www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: LVTPR

Sharp introduceert krachtige lijn PV-zonnepanelen met half-cut-cellen

Utrecht, 14 januari 2020 - Sharp introduceert een nieuwe lijn half-cut zonnepanelen, waaronder drie nieuwe monokristallijne silicium fotovoltaïsche (PV) panelen van de NU-productfamilie: de NU-JC330, NU-BA385 en NU-JB395. De capaciteit van de nieuwe half-cut-cell PERC-modules ligt twee tot drie procent hoger dan die van standaard full-cell-panelen en bieden daarmee een efficiënte en betrouwbare oplossing voor elke situatie: van woonprojecten tot en met grootschalige commerciële installaties en zonneparken.

Bij de nieuwe half-cut-cell-technologie wordt een hele cel in twee gelijke helften verdeeld. Hierdoor wordt de elektrische stroom die per cel wordt gegenereerd gehalveerd, met als gevolg dat het weerstandverlies wordt gereduceerd tot een kwart. Op die manier stijgt de energie-opbrengst voor de gebruiker.

Doordat de modules de helft minder stroom produceren, worden de cellen veel minder warm. Naast dat dit het risico op hot spots verlaagt, draagt dit bij aan een verlenging van de levensduur van de modules. De half-cut-cellen zijn bovendien uitgerust met drie kleine aansluitdozen in plaats van slechts één, waarbij elke aansluitdoos is uitgerust met één bypass-diode. Dit heeft als voordeel dat er minder warmte wordt overgedragen aan bovenliggende cellen, zodat de panelen langer meegaan en de algehele prestaties van het systeem sterk verbeteren.

Elk van de drie nieuwe NU-modules is staand te monteren. Dit levert met name voordeel op bij toepassing in schaduwrijke situaties, zoals bij vrij-liggende of kantelbare dakinstallaties. Anders dan volledig cellen presteren de half-cut-cellen namelijk nog altijd op vijftig procent van hun capaciteit, ook als de onderste helft in de schaduw staat.

De NU-BA385- en NU-JB395-half-cut-panelen met 144 cellen zijn geschikt voor omvangrijke installaties op de grond en op daken, die moeten voldoen aan de hoogste eisen wat betreft opbrengsten. De NU-JB395 levert met 395 watt het hoogste vermogen, bij een module-efficiëntie van 19,6 procent en 1.500 V systeemspanning. Met de toevoeging van 1.400 mm kabels die leapfrog-bedrading mogelijk maken en de BOS-kosten (balance of system) verlagen, is deze module bij uitstek geschikt voor grote industriële projecten en energiecentrales.

De NU-JC330 met 120 cellen heeft een uitgangsvermogen van 330 watt en een module-efficiëntie van 19,5 procent. Dit maakt het paneel geschikt voor industriële dakinstallaties en woonprojecten. Alle panelen onderscheiden zich door verbeterde betrouwbaarheid, efficiëntie en verminderde serieweerstand, dankzij verbeterde vijf-busbartechnologie.

De veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid van de modules wordt gegarandeerd met IEC-zegels (IEC61215 en IEC61730). De modules zijn robuust vormgegeven en uitgebreid getest op PID-weerstand en onder de meest extreme omstandigheden, zoals blootstelling aan ammoniak, zoutnevel, zand.

Peter Thiele, President of Sharp Energy Solutions Europe: “Dankzij meer dan een halve eeuw ervaring met innovatie en ontwikkeling op het gebied van moduletechnologie, kunnen wij onze klanten een productportfolio bieden van hoge kwaliteit en de zekerheid van veilige investeringen. We zorgen ervoor dat onze klanten altijd op Sharp kunnen vertrouwen, met lokale ondersteuningsteams en diensten die in heel Europa worden aangeboden zodat onze klanten het beste uit de technologie en producten van Sharp kunnen halen."

Ga voor meer informatie naar:
www.sharp.nl/zonne-panelen

Over Sharp Energy Solutions
Sharp is een van ’s werelds grootste fabrikanten van PV-panelen en is al zestig jaar een drijvende kracht achter het gebruik van PV-technologieën. Sharp biedt zonnepanelen voor milieubewuste energieopwekking, batterijoplossingen voor het non-stopgebruik van opgeslagen energie, en ‘Smart Chap’: een modulair energiemanagementsysteem voor thuis. Tot op heden heeft Sharp wereldwijd meer dan 50 miljoen PV-modules verkocht.
Laatste van Sharp Electronics Nederland
Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

Sharp gaat samenwerking aan met TeamViewer om klanten op afstand te ondersteunen

Sharp Energy Solutions Europe verlengt garantie op zonnepanelen tot 15 jaar

Logo LVTPR
Sharp Electron.. contact

Logo Sharp Electronics Nederland

+31 (0)30 / 6359500
  info@sharp.nl
  www.sharp.nl/nl
Sharp Electron.. sociaal

Sharp Electron.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel