www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2487 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat versnelt cloud-native development met Unified Hybrid Cloud Storage voor Red Hat OpenShift Container Platform

Red Hat OpenShift Container Storage 4 biedt meer veiligheid, portability, eenvoud en schaalbaarheid voor data-intensieve Kubernetes-workloads

Amsterdam, 16 januari 2020 - Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Red Hat OpenShift Container Storage 4, dat gebruikers van het Red Hat OpenShift Container Platform een geïntegreerde, multicloud-ervaring biedt. Deze oplossing wordt al drie jaar lang gebruikt door een groeiend aantal klanten dat op zoek is naar een consistente storage-oplossing voor een grote verscheidenheid aan data-gerichte applicaties in de open hybride cloud.

Hat OpenShift Container Storage 4 is verbeterd met Multi-Cloud Object Gateway dat afkomstig is van NooBaa dat in 2018 werd overgenomen. De oplossing biedt nu grotere abstractie en flexibiliteit, en geeft klanten de vrijheid om dataservices te kiezen in meerdere publieke clouds, terwijl ze toch kunnen werken vanuit een uniforme op Kubernetes gebaseerde beheeromgeving voor applicaties en storage.

Dit helpt klanten niet alleen om publieke cloud-lock-in te vermijden, maar stelt ontwikkelaars ook in staat om hun gegevens dicht bij applicaties te houden door middel van een verbeterde toegankelijkheid, wat een efficiëntere ontwikkelaarservaring oplevert.

Met een consistente Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) interface beschikken bedrijven nu over de ingebouwde object-storage en schaalbaarheid die nodig is om de overdraagbaarheid van data-intensieve applicaties in de hybride cloud op Red Hat OpenShift Container Platform te ondersteunen.

Innovatie in elke ontwikkelfase
De nieuwe versie van Red Hat OpenShift Container Storage maakt een eersteklas ontwikkelaarservaring mogelijk voor alle footprints waar Red Hat OpenShift Container Platform beschikbaar is. Voor ontwikkelaars die cloud-native applicaties bouwen of legacy-applicaties ‘liften en shiften’, helpt Red Hat OpenShift Container Storage 4 bij het versnellen van de ontwikkeling:
  • Optimalisatie met Red Hat OpenShift Container Platform, waardoor ontwikkelaars dynamisch vanuit het platform hun eigen opslagruimte kunnen aanmaken, zonder dat ze daarvoor storage-expertise nodig hebben.
  • Gemakkelijker inzetbaarheid en grotere automatisering door de storage-orkestratiemogelijkheden van Rook. Met de Rook.io Operator beschikken ontwikkelaars over Kubernetes-native, geautomatiseerde ondersteuning voor het eenvoudiger inzetten, verpakken en uitbreiden van storage op Red Hat OpenShift.
  • Snellere persistent volume-creatie, waardoor ontwikkelaars sneller applicaties kunnen bouwen, testen en inzetten door de build-tijden te verkorten en de efficiëntie van de continuous integration/continuous deployment (CI/CD) pijplijn te verbeteren.
Verbeterde databeveiliging voor cloud-native applicaties
Om beveiliging in alle cloudomgevingen te garanderen, biedt deze release uitgebreide functies voor gegevensbescherming, waaronder versleuteling, anonimisering, key separation en erasure coding.

Met behulp van de Multi-Cloud Object Gateway kunnen ontwikkelaars gevoelige applicatiegegevens op een veiligere en compatibele manier delen en gebruiken over meerdere geo-locaties en platformen.

Tevens kondigt de opensourceleverancier Red Hat OpenShift Container Platform 4.3 aan, de nieuwste versie van het meest uitgebreide enterprise Kubernetes-platform op de markt. Versie 4.3 biedt verschillende nieuwe beveiligingsmogelijkheden, waaronder FIPS (Federal Information Processing Standard) encryptie (FIPS 140-2 Level 1) en encryptie van de etcd-datastore om extra bescherming te bieden voor ‘secrets at rest’. Extra mogelijkheden ter ondersteuning van privéclusters en privénetwerken bieden bredere controles om de toegang tot het platform en de toepassingen voor cloudgebaseerde clusters te beperken.

Schaalbare opslag voor cloudworkloads
Red Hat OpenShift Container Storage 4 is gebaseerd op Red Hat Ceph Storage, en biedt gebruikers de schaalbaarheid en verbeterde beveiliging die nodig is voor workloads in multicloud-omgevingen, zoals kunstmatige intelligentie (AI), machine learning (ML), SQL, NoSQL en andere data-intensieve workloads. Als enige storage-Operator in de geïntegreerde OperatorHub, die file-, block- en object-storage ondersteunt, biedt Red Hat OpenShift Container Storage 4 klanten een unieke geïntegreerde cloud-native storage-oplossing ter ondersteuning van zowel traditionele als opkomende workloads.

Red Hat OpenShift Container Storage 4 is binnenkort algemeen beschikbaar, en volledig geoptimaliseerd voor OpenShift Container Platform 4.

Quotes
Ranga Rangachari, vice-president en algemeen directeur, Storage, Red Hat
“De markt voor container-storage blijft snel evolueren, en Red Hat OpenShift Container Storage 4 biedt oplossingen voor de grootste uitdagingen waar klanten vandaag de dag mee te maken hebben. De integratie met de Rook.io Operator brengt ons op weg naar de marktvisie van volledig zelfbeheerde, zelfherstellende storage-diensten die via Kubernetes geleverd worden.”

Francesco Giannoccaro, hoofd van HPC & Infrastructure, Volksgezondheid Engeland
“Als je in een complexe zakelijke omgeving werkt, is het verhogen van de veerkracht en het verbeteren van de betrouwbaarheid in elke laag van de technologie-stack een belangrijke prioriteit. Het voordeel van het gebruik van OpenShift Container Storage is de mogelijkheid om een geïntegreerde omgeving te hebben met persistent storage en shared volumes over meerdere pods en containers, zonder complexe configuraties te hoeven doorlopen. Het niveau van veerkracht en betrouwbaarheid is zeer hoog in vergelijking met alternatieve, schaalbare storage-oplossingen, en we zijn ervan overtuigd dat de overdraagbaarheid en eenvoud die in OpenShift Container Storage is ingebouwd, ontwikkelaars alle dataservices kan bieden in een echte hybride cloudervaring, om robuuste ontwikkelingscycli en een grotere productiviteit mogelijk te maken.”

Eric Sheppard, research vice-president, Infrastructure Platforms and Technologies Group, IDC
“Container-storage is een snel evoluerende markt. Red Hat integreerde zijn persistent storage-diensten in het OpenShift Container Platform, waardoor klanten de volgende generatie van opslagintensieve applicatietechnologie kunnen bouwen. Red Hat OpenShift Container Storage doet een aanzienlijke belofte als de standaard storage-optie voor OpenShift-klanten.”

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com