www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Doculayer.ai ziet 4 belangrijke trends in informatiemanagement voor 2020

RPA blijft populair; bedrijven krijgen wel meer inzicht in beperkingen

Doculayer.ai, leverancier van een intelligent contentplatform op basis van artificial intelligence en machine learning, voorziet in de komende jaren 4 belangrijke trends op het gebied van informatiemanagement.

1. Intelligent automation wordt ‘hot’ in informatiemanagement
De hoeveelheid informatie die bedrijven moeten verwerken, blijft toenemen. Tegelijkertijd is het snel kunnen vinden van informatie cruciaal om succesvol te zijn in competitieve markten. Robotic Process Automation (RPA) leek hier de afgelopen jaren een ideale oplossing voor. RPA zal in 2020 populair blijven, maar bedrijven zullen er in toenemende mate ook de beperkingen van in gaan zien. Wim van Dam, mede-oprichter & sales en marketing director bij Doculayer.ai: “RPA verhoogt efficiency als het gaat om eenvoudige zich steeds herhalende taken. Bij het structureren van data heeft RPA echter zijn grenzen. Bedrijven zullen zich in 2020 realiseren dat er voor het structureren van informatie meer intelligente informatiemanagement-oplossingen nodig zijn en zullen zich wenden tot intelligent automation.”

“Waar RPA eindigt, gaat intelligent automation verder. Hierbij wordt een datalaag toegevoegd die op basis van machine learning en artificial intelligence, informatie structureert en doorzoekbaar en beheersbaar maakt. Wij verwachten dat er in 2020 meer bewustzijn ontstaat over de voordelen van intelligent automation bij het verwerken van grote hoeveelheden informatie”. vervolgt Van Dam.

2. Betekenis halen uit informatie cruciaal in 2020
Organisatie beschikken vaak over heel veel informatie, maar weten niet meer waar ze welke informatie kunnen vinden. Omdat bedrijven beseffen dat hier nog veel te winnen valt, wordt het vinden van deze informatie en daar het volledige potentieel uithalen, cruciaal in 2020. Ten eerste omdat bedrijven er concurrentievoordeel mee kunnen behalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het snel lokaliseren van contracten die bijna afgelopen zijn. De tweede reden is risicomanagement. “Compliancy wordt steeds belangrijker”, zegt Van Dam. “Bedrijven zetten daarom in op oplossingen die kunnen ondersteunen bij het doorzoeken van de ongestructureerde data binnen een organisatie. Daarmee wordt het eenvoudiger documenten te vinden die niet compliant zijn en ze aan te passen aan de huidige wet- en regelgeving.”

3. Roep om duurzaamheid creëert meer behoefte aan efficiënt informatiemanagement
Overheden en bedrijven zijn zich steeds bewuster van de impact van papieren archieven op het milieu. Informatie op papier moet immers vaak worden opgeslagen in energieslurpende warehouses. Om hun CO2-afdruk te verlagen, willen bedrijven ook geen nieuw papier meer creëren. Hierdoor maken steeds meer organisaties hun archieven papiervrij met onder meer intelligente informatiemanagement oplossingen. Deze oplossingen zorgen er niet alleen voor dat gedigitaliseerde informatie doorzoekbaar is, maar spelen tegelijkertijd een rol bij het verduurzamen van organisaties.

4. Verschuiving van data naar de cloud creëert vraag naar intelligente informatiemanagement oplossingen
De angst voor data in de cloud is verdwenen. Hosting providers voldoen tegenwoordig aan alle wet- en regelgeving, beschikken over alle benodigde certificeringen en zijn steeds vaker lokaal aanwezig. Bedrijven kiezen er daarom er in toenemende mate voor hun data naar de hybride, private of publieke cloud te verplaatsen. “Een grote uitdaging is hierbij om verschillende datasilo’s, die vaak op verschillende manieren geclassificeerd zijn, ook in de cloud toegankelijk en doorzoekbaar te houden. Intelligente informatiemanagement oplossingen ondersteunen dit. Daarom zal de vraag naar deze oplossingen in 2020 toenemen”, besluit van Dam.

Over Doculayer.ai
Doculayer.ai is een intelligent contentplatform dat ongestructureerde informatie verwerkt en beheert met behulp van AI en machine learning-technologieën. Hierdoor kan Doculayer.ai grote hoeveelheden informatie automatisch analyseren, verbeteren, verrijken en beter vindbaar maken. Doculayer.ai integreert naadloos met bedrijfsapplicaties en processen in het bestaande IT-landschap, en kan daardoor ongestructureerde informatie verwerken in reeds aanwezige systemen. Hiermee speelt het bedrijf in op de explosieve groei van informatie en de handelingen die nodig zijn om data op de juiste wijze, conform privacywetgeving (AVG), te bewaren.
Laatste van Doculayer.ai
Doculayer.ai zoekt nieuwe partners in Nederland

Doculayer.ai ziet 4 belangrijke trends in informatiemanagement voor 2020

Doculayer.ai kiest ItsaRep voor PR en reputatiemanagement
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Doculayer.ai contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl