www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 27 dagen geleden)

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Agenda: 6 februari, 15 uur, Forrester/UiPath-webinar 'RPA, AI en de Toekomst van Werk'

New York, VS – 29 januari 2020 – In het onderzoek ´Aan de Toekomst van Werk wordt geschreven, maar wie hanteert de pen?´ heeft Forrester Consulting onderzocht welke invloed automatiseringstechnologieën als kunstmatige intelligentie (AI) en Robotic Process Automation (RPA) hebben op bedrijven en hun medewerkers, en hoe zij zich voorbereiden op een nieuw manier van werken.

Als opdrachtgever voor het onderzoek, organiseert UiPath, de toonaangevende RPA-softwareonderneming, er een webinar over op donderdag 6 februari om 15 uur. Tijdens het webinar worden de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek besproken.

Wereldwijd verandert automatisering bedrijven. Verbeterde productiviteit en efficiëntie beïnvloeden het uiteindelijke bedrijfsresultaat. De gevolgen van automatisering op de werkplek worden nog maar slecht begrepen, maar mogen niet worden ontkend: automatisering levert zorgen op over banen, vaardigheden, lonen en de aard van het werk zelf.
De studie van Forrester Consulting heeft als doel een beter begrip te krijgen van wat de invloed van automatisering is op de arbeidsbeleving van werknemers en hoe bedrijven in staat zijn zich voor te bereiden op de veranderende ´toekomst van werk ´.
Forrester ondervroeg 270 beslissers in uitvoerorganisaties, stafafdelingen, financiën en andere bedrijfsonderdelen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland en ontdekte:
  • Investeringen in automatisering zullen stijgen. 86 procent van de respondenten zegt dat verbeterde klantervaring een zakelijke doelstelling van ´kritiek´ of ´hoog ´ belang is,om de komende twaalf maanden te realiseren. Automatisering–met name RPA –stelt bedrijven in staat hun klanten een betere dienstverlening te bieden, die de daadwerkelijke aankoop (conversie) en omzet omhoog zal stuwen. Daarnaast stelt automatisering bedrijven in staat kosten terug te dringen,zich in de markt te onderscheiden en de medewerkerstevredenheid te verbeteren-wat allemaal de hoogste prioriteit heeft onder de onderzoeksrespondenten. 66 procent van de onderzochte bedrijven zal zijn RPA-software-uitgaven de komende 12 maanden met minstens vijf procent verhogen.
  • Automatisering beïnvloedt functies op diverse manieren. In 2030 zullen er banen verdwenen zijn, zullen er banen bij gekomen zijn en zullen er banen veranderd zijn –maar slechts weinig banen zullen nog onaangedaan voortbestaan. Om te kunnen profiteren van ´de toekomst van werk ´, moeten bedrijven klaar zijn voor de ontwrichting die automatisering teweeg zal brengen, van elke baan en op elk niveau.
  • De kloof in digitale vaardigheden is een zorg voor alle medewerkers. De voortschrijdende automatisering zal sommige medewerkers motiveren om hartstochtelijke ambassadeurs van de veranderingen te worden, terwijl anderen weigerachtig zullen zijn om zich nieuwe vaardigheden eigen te maken. 41 procent van de respondenten zegt dat medewerkers bang zijn dat hun digitale vaardigheden misschien niet aansluiten bij wat hun baan in de toekomst nodig heeft, terwijl 53 procent zegt dat medewerkers zich zorgen maken over of zich bedreigd voelen door de groeiende complexiteit van taken die zij op zich af zien komen.
  • Automatiseringsonderwijs door de werkgever, stimuleert de carrièreperspectieven. Bedrijven die investeren in automatisering, zouden ook moeten investeren in opleidingen voor medewerkers. Training van medewerkers door hen vakopleidingen aan te biedenen aan te moedigen zichzelf digitaal te kwalificeren, helpt de vrees voor automatisering te overwinnen en die als kans te zien om de productiviteit op te stuwen.
Schrijf hierin om aan UiPath’s webinar op donderdag 6 februari, om 15 uur deel te nemen. Voorzitter is UiPath’s trendonderzoeker Guy Kirkwood en gastspreker is Forrester´s VP en hoofdanalist Craig Le Clair. Samen diepen ze de onderzoeksresultaten uit en doen ze aanbevelingen voor bedrijven en medewerkers om de toekomst van werk met succes tegemoet te gaan. Deelnemers krijgen de beschikking over het volledige rapport.

Over UiPath
UiPath voert het ´automatisering voorop ´-tijdperk aan –door zich hard te maken voor een software-robot voor iedereen en door robots nieuwe vaardigheden bij te brengen door middel van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML). Door kosteloze training voor iedereen, brengt UiPath de vaardigheden benodigd voor het digitale tijdperk binnen bereik van miljoenen mensen wereldwijd, wat de productiviteit en efficiëntie van bedrijven verhoogt; de betrokkenheid van medewerkers vergroot; en de klantervaring verbetert.

Het UiPath-platform maakt een maximale automatiseringsgraad mogelijk door de beste oplossing voor Robotic Process Automation (RPA) te combineren met alle mogelijke vaardigheden, zoals process mining en process analytics, waardoor iedere organisatie zijn digitale bedrijfsvoering met ongeëvenaarde snelheid kan opschalen. De onderneming heeft al miljoenen herhaalde, geestdodende taken geautomatiseerd bij bedrijven en overheden over de gehele wereld, waaronder meer dan de helft van de Fortune500-bedrijven en acht bedrijven uit de Fortune top 10.

UiPathis recentelijk als eerste geëindigd in The Deloitte Technology Fast 500 van 2019, een ranglijst met de snelst groeiende beursgenoteerde en particuliere technologiebedrijven van Noord-Amerika, en als nummer drie in de 2019 Forbes Cloud 100.

Contact:
PublieksWerk bv (Berkeley Communicatie Benelux)
Piet van Reeuwijk+31 (0)20 486 21 39
piet@publiekswerk.nl (piet.van.reeuwijk@berkeleypr.com)
Laatste van UiPath
UiPath benoemt SaaS Executive Renzo Taal tot EMEA-regio Lead

UiPath levert het eerste end-to-end hyperautomation-platform

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 1 jaar en 27 dagen
UiPath contact

Logo UiPath

www.uipath.com
UiPath sociaal

UiPath tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems