www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Poort8: eerste iSHARE Autorisatieregister

Delft, 14 januari 2020 – Organisaties die bij iSHARE zijn aangesloten kunnen vanaf vandaag bij Poort8 vastleggen met welke logistieke partijen zij welke data willen delen en onder welke condities. Daarmee besparen zij tijd en geld. Poort8 – technologiebedrijf in de logistieke sector – is namelijk als eerste partij gecertificeerd als iSHARE Autorisatieregister. Met de toetreding van Poort8 tot het iSHARE Stelsel is de laatste schakel van het stelsel live.

Poort8 maakt het voor ketenpartijen mogelijk om elkaar onderling rechten toe te kennen voor het ophalen van data. En dat kan heel specifiek. Partijen die zijn aangesloten bij iSHARE leggen in het autorisatieregister van Poort8 vast met welke logistieke partijen zij welke data willen delen, voor welk doel en voor welke periode. Partijen die vervolgens toegang wensen tot die specifieke data, melden zich bij Poort8, dat vervolgens controleert of de vrager wel toegang mag hebben tot die data. En dat scheelt veel tijd en geld.

Een voorbeeld: om er zeker van te zijn dat een vervoerder het recht heeft om een container op te halen, belt en mailt een terminal vaak meerdere keren met de verlader en de vervoerder. Dit kan voor serieuze vertragingen en problemen zorgen. Medewerkers kunnen die tijd beter anders besteden.Met behulp van iSHARE en het iSHARE Autorisatieregister van Poort 8 kunnen vanaf vandaag verladers, vervoerders en logistiek dienstverleners eenvoudig, en gecontroleerd (onder andere) dit soort data met elkaar delen. Ook met tot dusver onbekende partijen. Dat voorkomt onnodig tijdverlies.

“Poort8 is ontzettend trots dat het gelukt is om als eerste autorisatieregister toe te treden. De invulling van de rol van autorisatieregister was de laatste ontbrekende schakel in de iSHARE keten. Controle over data is nu niet langer een belofte maar een feit. De volgende stap is om met logistieke partijen succesvolle waardenketens te ontwikkelen en het afsprakenstelsel als een olievlek te verspreiden. Op naar meer voorspelbaarheid, kwaliteit in de dienstverlening en nieuwe interessante proposities” aldus Willem Maagdenberg, founding partner van Poort8.

Gerard van der Hoeven, voorzitter van de Stichting iSHARE is blij met de komst van Poort8 als iSHARE Autorisatieregister: “Het autorisatieregister is een belangrijk onderdeel van iSHARE; hier zijn de afspraken over ‘wie wat wanneer mag’ vastgelegd, eenvoudig actueel te houden en op te vragen. Ik ben blij dat we nu ook snel met de eerste concrete praktijksituaties kunnen starten. Situaties waarbij partijen - die elkaar nog niet kennen - met elkaar kunnen gaan samenwerken en data delen.”

“Doordat met iSHARE hele ketens transparant kunnen worden zijn de voordelen enorm in termen van efficiëntie, duurzaam gebruik van onze infrastructuur en kosten. Denk aan voorspellingsmodellen op basis van de transportstromen van de leverancier van jouw leverancier. Of optimalisatie van verzekeringsdekkingen in de keten door zichtbaarheid van de locatie en waarde van goederen in de keten. Zonder daarmee de soevereiniteit van de data en van de spelers in de keten aan te tasten.”

Poort8 is tevens toegetreden tot het netwerk van iSHARE Implementatiepartners. Als Implementatiepartner begeleidt Poort8 organisaties die willen toetreden tot het stelsel, bij de technische implementatie van iSHARE.
Laatste van iSHARE
Hutchison Ports ECT Rotterdam treedt toe tot het iSHARE-stelsel

Secure Logistics introduceert Single Sign-On met iSHARE: snel maar vooral veiliger

iSHARE adapter in SAP App Store
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
iSHARE contact

Logo iSHARE

iSHARE sociaal

iSHARE tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools