www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco-onderzoek: nieuw inzicht in ‘digital readiness’ van 141 landen

SAMENVATTING
  • Nederland staat op de zesde plaats van de wereldranglijst. Singapore staat op de eerste plaats.
  • Het onderzoek helpt Cisco bij het vormen van partnerships in de private en publieke sector om de digitale kloof te overbruggen en een inclusievere toekomst te bouwen
  • Onderzoek laat zien dat verbeteringen op het vlak van Basic Needs, Human Capital en Technology Infrastructure de grootste impact hebben op digital readiness
Amsterdam, 16 januari, 2020 - Cisco heeft van 141 landen onderzocht en hun score vastgesteld van hun ‘digital readiness’ – het tot stand brengen van een digitale economie waarin alle burgers kunnen deelnemen. Deze score, de 2019 Global Digital Readiness Index, biedt een veelomvattende evaluatie die inzicht biedt in de mate waarin landen kunnen profiteren van een digitale economie, wat zij kunnen verbeteren en hoe zij de digitalisering kunnen versnellen.

De wereldwijde ranglijst is opgesteld aan de hand van de scores op zeven gebieden: Basic Needs, Business & Government, Ease of Doing Business, Human Capital, Start-Up Environment, Technology Adoption en Technology Infrastructure. Het ligt voor de hand dat technologie-infrastructuur en -adoptie sterke indicatoren zijn voor de digital readiness van een land. Maar het onderzoek van Cisco laat zien dat technologie alleen niet het antwoord is. Het ontwikkelen van vaardigheden, voorzien in de basisbehoeften van mensen, het creëren van een stimulerende omgeving voor bedrijven en startups en investeringen van overheden en het bedrijfsleven, helpen landen om hun digitale toekomst te verwezenlijken. Afgaand op deze aspecten verschillen landen sterk in de mate waarin zij klaar zijn voor een digitale toekomst.

Nederland staat op de zesde plaats van de Global Digital Readiness Index en heeft deze plaats te danken aan een zeer goede score op het gebied van Technology Infrastructure (tweede plaats) en Business & Government Investments (zesde plaats). Op de overige categorieën bevindt Nederland zich niet in de top tien, maar op één categorie na nog wel in de top twintig. De uitzondering is de categorie Start-Up Environment waarin Nederland op plek 24 staat.

“Technologie heeft het potentieel om uit te groeien tot de belangrijkste katalysator voor economische en sociale vooruitgang,” zegt Edwin Prinsen, managing director van Cisco Nederland. “We hopen met onze Global Digital Readiness Index, in samenwerking met de private en publieke sector, te evalueren hoe investeringen in de fundamenten van een digitale maatschappij de kwaliteit van leven kunnen verbeteren voor alle burgers waar ook ter wereld.”

Enkele andere bevindingen:
  • Denemarken, Nederland, Singapore, IJsland en Zwitserland vormen de top vijf voor Technology Infrastructure.
  • In de top tien van grootste economieën ter wereld op basis van bruto nationaal product, staat alleen de Verenigde Staten in de top tien voor Digital Readiness (op de derde plaats).
  • De Verenigde Staten, Canada, Luxemburg, Singapore en de Verenigde Arabische Emiraten staan in de top vijf voor Technology Adoption.
  • Singapore, IJsland, Nieuw-Zeeland, Zwitserland en Kazachstan scoren het beste in de categorie Human Capital.
De drie belangrijkste componenten van digital readiness zijn ‘Basic Needs’, ‘Human Capital’ en ‘Technology Infrastructure’. Over het algemeen hebben verbeteringen van deze componenten de meeste invloed op de digital readiness van een land. Human Capital is essentieel om binnen elke digital readiness-fase te zorgen voor werknemers die technologie kunnen creëren en gebruiken en in staat zijn om steeds nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Er bestaat een sterke samenhang tussen de digital readiness van een land en andere prestatie-indicatoren. Bijvoorbeeld: hoe hoger de digital readiness score hoe hoger het bruto nationaal product per hoofd van de bevolking.
  • Uitgaande van de bevindingen van het onderzoek zijn er drie stadia in digital readiness te onderscheiden: Activate, het eerste stadium; Accelerate, het middelste stadium en Amplify, het laatste stadium.
  • De factoren die een land verder brengen met digitalisering verschillen afhankelijk van het stadium waarin zij zich bevinden. Landen die zich in het eerste stadium bevinden (Activate) zullen voornamelijk profiteren van verbetering op het vlak van Basic Needs en Human Capital.
  • Volgens het onderzoek kunnen ook landen die zich in het Amplify-stadium bevinden nog veel vooruitgang boeken. Zij scoren weliswaar goed in de categorieën Basic Needs (zoals toegang tot veilig drinkwater en elektriciteit) en Ease of Doing Business, maar zij zullen hierin moeten blijven investeren om hun positie te behouden.
  • Als het gaat om investeringen door overheid en bedrijfsleven signaleert het onderzoek grote verschillen. Veel landen bevinden zich in een positie waarin meer investeren door overheid en bedrijfsleven vruchten zal afwerpen.
  • Alle landen kunnen profiteren van verdere investeringen in Technology Infrastructure, zoals toegang tot breedband en veilige internetservers.
Cisco’s Global Digital Readiness Index is een van de projecten van Cisco om tot een digitale wereld te komen waar iedereen aan kan deelnemen. Ook MVO-initiatieven zoals de Cisco Networking Academy, die studenten opleidt voor veelgevraagde IT-banen op het gebied van netwerken, cybersecurity en IoT, helpen daarbij. Cisco stelt beurzen ter beschikking en sluit technische partnerships met non-profit instellingen en NGO’s gericht op het verbeteren van de basisbehoeften zoals toegang tot betaalbare woonruimte, schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Cisco heeft ook interne programma’s om direct te reageren op natuurrampen, door de snelheid, efficiency en effectiviteit van de hulpverlening te verbeteren. In samenwerking met overheden, bedrijfsleven en wetenschappelijke instellingen helpt Cisco in het kader van zijn Country Digital Acceleration initiatief een aantal landen met het sneller en effectiever opleveren van digitaliseringsprojecten. In Nederland doet Cisco dat met het programma Digitale Versnelling Nederland.

Methodologie

De Global Digital Readiness Index gebruikt een holistisch model, gebaseerd op zeven componenten om de digital readiness te meten: Basic Needs, Human Capital, Ease of Doing Business, Business and Government Investment, Start-up Environment, Technology Infrastructure en Technology Adoption. Elk land kreeg een score, gebaseerd op gestandaardiseerde datapunten afkomstig uit betrouwbare bronnen, zoals het World Economic Forum, de Wereldbank en de Verenigde Naties. Deze bronnen werden geverifieerd om er zeker van te zijn dat alle componenten een correlatie hadden zodat er een gestandaardiseerde index gecreëerd kon worden.

Meer over de Global Digital Readiness Index en de score van individuele landen is op deze interactieve website te vinden: https://www.cisco.com/c/en/us/about/csr/research-resources/digital-readiness.html.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

20 jaar Cisco Networking Academy in Nederland: meer dan 150.000 studenten opgeleid

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Logo CheckTwice

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl