www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

Met Collibra Lineage brengen bedrijven de volledige datastroom in kaart voor realtime business inzicht

NEW YORK en BRUSSEL, 28 januari 2020 -  Collibra, de Data intelligence Company, lanceert Collibra Lineage. Deze Data Lifecycle Mapping applicatie geeft organisaties inzicht in waar hun data vandaan komt en hoe het binnen de organisatie wordt gebruikt en opgeslagen. De integratie met SQLdep, leverancier voor geautomatiseerde lineage die in juli 2019 door Collibra is overgenomen, is onderdeel van deze lancering.

Door automatisch relaties tussen gegevenspunten in kaart te brengen, laat Collibra Lineage zien hoe en van waaruit datasets worden opgebouwd, samengesteld, opgeslagen en gebruikt. Met Collibra Lineage wordt een compleet end-to-end beeld van de beschikbare data gegeven (lineage visualization). Collibra Lineage geeft grote organisaties de mogelijkheid om de totale context van hun data te begrijpen en de meest betrouwbare data te gebruiken als basis om zakelijke beslissingen te nemen.

“Data discovery en het in kaart brengen van relaties tussen datasets is essentieel voor de Data Intelligence journey,” zegt Jim Cushman, Chief Product Officer voor Collibra. “Met Collibra Lineage kunnen data citizens erop vertrouwen dat de data nauwkeurig is, waardoor zij beter kunnen samenwerken en innoveren met hun data.”

Collibra Lineage biedt native lineage voor zowel de zakelijke als technische gebruiker, met een geïntegreerd, enterprise-breed platform. Nu kunnen data citizens de business glossary, de business processen en de end-to-end technical lineage in één oogopslag zien, waardoor ze snel actie kunnen nemen waar nodig.

"Met SQLdep is lineage mapping nog maar een kwestie van minuten. Voorheen gebeurde dit handmatig en kostte het ons team veel tijd om het te begrijpen en te documenteren. Het heeft ons geholpen grote stappen te maken naar een transparant inzicht en de governance van hoe strategische data binnen Zions wordt gemanaged," aldus Robert Gerber, SVP en Data Governance Manager voor Zions Bancorporation. "Met Collibra Lineage kijken we uit naar de extra positieve impact op datakwaliteit door de integratie van SQLdep.”

Met Collibra Lineage besparen organisaties tijd en middelen door de geautomatiseerde technische organisatie van data uit verschillende bronnen, via de creatie van een interactieve data lineage map. Nieuwe functies zijn onder andere: business vriendelijke visualisatie, indirecte lineage, lineage vergelijkingen, intelligente faceting en filtering, inline context van transformatiecode, en eenvoudige export van lineage diagrammen.

Meer informatie over Collibra Lineage

Over Collibra
Collibra is de Data intelligence company. We versnellen betrouwbare bedrijfsresultaten door de juiste data, inzichten en algoritmen met alle data citizens te verbinden. Ons cloud-gebaseerde platform verbindt business en IT ten behoeve van een datagestuurde cultuur voor de digitale onderneming. Organisaties wereldwijd kiezen Collibra om de waarde van hun data te ontgrendelen en om te zetten in een strategisch, competitief voordeel. Collibra is wereldwijd actief, met kantoren in de VS, België, Australië, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Tsjechië en Polen. Voor meer informatie, bezoek  collibra.com

Media contact
Lauren Reis
Collibra
pr@collibra.com
Laatste van Collibra
Collibra introduceert Data Intelligence Cloud

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Informa Markets werkt aan Data Intelligence met Collibra
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor