www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: KINXX PR

CenturyLink sluit maincubes FRA01 datacenter aan op zijn internationale backbone

Frankfurt am Main/Amsterdam, 14 januari 2020 - CenturyLink, Inc. (NYSE: CTL), een wereldwijde leverancier van communicatieoplossingen voor zakelijke klanten, heeft het maincubes FRA01-datacenter in Frankfurt (Rijn-Maingebied) aangesloten op zijn internationale backbone. Als Europese aanbieder van colocatie datacenters biedt maincubes op dit moment datacenters in Amsterdam en Frankfurt. De klanten van maincubes hebben nu toegang tot CenturyLink's wereldwijde bedrijfsnetwerk met een totale routelengte van 450.000 mijl en een breed portfolio aan connectiviteit, cloud, security, voice en managed services.

"Het maincubes-datacenter biedt voor ons een uiterst waardevolle Point-of-Presence in de metropoolregio Frankfurt. De apparatuur is state-of-the-art en de beveiligings- en compliance-maatregelen voldoen aan de hoogste normen. Daarnaast is de locatie in de directe nabijheid van het centrale Duitse internetknooppunt DE-CIX natuurlijk ideaal voor ons als carrier," zegt Ralf Straßberger, Managing Director Duitsland bij CenturyLink. "Sinds de ingebruikname in oktober 2017 heeft het maincubes datacenter zich significant ontwikkeld en heeft het een zeer interessante klantenmix weten aan te trekken. We kijken er erg naar uit om op de lange termijn gezamenlijk onze activiteiten uit te breiden."

"Snelle, krachtige en betrouwbare netwerken zijn essentieel voor een succesvolle digitalisering. We zijn erg blij dat CenturyLink, als wereldwijde carrier, ons datacenter heeft gekozen voor zijn nieuwe Point-of-Presence," zegt Oliver Menzel, CEO van maincubes. "Onze datacenter infrastructuur 'Made in Germany' biedt een 100% uptime garantie. Daarnaast kunnen onze klanten dankzij de verbinding met CenturyLink's internationale backbone profiteren van een hoge bandbreedte en een breed scala aan diensten."

Adaptieve netwerken voor bedrijven in de regio Frankfurt
De samenwerking met CenturyLink stelt colocatie klanten in het FRA01 datacenter in staat om hun systemen dynamisch en zeer veilig - met bandbreedtes tot enkele malen 100 Gbps - aan te sluiten op een van 's werelds krachtigste backbones. CenturyLink's adaptieve en schaalbare netwerk strekt zich uit over 60 landen op zes continenten en maakt gebruik van innovatieve SD-WAN-technologieën om de koers te bepalen voor stabiele, krachtige en veilige bedrijfsnetwerken.

Naast flexibele connectiviteitsopties biedt CenturyLink aan klanten een breed scala aan hoogwaardige diensten met toegevoegde waarde op de volgende gebieden:

Content Delivery Services voor streaming en on-demand levering van digitale (video)content van hoge kwaliteit over de hele wereld

Unified Communication en Collaboration Services voor snelle, veilige en efficiënte samenwerking en communicatie in gedistribueerde teams

Managed IT Services die het interne team van de klant ontlast van tijdrovende routinetaken in de operatie en het beheer van hun systemen, waardoor zij kostbare tijd kunnen vrijmaken

CenturyLink's connectiviteitsopties en -diensten zijn nu beschikbaar in het FRA01 Datacenter. Meer informatie hierover is te vinden op www.centurylink.com.

Achtergrond: Het FRA01 Datacenter in Frankfurt
Het maincubes-datacenter in Offenbach bij Frankfurt, Duitsland, overtuigt met maximale technische en operationele veiligheid. Door zijn hoge prestatievermogen is het datacenter geschikt voor high performance computing (40 kW/rack) en biedt het optimale voorwaarden voor de colocatie van high performance bedrijfsservers.

Het state-of-the-art datacenter, gelegen direct naast het internetknooppunt DE-CIX, is TÜV Level 3 gecertificeerd, alsmede ISO 27001:2013, ISAE 3402 en ISO 9001 (Q1-2020) gecertificeerd. Daarnaast volgt het datacenter de Duitse regelgeving voor gegevensbescherming en de Duitse DSGVO (Data Protection Ordinance). De faciliteit wordt gekenmerkt door een hoge beschikbaarheid, veiligheid en energie-efficiëntie en is bekroond met de Duitse Data Center Prijs. Naast FRA01 exploiteert maincubes een datacenter in Amsterdam (AMS01) en breidt het zijn wereldwijde datacenter netwerk op dit moment verder uit met het nieuwe FRA02 datacenter in het Rijn-Maingebied.

Oliver Menzel, CEO van maincubes
Oliver Menzel, CEO van maincubes: "Snelle, krachtige en betrouwbare netwerken zijn essentieel voor een succesvolle digitalisering. We zijn erg blij dat CenturyLink, een wereldwijde carrier, ons datacenter heeft gekozen voor zijn nieuwe Point-of-Presence."

Over CenturyLink
CenturyLink (NYSE: CTL) is een leidend technologiebedrijf dat hybride netwerk-, cloud- en securityoplossingen biedt voor klanten in meer dan 60 landen. Via het wereldwijde glasvezelnetwerk biedt CenturyLink veilige en betrouwbare diensten om te voldoen aan de groeiende digitale behoeften van bedrijven en consumenten. CenturyLink streeft ernaar de vertrouwde link te zijn met de netwerkwereld en richt zich op het leveren van technologieën die de klantervaring verbeteren.

Meer informatie vindt u op https://news.centurylink.com/

Over maincubes
maincubes maakt deel uit van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, dat deel uitmaakt van het Duitse bouwconglomeraat Zech Group. maincubes heeft datacenters in Frankfurt en Amsterdam en een netwerk van hoogbeschikbare datacenters van verschillende grootte en type in Europa, waardoor het in staat is om colocatie diensten te leveren en ecosystemen te beveiligen voor de digitale toekomst van klanten in verschillende bedrijfstakken. Via het secureexchange® digitale platform kunnen klanten en partners van maincubes wereldwijd gebruik maken van IT-diensten zoals IoT, (cyber)beveiliging en connectiviteit, alsmede cloud services om hun zakelijke mogelijkheden uit te breiden. maincubes biedt veilige, efficiënte en gebruiksvriendelijke diensten - en een veilig thuis voor uw data.

Meer informatie over maincubes vindt u op https://www.maincubes.com/nl/

------------------------
Perscontacten

Contact CenturyLink
Julia Krügers
Marktmanager

CenturyLink Communications Duitsland GmbH
Rüsselsheimer Straße 22
D-60326 Frankfurt am Main
www.centurylink.com

t: +49 (69) 33 29 64 29
e: julia.krügers@centurylink.com

Contact maincubes
Antje Tauchmann
Hoofd Marketing

maincubes one GmbH
Bockenheimer Anlage 15
D-60322 Frankfurt am Main
www.maincubes.com

t: +49 (69) 6976810-39
e: presse@maincubes.com
Laatste van maincubes B.V.
Cogent Communications breidt netwerk uit met core backbone routers in maincubes datacenter

RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur
Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo KINXX PR
maincubes B.V. contact

Logo maincubes B.V.

maincubes B.V. sociaal

maincubes B.V. tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel