www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Regio Foodvalley op 14 en 15 februari in teken van Shape your digital future

Kunstmatige Intelligentie, Robotica, Internet of Things en Augmented Reality: kennis van actuele technologieën is nodig om uitdagingen op ICT-gebied te beheersen voor creatieve en toekomstbestendige ICT-professionals. Speciaal voor pers is er de mogelijkheid om dit event mee te maken en er verslag van te doen.

Wat kunt u verwachten:
  • We kunnen indien gewenst (vooraf) alvast interviews inplannen met voor u belangrijke personen. Bekijk hieronder de mogelijkheden.
  • U krijgt na aanmelding toestemming voor het maken van foto- en videomateriaal
  • U krijgt een eigen aanspreekpunt gedurende (een deel van) de dag
  • We verzorgen voor u als journalist de catering
Thema
De Digital Days op vrijdag 14 en zaterdag 15 februari is het podium voor 400 studenten in de Regio Foodvalley die kennismaken met ICT en aan de slag gaan met innovatieve ideeën en oplossingen voor uitdagende vraagstukken. Het evenement dat voor en mede door studenten wordt georganiseerd in De Basiliek in Veenendaal heeft het thema Shape your digital future. U bent van harte uitgenodigd om bij dit Tech-event aanwezig te zijn.

Drie onderdelen
De Digital Days bestaat uit drie onderdelen: een Tech Day, Hackathon en Game Battle. Vo-studenten (300) krijgen tijdens de Tech Day masterclasses om hierna in teams innovatieve oplossingen te bedenken voor de Regio Deal. De plannen worden aansluitend gepitcht voor een jury. Parallel is er een Hackathon met 100 scholieren van verschillende scholen (mbo en hbo). Zij gaan ook aan de slag met een vraagstuk dat aansluit bij de regio. Onder leiding van experts worden ze uitgedaagd om een idee concreet uit te werken naar een prototype. De Digital Days wordt afgesloten met een 24-uurs Game Battle waar studenten in competitieverband gamen. Bij alle onderdelen strijden de studenten voor een award en andere prijzen.

Aantrekkelijke regio voor ICT’ers
Het evenement wordt georganiseerd door ICT Campus en haar partners. ICT Campus is de facilitator van samenwerkingen tussen bedrijfsleven, overheid en onderwijs in de Regio Foodvalley. Het is de 5e editie van Digital Days. Projectleider Rineke Sloetjes: “Met de Digital Days laten we scholieren ervaren wat ze met de (toekomstige) ICT-opleiding kunnen door aan de slag te gaan met praktijkopdrachten. We willen studenten enthousiast maken voor de gevarieerde en uitdagende mogelijkheden van ICT. Met de vele ICT-bedrijven en ICT-opleidingen in onze regio houden we de studenten graag binnenboord.”

Programma 14 februari
08.30 uur inloop
09.00 uur start Tech Day en Hackathon
15.00 uur einde Tech Day en prijsuitreiking en fotoshoot om 14.30 uur
21.30 uur einde Hackathon (prijsuitreiking 21.15 uur)
16.00 uur start 24-uurs Game Battle
Programma 15 februari
16.00 uur einde Game Battle (prijsuitreiking 14.00 uur)

Locatie
De Basiliek, Wiltonstraat 56 in Veenendaal. Gelegen naast de A12 en het station is op loopafstand. Zie www.basiliekveenendaal.nl.

Interviewmogelijkheden
- Marco Verloop, Wethouder Gemeente Veenendaal, over het belang van goede inbedding van ICT in de samenleving en de reden waarom Veenendaal ICT Campus in het leven heeft geroepen
- Meewerkende bedrijven (InfoSupport, HSO, Hillstar) over het belang van het opwekken van interesse voor ICT bij kinderen op jonge leeftijd en de frisse blik die jongeren kunnen bieden op vraagstukken/ thema’s die belangrijk zijn voor de regio
- Docenten over het belang van een goede aansluiting van (ICT-)onderwijs op het bedrijfsleven
- Studenten over waarom zij meedoen.

Aanmelden
We verwelkomen u graag op 14 en/of 15 februari. Aanmelding is gewenst. Dit kan per reply op deze uitnodiging of neem contact op met perscoördinator Marjolein Tijdink via 0318-438487 of marjolein@pdr.nl.
Voor meer informatie over Digital Days is projectleider Rineke Sloetjes bereikbaar via 06-11721182 of info@digital-days.nl. Het programma vindt u op www.digital-days.nl.

Over ICT Campus
ICT Campus in Veenendaal faciliteert samenwerkingen tussen bedrijfsleven, overheid en onderwijs in de Regio Foodvalley. In dit programma werken meer dan 100 IT-bedrijven van ICT Valley, acht gemeenten en onderwijsinstellingen samen met als doel om in 2025 uit te groeien tot het ICT-centrum van Nederland voor de sectoren (Agro)Food, Health en Tech die de regio rijk zijn. De partners zorgen er samen voor dat de Regio Foodvalley dé ICT-banenmotor is met een optimaal vestigingsklimaat voor ICT-bedrijven en top ICT-onderwijs. Zie www.ictcampus-foodvalley.nl.

Digital Days wordt georganiseerd om naar dit doel te werken en jongeren te enthousiasmeren voor ICT én te behouden voor de regio. ICT Valley organiseert het evenement, onder de vlag van ICT Campus, en samen met andere ICT Campus-convenantpartners, waaronder HSO, Hillstar, Rabobank, Christelijke Hogeschool Ede, ROCA12, Knooppunt Techniek en Regio Foodvalley. InfoSupport is net als de afgelopen jaren hoofdsponsor. Zie www.digital-days.nl.