www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: AxiCom

techconsult Professional User Rating 2020: LANCOM voor vierde keer op rij VPN-kampioen

VPN-oplossing LANCOM door gebruikers beoordeeld als beste op de markt

Aken, 20 januari 2020 – De Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems geldt als duidelijke leider in het nieuwste gebruikersonderzoek “Professional User Rating Security Solutions (PUR-S)”. Dit onderzoek is uitgevoerd door de analisten van techconsult. Na 2017, 2018 en 2019 is dit de vierde keer op rij dat LANCOM wordt uitgeroepen tot ‘Champion’ in de categorie “Virtual Private Network (VPN)”.

Voor het onafhankelijke gebruikersonderzoek heeft het onderzoeks- en analistenbureau techconsult in het najaar van 2019 meer dan tweeduizend online interviews met IT-managers afgenomen. Alle belangrijke security-leveranciers die in Duitsland actief zijn, zijn in de onafhankelijke enquête meegenomen.

LANCOM heeft met een duidelijke voorsprong de hoogste positie onder de VPN-fabrikanten weten te bemachtigen, dankzij de uitgebreide portfolio aan netwerkbeveiligings-oplossingen voor het verbinden van meerdere locaties. Gebruikers waarderen vooral de prestaties van routers, gateways en clients. Ze waren ook onder de indruk van de prestaties, de betrouwbaarheid en de beschikbaarheid van de oplossing. De onderzochte bedrijven gaven verder hoge cijfers voor het verlichten van de taken van de IT-afdeling en de gerelateerde efficiëntere werkprocessen. Het resultaat is dat LANCOMs VPN-oplossingen zonder meer worden aanbevolen en dat vervolgaankopen een veilige keuze zijn.

De hoge beoordeling van de oplossing komt ook tot uiting in de evaluatie van de leverancier. Ook hier had LANCOM een duidelijke voorsprong op de concurrentie.

Gebruikers waarderen LANCOM vooral voor zijn inzet op het gebied van duurzaamheid (maatschappelijk verantwoord ondernemen). Zij gaven het bedrijf hoge cijfers voor maatschappelijke betrokkenheid en de bedrijfscultuur. Bovendien beschikt LANCOM over een groot netwerk van verkooppartners, een zeer competente verkoopafdeling en het vermogen om gepersonaliseerde oplossingen aan te bieden.

“Dit resultaat is een mooie bevestiging van onze bedrijfs- en portfoliostrategie. Samen met de toppositie in de Professional User Rating IT Operations, waarbij de LANCOM Management Cloud naar voren kwam als ‘Champion’ op het gebied van netwerkbeheer, onderstreept de PUR-S VPN ook de kwaliteit van onze efficiënte, veilige en schaalbare SD-WAN oplossing", aldus Tarik Erdemir, Vice President Router & VPN Gateways bij LANCOM Systems.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.

Over PUR Security Solutions:
De „Professional User Rating: Security Solutions 2020“ (PUR S) is een onafhankelijke gebruikersenquête, uitgevoerd door onderzoeks- en analistenbureau techconsult. Meer dan tweeduizend bedrijven werden gevraagd om IT-beveiligingsoplossingen uit zes productgroepen te evauleren, waaronder „Virtual Private Network“. Leveranciers kregen een bedrijfsscore en technologie/oplossingsscore en werden beoordeeld aan de hand van meer dan vijftig criteria in veertien subcategorieën.

Over techconsult:
Als onderzoeks- en analistenbureau is techconsult al 25 jaar de partner voor aanbieders en consumenten van digitale technologieën en diensten. Analyses aan de gebruikerszijde geven inzicht in de probleemgebieden en toekomstvisies van de bedrijven. Meer dan twintigduizend interviews per jaar met zakelijke en IT-beslissers zorgen voor een realistisch beeld. Aan de hand van een voortdurende screening van de producten en diensten van de aanbieders vindt een op succes gericht strategie- en implementatieadvies plaats. Via digitale platforms voorziet techconsult zakelijke en IT-beslissers al vele jaren van vakspecifieke evaluatietools voor probleemgebieden en positioneringsanalyse. techconsult GmbH wordt geleid door de directeur en oprichter Peter Burghardt in Kassel. Het bedrijf heeft een vestiging in München en maakt deel uit van de Heise Groep.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM blij met vrije routerkeuze voor klanten van KPN

Stefan Schäfer Vice President Cloud bij LANCOM Systems

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden
LANCOM Systems contact

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl