www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Sterke klantfocus sleutel voor succes in elke regio, elke sector en elk kwartaal van 2019

Eindhoven, 28 januari 2020 – IFS maakt de financiële resultaten over het boekjaar 2019 bekend, dat eindigde op 31 december 2019.

In een jaar waarin bedrijven als Oracle, SAP en Infor wijzigingen aanbrachten in hun managementteams en een bescheiden groei realiseerden in vergelijkbare sectoren, leidde de klantfocus van IFS tot zeven achtereenvolgende kwartalen waarin het bedrijf drie keer meer groei rapporteerde dan het marktgemiddelde.

In 2019 was er in elk kwartaal, in elke regio en in elke sector sprake van dubbele groeicijfers. De activiteiten van IFS op het gebied van field service management stegen met 51 procent. De luchtvaart- en defensieactiviteiten groeiden jaar-op-jaar met 38 procent.

De belangstelling voor het cloud-aanbod van IFS bleef toenemen. De omzet in cloud en SaaS steeg met 56 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat was exclusief Astea en WorkWave.

“Ik ben enorm trots leiding te geven aan het team dat deze uitzonderlijke prestatie heeft geleverd. Onze medewerkers hebben onze focus duidelijk voor ogen, voelen zich eigenaar van onze voortgang en delen onze passie voor onze klanten. Wij onderscheiden ons doordat we niet alleen práten over klantfocus, maar ons echt committeren aan het bieden van klantwaarde”, zegt Darren Roos, Chief Executive Officer van IFS. “De investeringen die we vorig jaar hebben gedaan in onze producten en partners zullen het bedrijf op de lange termijn voordeel opleveren en hebben een positieve impact op klanten en onze activiteiten in 2020 en daarna.”

Constance Minc, Chief Financial Officer van IFS, voegt daaraan toe: “Deze cijfers over 2019 tonen een bedrijf dat op alle fronten winstgevende groei laat zien. We versterkten in 2019 al onze functies dankzij strategische en transformatie-initiatieven met als doel een betere positionering om klanten effectiever te bedienen. We zetten deze investeringscyclus voort in 2020.”

Financiële en operationele hoogtepunten in het boekjaar 2019*, groei jaar-op-jaar:
  • De licentieomzet in 2019 kwam uit op 1.518 miljoen Zweedse kronen (161 miljoen dollar), een stijging van 32 procent ten opzichte van 2018.
  • De omzet in onderhoud kwam uit op 1.911 miljoen Zweedse kronen (202 miljoen dollar), een stijging van 16 procent.
  • De omzet in consulting bedroeg 2.174 miljoen Zweedse kronen (230 miljoen dollar), een toename van 14 procent.
  • De aangepaste EBITDA bedroeg 1.454 miljoen Zweedse kronen (154 miljoen dollar), een toename van 32 procent.
  • De netto-omzet bedroeg 6.317 miljoen Zweedse kronen (668 miljoen dollar), een stijging van 20 procent.
  • In de strategische groeimarkten van IFS was er sprake van dubbele groeicijfers voor wat betreft de licentieomzet: Aerospace & Defense groeide met 38 procent en Field Service Management met 51 procent ten opzichte van 2018.
  • De omzet op het gebied van cloud en SaaS steeg in het boekjaar met 56 procent in vergelijking met 2018 (exclusief Astea en WorkWave).
In 2019 voegde IFS verschillende bekende wereldwijde merken uit de vijf focussectoren toe aan het klantportfolio,waaronder SPIE, Rolls-Royce, Tietex, Revima, Resolute Mining, Primo en Cryostar.

Met het oog op het werken aan een krachtig ecosysteem startte IFS samenwerkingen met PTC voor productinnovatie en Acumatica voor channel-innovatie. In december werd de overname van Astea International afgerond, waarmee IFS de ambities inloste op het gebied van leiderschap in field service management.

De wereldwijde community van analisten herkende ook het momentum en plaatste IFS als leider in het 2019 Gartner MagicQuadrantfor Field Service Management Software, leider in het 2019 IDCMarketScapefor Worldwide Manufacturing Field Service Applications, en leider in het 2019 IDCMarketScapefor Asset-Intensive EAM Applications.

Vooruitkijkend naar 2020 en verder is IFS ervan overtuigd dat het zijn doelen zal behalen, waaronder verdere groei in zijn markten en voortgaande investeringen in research en development.

*NB De omzetgroei is gebaseerd op Zweedse kronen en is gerapporteerd in de actuele valuta.

Meer informatie is beschikbaar op www.ifs.com/corp/company/financial-results/.
Laatste van IFS
Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Data-integratieplatform van Boomi biedt optimale connectiviteit voor IFS-klanten dankzij 200 ingebouwde connectors
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

Maandalert Woningmarkt: Ook vakantiewoningen op de Veluwe in trek

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

Azimi treedt terug als CEO van Lavide Holding

Logo LVTPR
IFS contact

Logo IFS

info.nl@ifsworld.com
  www.ifsworld.com
IFS sociaal

IFS tweets

Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT