Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Magenta Communicatie

BTG zet de toon voor gerichte ICT-ontwikkeling

BTG heeft vanuit haar Kennisinstituut een accreditatie toegekend aan Strict Academy voor het traineeship dat Strict aanbiedt voor Young ICT Professionals.
Het betreft een traineeship voor young professionals op hbo- en wo-niveau, die worden getraind vanuit drie belangrijke waarden: eigen verantwoordelijkheid, ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling. Bij de beoordeling van het traineeship is gekeken naar persoonlijke competenties, business competenties en vakinhoudelijke kennis.

Het bijbehorende certificaat is door BTG-directeur Petra Claessen overhandigd aan Wouter Borremans, Managing Director Strict, op de drukbezochte Nieuwjaarsbijeenkomst van BTG en haar serviceorganisatie TGG in Sociëteit de Witte in Den Haag.

De accreditatie betekent dat het traineeship voldoet aan het curriculum van het BTG Kennisinstituut voor het profiel Young Professional. Dit curriculum is opgesteld in afstemming met marktpartijen. Kandidaten die het traineeship binnen Strict Academy hebben afgerond, worden vervolgens geregistreerd in het ICT Register dat het Kennisinstituut bijhoudt en zo de ingeschreven professionals certificeert.

“BTG biedt haar leden toekomstperspectief door verbinding, groei, verbreding en verdieping. Wij maken ons hard voor een adequate aansluiting van de opleidingsvraag van het bedrijfsleven en het geleverde uitstroomniveau van ICT-professionals. Eenmaal opgenomen in het BTG Register kunnen ICT- of Telecomprofessionals hun kennis en kunde bijhouden en uitbouwen met de content gedreven, inhoudelijke BTG-bijeenkomsten, events en strategische tafels,” aldus Petra Claessen.

Strict-directeur Wouter Borremans reageerde verheugd op de accreditatie van Strict Academy: “Met trots kijk ik terug naar het BTG event waarin wij de accreditatie van ons Academy programma hebben mogen ontvangen. Het is fantastisch om te zien hoe onze Young Professionals zich in rap tempo ontwikkelen tot volwaardige professionals die écht het verschil maken in de markt met innovatieve ideeën en realisatiekracht. Ik ben trots op ons Academy team. De accreditatie van de BTG draagt bij aan de verdere versterking van onze positie in de markt.

Doel Kennisinstituut
Het BTG Kennisinstituut is in 2018 door brancheorganisatie BTG ontwikkeld. Inmiddels is het  BTG Kennisinstituut hard op weg dé autoriteit te worden  voor certificering van professionals werkzaam in ICT en Telecom. Petra Claessen: “Het Kennisinstituut is een community, een platform vanuit BTG waar ICT- en Telecomprofessionals terechtkunnen om kennis te halen, te brengen en om vast te leggen wat het kennisniveau is op ICT-vlak.”
Onderdeel van het Kennisinstituut is het ICT Register. Petra Claessen: “In het register kan een ICT-professional op één van de vijf niveaus geregistreerd worden: Executive, Senior Manager, Manager, Young Professional en Student. Aan het BTG Kennisinstituut is het Register voor professionals in ICT en Telecom verbonden. De Stichting Examenkamer ziet erop toe dat het register een onafhankelijke positie behoudt.

Doel van het Kennisinstituut is:
  • het vastleggen en delen van opgebouwde kennis (focusgebieden);
  • het ontwikkelen en stimuleren van de groei van leden. Zowel in hun deskundigheid als op hun leef-, leer- en carrièrepad;
  • het matchen van vraag en aanbod tussen partners.

Over BTG
Branchevereniging Telecommunicatie Grootgebruikers (BTG) behartigt sinds 1986 de belangen van Nederlandse bedrijven en instellingen die op grote schaal gebruikmaken van bedrijfscommunicatie. BTG organiseert hiertoe netwerkbijeenkomsten, waarbij het delen van kennis en ervaring centraal staat. BTG vertegenwoordigt haar leden bij binnen- en buitenlandse toezichthouders. De vereniging telt ruim 180 leden binnen zowel het bedrijfsleven als de overheid. Dit zijn overheidsorganisaties, commerciële bedrijven, kennisorganisaties, leveranciers van telecomdiensten en providers. Zowel de vraag- als de aanbodzijde is dus vertegenwoordigd in de vereniging.

De serviceorganisatie van BTG, TGG, levert diensten rondom de inkoop van telecommunicatieproducten en -diensten. Ook handelt TGG de administratieve verwerking van complexe facturering af.

Voor meer informatie:
Petra Claessen, Directeur BTG/TGG; petraclaessen@btg.org, 06-558 52661
Laatste van BTG
Hub gaat lantaarnpaal vervangen in Smart City

BTG zet de toon voor gerichte ICT-ontwikkeling

BTG introduceert TGG/BTG ICT Development index; 40 procent organisaties gaat komend jaar aanzienlijk meer investeren in ICT
BTG contact

Logo BTG

www.btg.org
BTG sociaal

BTG tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4