www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (364 dag geleden)
PR: Presscom

TCM van AEB: met nieuwe digitale tool Risk Assessment

Capelle aan den IJssel, 30 januari 2020 – AEB heeft haar Trade Compliance Management portfolio opnieuw uitgebreid. AEB’s Risk Assessment is een nieuwe toevoeging waarmee risico’s worden geïnventariseerd nog voordat een transactie is uitgevoerd. Richard Groenendijk, General Manager AEB Nederland: “Zonder digitalisering is het onbegonnen werk om een antwoord te vinden op de groeiende onzekerheid en toenemende risico’s in het internationale handelsverkeer.”

AEB’s Trade Compliance Management
AEB biedt antwoord met Trade Compliance Management (TCM); een portfolio met uiteenlopende digitale oplossingen en diensten die samen maximale zekerheid bieden. Het portfolio bestaat uit de volgende oplossingen:
  • Compliance Screening: controleert uw transacties ten opzichte van actuele sanctielijsten. U wordt gewaarschuwd voordat een handelspartner een risico wordt.
  • Export Controls:  controleert bij exportzendingen of de betreffende landen, goederen en het voorgenomen gebruik voldoen aan op geldende verboden en restricties.
  • Product Classification: een intuïtieve, digitale assistent die ondersteunt bij de classificatie van goederen. Product Classification gebruikt kunstmatige intelligentie om automatisch de juiste goederencodes en exportcontrolenummers te genereren.
  • License Management: voor beheer van exportvergunningen. License Management adviseert over het toepassen van vergunningen, geeft suggesties voor het gebruik ervan, houdt het aantal transacties per vergunning bij en rapporteert naar de betreffende autoriteiten.
Nog meer grip op risico’s met AEB’s Risk Assessment
Een nieuwe toevoeging aan het TCM-portfolio is Risk Assessment. Deze tool stelt elke afdeling binnen internationaal opererende bedrijven – van inkoop en verkoop tot logistiek – in staat om de risico’s op schending van handelswet- en regelgeving in een vroeg stadium te signaleren en daarop te acteren. Door de noodzakelijke trade compliance checks in de reguliere processen van de afdelingen op te nemen – in de vorm van vragenlijsten en checklists – kunnen bedrijven voorkomen dat risico’s pas zichtbaar worden als de goederen het magazijn al hebben verlaten of in productie zijn genomen. Het is zonde als pas tijdens het verzenden van een order ontdekt wordt dat het bedrijf geen zaken mag doen met de betreffende klant of het land van bestemming.

Als Risk Assessment een mogelijk risico bloot legt, krijgt de betreffende transactie een rode vlag. De transactie kan pas worden afgerond als de compliance-verantwoordelijke is ingelicht en alle noodzakelijke procedures zijn afgerond. “Vaak moeten compliance-medewerkers zelf informatie over risicovolle transacties bij de verschillende afdelingen vergaren. In veel gevallen horen ze pas over risicovolle transacties als het te laat is. Met AEB’s Risk Assessment kunnen we dat voorkomen”, vertelt Richard Groenendijk, General Manager van AEB Nederland.

Digitalisering must in trade compliance
AEB blijft het portfolio voor Trade Compliance Management voortdurend uitbreiden en verbeteren. Verschillende bedrijven in binnen- en buitenland maken al gebruik van de tools uit het portfolio. Een voorbeeld is Tosoh Europe. Deze leverancier van chemische materialen met haar Europese hoofdkantoor in Amsterdam, maakt gebruik van de Compliance Screening en Export Controls oplossing. Verlichtingsproducent OSRAM maakt in Duitsland naar volle tevredenheid gebruik van de nieuwe tool Risk Assessment in combinatie met Compliance screening en Export Controls.

“Internationaal opererende bedrijven als Tosoh Europe en OSRAM moeten hun compliance-processen wel automatiseren en digitaliseren”, stelt Groenendijk. “Zonder digitalisering is het onbegonnen werk om een antwoord te vinden op de groeiende onzekerheid en toenemende risico’s in het internationale handelsverkeer. Hoe wordt Trade Compliance een makkelijke en leuke taak voor iedereen? Bekijk de 2-minuten video via www.aeb.com/veilig

Meer over AEB
Al meer dan veertig jaar ontwikkeld AEB software voor de ondersteuning van internationale handel en logistieke processen van bedrijven in de industrie, handel en dienstverlening. Meer dan 5000 klanten uit meer dan 35 landen gebruiken oplossingen van AEB voor transport en warehouse management, voor import en export management en nog veel meer. Kijk voor meer informatie op www.aeb.com.

Voor meer informatie:
AEB Nederland
Michiel Sengers, Marketing Manager
Email: michiel.sengers@aeb.com
Tel.: +31 883131700
Laatste van AEB
TCM van AEB: met nieuwe digitale tool Risk Assessment

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

Compliance risico’s in internationale handel nu nog eerder te ondervangen met nieuwe digitale tool
Amerikaanse scholengroep Jefferson County Public Schools zet cloudoplossing van Extreme Network in om 200.000 leerlingen van onderwijs te voorzien

Data Matters en VHIC lanceren Strongroom pre-ingest

Renewd neemt deel aan Green Consumption Pledge van Europese Unie

Barracuda introduceert snel, schaalbaar en veilig back-up platform voor gegevens in Microsoft Office 365

Ivanti breidt Neurons Platform uit met beheer en beveiliging van IoT-apparaten in de gezondheidszorg

Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Cisco-studie ziet kritieke rol voor privacy als gevolg van de pandemie

Beheer van IT-omgeving offshore windpark Borssele V in handen van Conclusion Mission Critical

Esri stelt kaarten, data en locatiediensten beschikbaar voor ontwikkelaars met ArcGIS developer platform

Nederlandse startup introduceert privacyvriendelijk social network Quodari
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Hoogopgeleide werkzoeker haat bazige recruiter, wil gelijkwaardig zijn

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.