www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven

AMSTERDAM – DISTRIBUTECH International (Booth #3959) – Jan. 29, 2020 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een toonaangevend innovatief bedrijf met oplossingen en partners waarmee bedrijven hun concurrenten een stap voor blijven, presenteert vandaag onderzoeksresultaten die aangeven dat energie- en nutsbedrijven over de hele wereld investeringen zullen versnellen in mobiele technologieën om hun eerstelijnswerkers in het veld te ondersteunen.

Volgens 85 procent van de respondenten van de Future of Field Operation vision-studie is real-time gegevenstoegang van vitaal belang voor de succesvolle uitvoering van bedrijfskritische workflows in de energie- en nutsindustrie. De resultaten maken deel uit van een driedelig rapport onder leiding van Zebra die deze week op de DISTRIBUTECH International conferentie en beurs zijn speciaal gebouwde oplossingen voor front-line energie- en nutsbedrijven presenteert.

“Mobiele technologie is van cruciaal belang voor het handhaven van de onafgebroken activiteiten die klanten van hun water-, elektriciteits- en brandstofleveranciers verwachten,” zei Casper Zweers, Regio Directeur Benelux van Zebra Technologies. “Om op hun best te presteren, moeten eerstelijnsmedewerkers kunnen vertrouwen op mobiele communicatie om hun taken effectief en veilig uit te voeren. Onze studie toont aan dat naarmate energie- en nutsbedrijven hun digitale transformatie-initiatieven voortzetten, ze in toenemende mate mobiele technologieën zullen inzetten om werknemers toegang te geven tot real-time data in het veld.”

Uit het onderzoek bleek dat 73 procent van de respondenten die in de energie- en nutsindustrie werken, hun bedrijf als een mobile-first organisatie beschouwen. Dit past in hun strategie om hun activiteiten om te vormen een digitaal energie of nutsbedrijf te worden, waarbij mobiele apparaten worden gebruikt om over te schakelen van reactieve naar proactieve, voorspellende en zelfs voorgeschreven servicemodellen.

Het gebruik van mobiele apparaten heeft de meerderheid van de respondenten geholpen om de productiviteit in hun veldactiviteiten te verhogen. 75 procent is het erover eens dat mobiele technologie het volgende jaar zal leiden tot een betere arbeidstevredenheid. Deze positieve resultaten in zowel de prestaties als het sentiment van werknemers zorgen nu voor een aanzienlijke toename van het gebruik van mobiele apparaten en applicaties in missiekritieke werkprocessen in het veld. Tegenwoordig rust slechts 26 procent van de bedrijven meer dan de helft van hun buitenteam uit met mobiele technologie. Volgens de respondenten zal dit naar verwachting groeien tot 43 procent van de energie- en nutsbedrijven tegen 2025.

De studie onderzocht ook de inzet- en gebruikstrends in het veld. Bij het uitrusten van veldwerkers zijn robuuste apparaten de beste keuze voor energie- en nutsbedrijven. Tegenwoordig heeft bijna 50 procent van de bedrijven robuuste tablets geadopteerd, en dit zal in het volgende jaar tot 80 procent stijgen. Een nog groter aantal respondenten zegt dat hun bedrijven de komende vijf jaar robuuste smartphones zullen gebruiken, waarbij 93 procent aangeeft dat hun mobiele strategie deze speciaal gebouwde draagbare apparaten zal gebruiken voor hun werknemers in het veld.

Eén van de meest voorkomende functies op mobiele apparaten beschouwt 66 procent van de respondenten kaarten en navigatie als “uiterst belangrijk” bij dagelijkse activiteiten. Real-time toegang tot databases kwam op de tweede plaats met 63 procent, gevolgd door e-mailfunctionaliteit, waarbij 62 procent van de respondenten dit als een topprioriteit rangschikte.

BELANGRIJKSTE LEERPUNTEN
  • In de komende vijf jaar zal het aantal bedrijven dat meer dan de helft van hun veldmedewerkers van mobiele apparaten zal voorzien met 17 procentpunten groeien tot 43 procent.
  • Respondenten geven aan dat de inzet van robuuste tablets en robuuste ingebouwde mobiele apparaten in het veld de komende vijf jaar sterker zal groeien dan hun tegenhangers van consumentenkwaliteit.
  • Gerangschikt in volgorde van belangrijkheid door gebruikers zijn de belangrijkste applicaties op mobiele apparaten in kaarten en navigeren, real-time toegang tot databases en e-mail.
  • Deze inzichten zijn verzameld uit een driedelige toekomststudie van Future of Field Operations onder leiding van Zebra, die deze week zijn speciaal gebouwde oplossingen voor front-line energie- en nutsbedrijven presenteert op stand # 3959 op de DISTRIBUTECH internationale conferentie en tentoonstelling.
ONDERZOEKSACHTERGROND EN METHODOLOGIE
De resultaten maken deel uit van een driedelige serie over de toekomst van veldoperaties die in de eerste helft van 2020 zal worden vrijgegeven. De komende afleveringen in deze serie zullen zich richten op leveranciers van openbare veiligheid en telecommunicatie. Meer dan 1200 belangrijke beslissers uit deze drie industrieën in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië-Pacific werden onderzocht.

OVER ZEBRA
Zebra (NASDAQ: ZBRA) stelt vooruitstrevende bedrijven in de retail/e-commerce, productie, vervoer en logistiek, gezondheidszorg en andere bedrijfstakken in staat hun concurrenten een stap voor te blijven. Met meer dan 10.000 partners in 100 landen leveren wij op maat gemaakte end-to-endoplossingen waarmee mensen, goederen en gegevens op intelligente wijze met elkaar worden verbonden en aan de hand waarvan onze klanten bedrijfskritische beslissingen kunnen nemen. Onze toonaangevende oplossingen maken het winkelen voor de klant aangenamer en stellen u in staat uw voorraad te volgen en beheren. Bovendien maken ze efficiëntere toeleveringsketens en betere zorg aan patiënten mogelijk. In 2019 rangschikte Zebra # 166 op de lijst van Forbes van ’s werelds beste werkgevers, en het bedrijf sloot zich aan bij de S&P 500-index. Ga voor meer informatie naar www.zebra.com of meld je aan voor onze nieuwsmeldingen. Volg ons op onze Your Edge-blog samen met LinkedInTwitter en Facebook.
Laatste van Zebra

Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

De opmars van de barcode
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Zebra contact

Logo Zebra

www.zebra.com
Zebra sociaal

Zebra tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo