www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: CheckTwice

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

SAMENVATTING
  • Nieuw operationeel model geeft applicatie- en infrastructuurteams end to end inzicht op IT op locatie en in de cloud
  • IT- en applicatieteams kunnen problemen in real-time voorkomen en door automatisering problemen oplossen voordat ze zich voordoen, ongeacht het domein.
  • Nieuw applicatieplatform voor Kubernetes zorgt voor meer flexibiliteit en voor verdere vereenvoudiging en automatisering van IT-beheer
Amsterdam, 28 januari 2020 - Bedrijven realiseren zich dat applicaties hun business zijn en toegang geven tot klanten. 78 procent van de klanten zegt steeds hogere verwachtingen van hun digitale ervaring te hebben. Applicaties worden bij bedrijven steeds relevanter, wat een enorme druk legt op enterprise IT en de risico’s zichtbaar maakt van de silo’s tussen teams en technologieën.

Om bedrijven te helpen aan de toenemende vraag naar optimale digitale ervaringen te voldoen, heeft Cisco een aanpak over meerdere domeinen aangekondigd, die een brug slaat tussen applicatie- en infrastructuurteams. Deze aanpak biedt zicht op de volledige stack als ook functioneel en operationeel inzicht, waardoor zowel real-time als geautomatiseerde trouble shooting mogelijk is om optimale applicatieprestaties te garanderen. Een nieuw, op Kubernetes gebaseerd applicatieplatform maakt het zowel voor DevOps als voor IT eenvoudiger om de multicloud-wereld optimaal te benutten.

Nieuwe innovaties van Cisco:
  • Cisco AppDynamics, de nummer 1-oplossing voor het bewaken van applicatieprestaties, introduceert de AppDynamics Experience Journey Map, die automatisch inzicht geeft in de kwaliteit van de gebruikerservaring in bedrijfskritische applicaties. Dit is gericht op zowel de zakelijke meetgegevens als de applicatie-ervaring, zodat bedrijfs- en applicatieteams één samenhangend overzicht krijgen van de bedrijfsprestaties, de gebruikerservaring en de prestaties van de applicaties.
  • AppDynamics en Cisco Intersight Workload Optimizer wisselen nu gegevens uit en correleren deze om applicatie- en infrastructuurteams een gedeeld beeld te geven van de infrastructuurafhankelijkheden die van invloed zijn op de applicatieprestaties, de gebruikerservaring en de impact op de business. Door gebruik te maken van een gemeenschappelijk vocabulaire, gemeenschappelijke tooling en het delen van datasets tussen applicaties en de infrastructuur, stelt Cisco IT-teams in staat om gemakkelijker samen te werken en zich te concentreren op de business en de klanten. Met deze eerste, directe koppeling van applicatie-inzicht aan infrastructuurautomatisering kunnen infrastructuurteams de eisen van de business die afhankelijk is van applicaties in real-time bijhouden en tegelijkertijd de kosten en complexiteit in de hand te houden.
  • Cisco Intersight Workload Optimizer introduceert krachtige mogelijkheden voor workload- en kostenoptimalisatie in hybride applicatiearchitecturen. Intersight Workload Optimizer houdt rekening met beperkingen op het gebied van prestaties, kosten en compliance. De Optimizer maakt gebruik van historische en real-time kennis om potentiële problemen proactief te signaleren en mogelijkheden te inventariseren die de kosten van ‘over provisioning’ verlagen. In tegenstelling tot benaderingen die beginnen en eindigen met een gevirtualiseerde infrastructuur, kan deze oplossing de hoofdoorzaak van applicatiedegradatie aanwijzen, of dit nu op applicatieniveau is, op de VM/containerlaag of diep in de storage-, compute- of netwerkhardware.
  • Cisco HyperFlex Application Platform levert een geïntegreerd container-as-a-service platform dat het inrichten en operationeel beheer van Kubernetes in de cloud, het datacenter en aan de edge vereenvoudigt. Dit nieuwe platform beheert open-source tooling, automatiseert routinetaken en maakt het eenvoudiger voor IT- en DevOps-teams om Kubernetes te gebruiken op een manier die applicatie-innovatie in multi-cloud-omgevingen versnelt. Ook real-time monitoring en optimalisatie van de volledige applicatie naar de infrastructuur stack met behulp van AppDynamics en Intersight wordt ondersteund.
"Applicaties vormen nu het hart van elk bedrijf, maar het beheer van de IT-infrastructuur om een positieve gebruikerservaring te garanderen is nog nooit zo complex geweest", zegt Liz Centoni, senior vice president en general manager, Cloud, Compute en IoT voor Cisco. "Deze nieuwe technologieën bieden volledige zichtbaarheid en diepgaand inzicht in alle aspecten van de infrastructuur vanuit het perspectief van de applicatie. Hierdoor worden real-time correctie en geautomatiseerde voorspelbaarheid vereenvoudigd en kunnen problemen geïdentificeerd en verholpen worden voordat ze zich voordoen. Er zijn leveranciers die inzicht bieden in applicaties of een individuele laag van de fysieke of virtuele infrastructuur, maar Cisco is de eerste die een brug slaat tussen alle drie met inzicht en proactieve optimalisatie van de volledige stack. En met het HyperFlex Application Platform maken we Kubernetes, de nieuwe standaard voor applicatieontwikkelaars, veel eenvoudiger te implementeren en te beheren voor zowel de app- als de infrastructuurteams".

Beschikbaarheid:
  • AppDynamics Customer Journey Journey komt beschikbaar in 2QCY20
  • Cisco Intersight Workload Optimizer komt beschikbaar zijn in 2QCY20
  • HyperFlex Application Platform voor Kubernetes komt in 2QCY20 beschikbaar voor ‘early access’
Extra informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead
Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel