www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 181 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Eaton breidt 5P-serie uit met lithium-ion UPS

Door langere batterijlevensduur en betere warmtebestendigheid geschikt voor toepassing op onbemande locaties

Zaltbommel, 22 januari 2020 – Powermanagementbedrijf Eaton heeft zijn 5P-serie uitgebreid met de 5P lithium-ion UPS. Deze nieuwe line-interactive UPS (Uninterruptible Power Supply) heeft een lithium-ion batterij die een twee tot drie keer langere levensduur heeft dan de normaliter toegepaste loodaccu’s. Opladen gaat bij deze nieuwe batterij drie tevens keer zo snel. Daarnaast is de UPS beter geschikt voor toepassing bij hogere temperaturen. Dat maakt de Eaton 5P lithium-ion UPS onder meer geschikt voor toepassing op afgelegen locaties waar weinig toezicht is. Dankzij het geïntegreerde, intelligente batterijmanagementsysteem (BMS) kunnen de prestaties, omstandigheden en levenscyclus van de batterij continu gemonitord en geoptimaliseerd worden.

De Eaton 5P-serie is ontworpen voor de bescherming en beveiliging van onder meer computerservers, randapparatuur en besturingsapparatuur in dataracks en kleine datacenters. De batterijlevensduur van de nieuwe 5P lithium-ion UPS heeft is circa 8 jaar (tegen 3-4 jaar van de VRLA lood(zuur)accu). De laadtijd tot 100% is 6-8 uur (VRLA 24 uur) en het gewicht is teruggebracht van ruim 8,5 kilo naar nog geen 5 kilo. De garantie voor de 5P lithium-ion UPS is 5 jaar (VRLA 2 jaar).

Over Eaton
Eatons Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf met een omzet van $ 21,6 miljard in 2018. Wij helpen met energie-efficiënte oplossingen onze klanten op een doeltreffende manier elektrische, hydraulische en mechanische kracht op een meer betrouwbare, veiligere en duurzamere manier te beheren. Het bedrijf is toegewijd aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieudoor het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton heeft ongeveer 101.000 medewerkers wereldwijd en verkoopt producten aan klanten in meer dan 175 landen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.eaton.nl/electrical.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
eaton@yellow-communications.com
Laatste van Eaton
Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie

Eaton lanceert vernieuwd Licentiepartnerschap voor paneelbouwers

Eaton lanceert universele PowerXL DG1 General Purpose frequentieregelaars

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)