaliteitsbewaking en identiteitscontrole. Omdat de verschillende toepassingen zich kenmerken door verschillende karakteristieken vragen de gelicentieerde oplossingen van MVTec om ondersteuning van een uitgebreide reeks architecturen, besturingssystemen en specificaties van diverse industriële omgevingen. Er was behoefte aan technologie die flexibel genoeg is om die grote verscheidenheid aan functionaliteit af te dekken en tegelijkertijd bescherming te bieden aan de waardevolle intellectuele eigendomsrechten.

Als eerste werd CodeMeter geïntegreerd met Merlic, een softwarepakket met krachtige tools om complete machine vision applicaties te ontwikkelen zonder deze regel voor regel te programmeren. Met CodeMeter werden de klant specifieke en hardware gebonden elementen via dongels vastgelegd (CmDongles) in samenhang met de software gebonden licenties via CmActLicenses, dus zowel de kennis als de corresponderende digitale instrumenten. De licenties voor Merlic worden aangemaakt, uitgegeven en beheerd via CodeMeter License Central. De eindgebruikers activeren de licenties via een webportaal (WebDepot) en slaan ze op, ofwel op de fysiek CmDongle, ofwel softwarematig via een CmActLicense bestand met de vingerafdruk van de machine waarop de software gaat draaien. Recent heeft MVTec er ook voor gekozen om het standaard softwareproduct Halcon voor machine vision applicaties een beveiligde identiteit te geven via de combinatie softwarelicenties en een dongel.

Volgens Christoph Zierl, technisch directeur van MVTec, is het bedrijf nu in staat om snel te reageren op de complexe behoeften van de klanten en volgens een flexibel en tevens uniforme procedure software te distribueren en de licenties voor elk marktgebied te beheren. ”Met de keuze voor CodeMeter beschikken we over een volwassen ecosysteem om onze intellectuele eigendom afdoende te beschermen. Met Wibu-Sustems kregen we een partner die oprecht geïnteresseerd is in onze problemen. Ze leveren ons een enkelvoudige oplossing vanaf de dongel tot aan licentiebeheer in de cloud.”

MVTec is nu ook in de gelegenheid om op een gebruiksvriendelijke wijze licenties van software voor educatief gebruik uit te geven. Die licenties laten zich afnemen door opleidingsinstellingen. Via een daartoe door hen aangewezen administrateur krijgen ze toegang tot de applicatie van Wibu-Systems. Er zijn drie educatieve portalen voorhanden: één voor MVTec om te interacteren met de opleidingsinstellingen en de docenten; één voor de aangewezen administrateurs voor het coördineren van de studentenlicenties; één voor de studenten voor het activeren van de licenties om zich via innovatieve technologie op de toekomst voor te bereiden zonder dat de beveiliging in het geding komt. Het gestroomlijnde process geeft MVTec volledige controle.

Ruediger Kuegler, commecieel directeur bij Wibu-Systems, is van mening dat de technologie van zowel Wibu-Systems als die van MVTec in de loop der jaren veel veranderingen heeft ondergaan, maar telkens weer in staat is geweest om aan de nieuwe uitdagingen van de industrie te voldoen. ”MVTec is al langer leidend in zeer geavanceerde machine vision applicaties. Nu weten ze dat hun intellectuele eigendom is beveiligd en dat ze via hun licentiemanagementsysteem gemakkelijk nieuwe markten kunnen betreden.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

ArtiMinds versterkt robotprogrammeringsoplossingen om te profiteren van IIoT-belofte

Logo Franssen Communicatie

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Visma | Raet

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl