Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Extreme Networks levert als eerste Wi-Fi 6-oplossingen in stadions van professionele sportteams en universiteiten

Nieuw netwerk transformeert stadionbeleving voor fans Tennessee Titans, Houston Dynamo en Dash, Leeds Beckett University en West Texas

Amstelveen, 21 januari 2020 – Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, heeft het stadion van de Tennessee Titans uitgerust met Wi-Fi 6-oplossingen. Hierdoor krijgen tienduizenden fans van het National Football League-team (NFL) toegang tot hogere snelheden en betere connectiviteit. Eerder implementeerde Extreme snelle Wi-Fi 6-oplossingen in het stadion van Leeds Beckett University, het Buffalo Stadium van de West Texas A&M University en het BBVA Stadium, de thuisbasis van Houston Dynamo (Major League Soccer), en Houston Dash (National Women's Soccer League).

Met ExtremeWireless™ Wi-Fi 6-access points en ExtremeSwitching™ vergroten de professionele sportteams en universiteiten de flexibiliteit van hun netwerken en is er bandbreedte beschikbaar voor meer apparaten, inclusief IoT-apparaten en virtual reality-technologie. De Wi-Fi 6-access points zijn speciaal gebouwd voor veeleisende omgevingen en voorzien de stadions van stabiele, veilige wifi die tot veertig procent sneller is dan de vorige Wi-Fi 5-standaard, en krachtig genoeg voor realtime social media sharing, videostreaming en grootschalig gebruik van mobiele apps, waaronder webshopapplicaties en mobiele kaartverkoop.

Belangrijke feiten
  • Nissan Stadium van Tennessee Titans: sinds de implementatie van Extreme Wi-Fi- oplossingen in 2014 zag Tennessee Titans een sterke groei van de netwerkmogelijkheden. Met de upgrade naar ExtremeWireless Wi-Fi 6-access points en ExtremeSwitching-technologie maken de Titans een technologische sprong vooruit van drie generaties en is het stadion er klaar voor om de fans bij elke thuiswedstrijd toegang te bieden tot professionele kwaliteit en volgende-generatie netwerkverbindingen – dit seizoen, maar ook in de toekomst.
  • BBVA Stadium van Houston Dynamo en Dash: het BBVA Stadium is thuisbasis van Houston Dynamo, het professionele voetbalteam dat uitkomt in de Major Soccer League (MLS) en van Houston Dash, spelend in de National Women's Soccer League. Het 22 duizend zitplaatsen tellende stadion is als eerste voetbalstadion voorzien van Wi-Fi 6-technologie. Dit heeft geleid tot een complete verandering van de beleving van supporters in het stadion en maakt nieuwe activiteiten mogelijk, zoals mobile ticketing en bestellen van eten en merchandise, en – op langere termijn – innovaties als augmented en virtual reality.
  • Leeds Beckett University: de universiteit heeft op haar twee campussen meer dan tweeduizend ExtremeWireless Wi-Fi 6-access points geïnstalleerd voor het leveren van hoge-kwaliteit verbindingen met 85 gebouwen, waaronder de sportfaciliteiten Carnagie Stadium, Pavilion en The Arena. De Wi-Fi 6-oplossingen draaien op het bestaande Extreme-campusnetwerk, waarbij Extreme Fabric Connect™ zorgt voor de automatische configuratie van de access points. Het Extreme Management Center™ voorziet in het overkoepelend beheer van de beide netwerken.
  • West Texas A&M University: dankzij een volledig door studenten geleid initiatief beschikt West Texas A&M University als een van de eerste universiteiten in de VS over Wi-Fi 6 in haar voetbalstadion. Met de Wi-Fi 6-oplossingen van Extreme kan de universiteit activiteiten in het 8.500 zitplaatsen tellende stadion tijdens speeldagen stroomlijnen en krijgen fans digitale ervaringen aangeboden, zoals de mogelijkheid van social sign-in, mobile ticketing, toegang tot realtime statistieken en videostreaming. Naar aanleiding van de positieve ervaringen heeft de universiteit ook ExtremeWireless Wi-Fi 6-access points geplaatst in het vijfduizend zitplaatsen tellende basketbalstadion van de universiteit, het First United Bank Center, om de fans een betere ervaring te bieden.
Extreme Networks is de officiële Wi-Fi Solutions Provider van de NFL. Het technologiebedrijf levert high-density Wi-Fi- of Wi-Fi-analyse-oplossingen aan 25 NFL-teams en tijdens de laatste zes Super Bowl-finales. Dit jaar is het zevende seizoen van het partnership tussen NFL en Extreme. Onderdelen uit het Extreme Elements™-portfolio worden ingezet in sportstadions over de gehele wereld, en ook op meer dan 17.000 scholen en 4.500 universiteitscampussen, waar ze de realisatie van digitale onderwijsinitiatieven en e-sportsprogramma's mogelijk maken.

Quotes

Bob Flynn, Vice-President Facilities and Game Day Operations Tennessee Titans
“Wi-Fi 6 haalt veel het nieuws, maar in bijna alle gevallen gaat het dan alleen over de snelheid. Voor ons is Wi-Fi 6 een zakelijk vereiste, want als ons netwerk geen stabiele en soepele gebruikerservaring kan garanderen tijdens de wedstrijd, blijven de fans thuis. Onze vijfjarige samenwerking met Extreme Networks maakte het een no-brainer om hun hulp in te roepen voor een volledige netwerkupgrade naar Wi-Fi 6-technologie.”

John Walker, President Business Operations, Houston Dynamo en Houston Dash
“Door de groeiende populariteit van voetbal in Amerika ontvangen we meer bezoekers dan ooit en zijn we in staat om ons te gedragen als echte pioniers waar het gaat om het ontwikkelen van hèt MLS-stadion van de toekomst. Dankzij een verviervoudiging van de netwerkcapaciteit en de zekerheid van soepele verbindingen stellen de Wi-Fi 6-oplossingen van Extreme ons in staat om onze digital native-fans de krachtigste, meest meeslepende ervaringen aan te bieden. We effenen hiermee het pad naar ons doel om de belangrijkste bestemming te worden voor Major League Soccer in ons land, en Extreme maakt daar een integraal onderdeel van uit.”

Nigel Buckland, Associate Director IT Operations bij Leeds Beckett University
“De verhuizing naar een Extreme Networks Wi-Fi 6-omgeving is een toekomstbestendige investering in draadloze technologie. Onze studenten beschikken hierdoor over de snelste en meest productieve draadloze service die vandaag beschikbaar is. De complete investering maakt deel uit van de toekomstgerichte digitale visie van onze universiteit.”

James Webb, Chief Information Officer West Texas A&M University
“Stadions behoren tot de meest veeleisende wifi-omgevingen die er zijn. We hebben een wifi-netwerk nodig, dat speciaal is gebouwd voor stadions, en Extreme biedt dat. Als een van de eerste universitaire gebruikers van Wi-Fi 6 zetten we de toon door nog snellere en veiligere verbindingen te bieden aan onze studenten en fans. Hiermee beschikken we over een toekomstbestendig netwerk en een geweldig team dat ons ondersteunt en kan helpen om de meest geavanceerde digitale ervaringen aan te bieden aan onze stadionbezoekers.”

John Brams, directeur Hospitality, Sport en Entertainment bij Extreme Networks, Inc.
“We staan op een keerpunt, want Wi-Fi is nog nooit zo krachtig geweest als nu. Met de uitrol van Wi-Fi 6 zie je dat ook professionele sportteams en universiteiten veel interesse hebben in deze cutting edge-netwerktechnologie, omdat ze hun fans en gebruikers meer gepersonaliseerde, meeslepende ervaringen willen aanbieden. We zijn er trots op dé netwerkaanbieder in de branche te zijn. Terwijl de NFL, MLS, Leeds Beckett University en West Texas A&M University de leiding nemen, zetten wij ons in om voor en met deze partijen de netwerken te implementeren, die aan de basis staan van de digitaal meest krachtige stadions van de toekomst.”

Aanvullende bronnen
Extreme Elements oplossingenpagina
Stadium-Calibre 802.11ax productpagina
Extreme Higher Education oplossingenpagina
Extreme Esports  oplossingenpagina
Sports & Public venus oplossingenpagina
Extreme NFL microsite
Maak verbinding met Extreme via Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en YouTube

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een softwaregedreven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud: wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen in verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Brusselse metro rijdt toekomst tegemoet met automatiseringsoplossingen van Extreme Networks