www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 76 dagen geleden)

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven

AMSTERDAM – DISTRIBUTECH International (Booth #3959) – Jan. 29, 2020 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een toonaangevend innovatief bedrijf met oplossingen en partners waarmee bedrijven hun concurrenten een stap voor blijven, presenteert vandaag onderzoeksresultaten die aangeven dat energie- en nutsbedrijven over de hele wereld investeringen zullen versnellen in mobiele technologieën om hun eerstelijnswerkers in het veld te ondersteunen.

Volgens 85 procent van de respondenten van de Future of Field Operation vision-studie is real-time gegevenstoegang van vitaal belang voor de succesvolle uitvoering van bedrijfskritische workflows in de energie- en nutsindustrie. De resultaten maken deel uit van een driedelig rapport onder leiding van Zebra die deze week op de DISTRIBUTECH International conferentie en beurs zijn speciaal gebouwde oplossingen voor front-line energie- en nutsbedrijven presenteert.

“Mobiele technologie is van cruciaal belang voor het handhaven van de onafgebroken activiteiten die klanten van hun water-, elektriciteits- en brandstofleveranciers verwachten,” zei Casper Zweers, Regio Directeur Benelux van Zebra Technologies. “Om op hun best te presteren, moeten eerstelijnsmedewerkers kunnen vertrouwen op mobiele communicatie om hun taken effectief en veilig uit te voeren. Onze studie toont aan dat naarmate energie- en nutsbedrijven hun digitale transformatie-initiatieven voortzetten, ze in toenemende mate mobiele technologieën zullen inzetten om werknemers toegang te geven tot real-time data in het veld.”

Uit het onderzoek bleek dat 73 procent van de respondenten die in de energie- en nutsindustrie werken, hun bedrijf als een mobile-first organisatie beschouwen. Dit past in hun strategie om hun activiteiten om te vormen een digitaal energie of nutsbedrijf te worden, waarbij mobiele apparaten worden gebruikt om over te schakelen van reactieve naar proactieve, voorspellende en zelfs voorgeschreven servicemodellen.

Het gebruik van mobiele apparaten heeft de meerderheid van de respondenten geholpen om de productiviteit in hun veldactiviteiten te verhogen. 75 procent is het erover eens dat mobiele technologie het volgende jaar zal leiden tot een betere arbeidstevredenheid. Deze positieve resultaten in zowel de prestaties als het sentiment van werknemers zorgen nu voor een aanzienlijke toename van het gebruik van mobiele apparaten en applicaties in missiekritieke werkprocessen in het veld. Tegenwoordig rust slechts 26 procent van de bedrijven meer dan de helft van hun buitenteam uit met mobiele technologie. Volgens de respondenten zal dit naar verwachting groeien tot 43 procent van de energie- en nutsbedrijven tegen 2025.

De studie onderzocht ook de inzet- en gebruikstrends in het veld. Bij het uitrusten van veldwerkers zijn robuuste apparaten de beste keuze voor energie- en nutsbedrijven. Tegenwoordig heeft bijna 50 procent van de bedrijven robuuste tablets geadopteerd, en dit zal in het volgende jaar tot 80 procent stijgen. Een nog groter aantal respondenten zegt dat hun bedrijven de komende vijf jaar robuuste smartphones zullen gebruiken, waarbij 93 procent aangeeft dat hun mobiele strategie deze speciaal gebouwde draagbare apparaten zal gebruiken voor hun werknemers in het veld.

Eén van de meest voorkomende functies op mobiele apparaten beschouwt 66 procent van de respondenten kaarten en navigatie als “uiterst belangrijk” bij dagelijkse activiteiten. Real-time toegang tot databases kwam op de tweede plaats met 63 procent, gevolgd door e-mailfunctionaliteit, waarbij 62 procent van de respondenten dit als een topprioriteit rangschikte.

BELANGRIJKSTE LEERPUNTEN
  • In de komende vijf jaar zal het aantal bedrijven dat meer dan de helft van hun veldmedewerkers van mobiele apparaten zal voorzien met 17 procentpunten groeien tot 43 procent.
  • Respondenten geven aan dat de inzet van robuuste tablets en robuuste ingebouwde mobiele apparaten in het veld de komende vijf jaar sterker zal groeien dan hun tegenhangers van consumentenkwaliteit.
  • Gerangschikt in volgorde van belangrijkheid door gebruikers zijn de belangrijkste applicaties op mobiele apparaten in kaarten en navigeren, real-time toegang tot databases en e-mail.
  • Deze inzichten zijn verzameld uit een driedelige toekomststudie van Future of Field Operations onder leiding van Zebra, die deze week zijn speciaal gebouwde oplossingen voor front-line energie- en nutsbedrijven presenteert op stand # 3959 op de DISTRIBUTECH internationale conferentie en tentoonstelling.
ONDERZOEKSACHTERGROND EN METHODOLOGIE
De resultaten maken deel uit van een driedelige serie over de toekomst van veldoperaties die in de eerste helft van 2020 zal worden vrijgegeven. De komende afleveringen in deze serie zullen zich richten op leveranciers van openbare veiligheid en telecommunicatie. Meer dan 1200 belangrijke beslissers uit deze drie industrieën in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië-Pacific werden onderzocht.

OVER ZEBRA
Zebra (NASDAQ: ZBRA) stelt vooruitstrevende bedrijven in de retail/e-commerce, productie, vervoer en logistiek, gezondheidszorg en andere bedrijfstakken in staat hun concurrenten een stap voor te blijven. Met meer dan 10.000 partners in 100 landen leveren wij op maat gemaakte end-to-endoplossingen waarmee mensen, goederen en gegevens op intelligente wijze met elkaar worden verbonden en aan de hand waarvan onze klanten bedrijfskritische beslissingen kunnen nemen. Onze toonaangevende oplossingen maken het winkelen voor de klant aangenamer en stellen u in staat uw voorraad te volgen en beheren. Bovendien maken ze efficiëntere toeleveringsketens en betere zorg aan patiënten mogelijk. In 2019 rangschikte Zebra # 166 op de lijst van Forbes van ’s werelds beste werkgevers, en het bedrijf sloot zich aan bij de S&P 500-index. Ga voor meer informatie naar www.zebra.com of meld je aan voor onze nieuwsmeldingen. Volg ons op onze Your Edge-blog samen met LinkedInTwitter en Facebook.
Laatste van Zebra

Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

De opmars van de barcode
SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Algoritme van MusicInBrands verkocht aan Private investeerder

Driekwart jongeren vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers

Zyxel Nebula lanceert meest uitgebreide cloud-netwerkoplossing met firewall voor mkb

Digitale Binnenhof Academy van start!

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

ARAG integreert M-Files en Salesforce voor 360-graden klantbeeld

Marc Lelijveld als enige Nederlander door Microsoft erkend als ‘FastTrack Recognized Solution Architect’ voor Power BI

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden

Avaya benoemt Michiel Noordermeer tot Regional Sales Leader Benelux

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen
Verstreken tijd: 1 jaar en 76 dagen
Zebra contact

Logo Zebra

www.zebra.com
Zebra sociaal

Zebra tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Unit4
Logo Extreme Networks