www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2491 volgers blijven op de hoogte!
PR: carolijn peelen bv

Herman Kienhuis treedt toe als partner bij Newion

Investeerder breidt team verder uit met het oog op groeiambitie

AMSTERDAM, 16 januari 2020 – Herman Kienhuis (47) is per 1 januari partner geworden bij  Newion, de toonaangevende investeerder in B2B-software startups. De investeringsmaatschappij wil haar activiteiten in Noordwest-Europa verder uitbreiden en groeit hiermee naar een team van elf mensen, waarvan zes partners.

Herman Kienhuis heeft meer dan 20 jaar ervaring in de technologiesector, waarvan ruim acht jaar als investeerder. Hij begon zijn carrière bij McKinsey, leidde de productontwikkeling bij internetbedrijf Sanoma Digital, stond aan de wieg van SanomaVentures en bouwde de afgelopen vier jaar KPN Ventures uit tot één van de meest actieve corporate venture fondsen van Europa. Kienhuis studeerde chemische technologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en heeft een MBA van INSEAD.

Frank Claassen: "Herman is een waardevolle toevoeging op ons team; hij brengt veel ervaring mee als strateeg, productontwikkelaar en investeerder en hij heeft een groot internationaal netwerk. Na de recente toetreding van John Sjölander, die zich onder andere zal richten op Scandinavië, is ons partnership nu klaar voor internationale uitbreiding en het optimaal laten groeien van onze deelnemingen.”

Kienhuis: “De overstap naar Newion is een logische stap in mijn ontwikkeling als investeerder. Newion behoort tot de best presterende fondsmanagers op het gebied van B2B software. Wat mij in het team bijzonder aanspreekt, is de no-nonsense benadering, de duidelijke focus en de internationale groeiambitie. Ik kijk ernaar uit om met de beste Europese ondernemers te werken aan het versnellen van hun internationale groei en Newion’s portfolio van succesvolle investeringen verder uit te bouwen.”

Over Newion
Newion, gevestigd in Amsterdam, richt zich op Europese business-to-business software startups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Op dit moment telt Newion 21 investeringen met een totaal beheerd vermogen van €150 miljoen. Newion werd opgericht door Patrick Polak en wordt gemanaged door Patrick Polak en Frank Claassen.

Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel, Deliverect, APICBAS en ValueBlue, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42, Q-go en 24iMedia geexit. Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Ga naar www.newion.com voor meer informatie.

Persfoto

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau