www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 80 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Veilige software afscherming en licentiemanagement voor MVTec machine vision applicaties

CodeMeter bedient een nieuw publiek met een innovatieve wijze van licentiebeheer voor eindgebruikers en studenten

Karlsruhe, januari 2020 - Wibu-Systems, toonaangevend in technologie voor softwarelicentiebeheer, heeft MVTec geholpen het CodeMeter software beveiliging- en licentiemanagementsysteem in te zetten voor diens uitgebreide, geavanceerde softwarereeks voor industriële besturingstoepassingen. Daarnaast zijn ook de educatieve varianten daarvan ondergebracht in een licentievorm, waardoor studenten voor trainingsdoeleinden  gemakkelijk via selfservice webportalen tijdelijke toegang hebben tot de software.

Beeldverwerking en visuele technologie in machines vormen cruciale elementen in de geautomatiseerde omgeving van Industrie 4.0. Met behulp van de MVTec softwareproducten Halcon en Merlic zijn gebruikers in staat om geavanceerde oplossingen voor ’machine vision’ te ontwikkelen in samenhang met uiteenlopende applicaties zoals het ontwerpen van printed circuit boards, halfgeleiders, testen en inregelen van robotpositionering, oppervlakte controle, kwaliteitsbewaking en identiteitscontrole. Omdat de verschillende toepassingen zich kenmerken door verschillende karakteristieken vragen de gelicentieerde oplossingen van MVTec om ondersteuning van een uitgebreide reeks architecturen, besturingssystemen en specificaties van diverse industriële omgevingen. Er was behoefte aan technologie die flexibel genoeg is om die grote verscheidenheid aan functionaliteit af te dekken en tegelijkertijd bescherming te bieden aan de waardevolle intellectuele eigendomsrechten.

Als eerste werd CodeMeter geïntegreerd met Merlic, een softwarepakket met krachtige tools om complete machine vision applicaties te ontwikkelen zonder deze regel voor regel te programmeren. Met CodeMeter werden de klant specifieke en hardware gebonden elementen via dongels vastgelegd (CmDongles) in samenhang met de software gebonden licenties via CmActLicenses, dus zowel de kennis als de corresponderende digitale instrumenten. De licenties voor Merlic worden aangemaakt, uitgegeven en beheerd via CodeMeter License Central. De eindgebruikers activeren de licenties via een webportaal (WebDepot) en slaan ze op, ofwel op de fysiek CmDongle, ofwel softwarematig via een CmActLicense bestand met de vingerafdruk van de machine waarop de software gaat draaien. Recent heeft MVTec er ook voor gekozen om het standaard softwareproduct Halcon voor machine vision applicaties een beveiligde identiteit te geven via de combinatie softwarelicenties en een dongel.

Volgens Christoph Zierl, technisch directeur van MVTec, is het bedrijf nu in staat om snel te reageren op de complexe behoeften van de klanten en volgens een flexibel en tevens uniforme procedure software te distribueren en de licenties voor elk marktgebied te beheren. ”Met de keuze voor CodeMeter beschikken we over een volwassen ecosysteem om onze intellectuele eigendom afdoende te beschermen. Met Wibu-Sustems kregen we een partner die oprecht geïnteresseerd is in onze problemen. Ze leveren ons een enkelvoudige oplossing vanaf de dongel tot aan licentiebeheer in de cloud.”

MVTec is nu ook in de gelegenheid om op een gebruiksvriendelijke wijze licenties van software voor educatief gebruik uit te geven. Die licenties laten zich afnemen door opleidingsinstellingen. Via een daartoe door hen aangewezen administrateur krijgen ze toegang tot de applicatie van Wibu-Systems. Er zijn drie educatieve portalen voorhanden: één voor MVTec om te interacteren met de opleidingsinstellingen en de docenten; één voor de aangewezen administrateurs voor het coördineren van de studentenlicenties; één voor de studenten voor het activeren van de licenties om zich via innovatieve technologie op de toekomst voor te bereiden zonder dat de beveiliging in het geding komt. Het gestroomlijnde process geeft MVTec volledige controle.

Ruediger Kuegler, commecieel directeur bij Wibu-Systems, is van mening dat de technologie van zowel Wibu-Systems als die van MVTec in de loop der jaren veel veranderingen heeft ondergaan, maar telkens weer in staat is geweest om aan de nieuwe uitdagingen van de industrie te voldoen. ”MVTec is al langer leidend in zeer geavanceerde machine vision applicaties. Nu weten ze dat hun intellectuele eigendom is beveiligd en dat ze via hun licentiemanagementsysteem gemakkelijk nieuwe markten kunnen betreden.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 1 jaar en 80 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Arrow Electronics
Logo Databricks
Logo Avit Group