www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 92 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic Toughbook 55 is eerste optimaal beveiligde robuuste Windows PC

Secured-core-pc's zijn de veiligste Windows 10-apparaten en beschikken over geïntegreerde hardware, firmware, software en identiteitsbescherming

De Panasonic Toughbook 55 is de eerste semi-robuuste computer in de categorie optimaal beveiligde Windows pc’s. Een secured-core-pc is ontworpen voor bedrijfskritische gebruikers in datagevoelige industrieën en stelt de gebruikers in staat om door middel van geavanceerde toegangscontroles en verificatiesystemen hun toestel veilig op te starten, hun apparaat te beschermen tegen kwetsbaarheden in de firmware, het besturingssysteem te beschermen tegen aanvallen en ongeautoriseerde toegang tot apparaten en gegevens te voorkomen.

"Omdat cyberaanvallen en -bedreigingen steeds geavanceerder worden, zijn klanten continu op zoek naar nieuwe, uitgebreide beveiligingsoplossingen", zegt Luca Legnani, Europees Marketing Manager voor Mobile Business Solutions Division Europe. "Dit is met name belangrijk in sectoren waar informatie zeer gevoelig is, zoals gezondheidszorg, defensie of de publieke sector. Dit geldt ook voor bepaalde functies, zoals senior executives, R&D-managers of mobiele werknemers die belangrijke klanten- en bedrijfsinformatie op hun apparaat hebben staan.”

De flexibele combinaties van biometrische opties, zoals een contactloze smartcardlezer, vingerafdruklezer en frontcamera, bieden klanten de mogelijkheid om het apparaat aan te passen aan de behoeften van hun sector en tegelijkertijd gebruik te maken van de secured-core pc-functies.

De Toughbook 55 notebook, gelanceerd in september, is de nieuwe norm voor semi-robuust mobile computing inzake beveiliging en flexibiliteit. Voor het eerst kunnen gebruikers hun apparaat op maat samenstellen voor verschillende taken in het veld.

Beschermd tegen alle soorten bedreigingen
De robuuste functies beschermen de Toughbook 55 tegen mogelijke fysieke schadeen de flexibele aanpassingsmogelijkheden zorgen ervoor dat de dataopslag makkelijk te verwijderen is om een betrouwbare bescherming van gegevens te garanderen. Ten slotte voorkomen de secure-core pc-mogelijkheden kwaadaardige aanvallen op het systeem. Zo is de Toughbook 55 beschermd vanaf het opstarten, tijdens het gebruik, stand-by en tot en met het uitzetten van het apparaat.

De 8ste generatie Intel Core i5 vPro-processor gecombineerd met de geavanceerde componenten van Panasonic en de Windows 10 Pro-functies, zorgen voor de hoogste bescherming tegen firmware-aanvallen, met BIOS-fase en apparaataanvallen die beveiligd zijn tegen gegevenstoegang, zelfs wanneer het OS in stand-bymodus staat.

Makkelijke switch-, click- en fit-modules voor functionele flexibiliteit
De semi-robuuste notebook met een slank en licht ontwerp verbetert niet alleen de flexibiliteit en productiviteit van het personeel, maar zorgt ook voor een maximale ROI voor bedrijven.

Met de Panasonic Toughbook 55 clamshell notebook kunnen gebruikers eenvoudig de grafische mogelijkheden verbeteren en een smartcardlezer, extra opslagruimte of een dvd- of Blu-Ray-schijf toevoegen door deze te koppelen aan de Toughbook Universal Bay. Bovendien kan het uitbreidingsslot aan de voorzijde worden gebruikt om snel een vingerafdruklezer, RFID of gewone smartcardlezer te integreren of een tweede batterij toe te voegen.

Bij aankoop kunnen kopers ook 3 extra poorten voor het apparaat toevoegen met behulp van het uitbreidingsslot. Opties zijn onder andere VGA, True Serial en één van deze: 4de USB, 2de GLAN of Rugged USB 2.0.

De nieuwe Toughbook 55, een upgrade van de succesvolle Toughbook 54, is flexibeler, sneller, robuuster, veiliger en duurzamer dan zijn voorganger, maar kan nog steeds worden gebruikt met accessoires van het vorige apparaat, waaronder voertuigdocks en port replicators voor desktop.

Ideaal voor mobiel werken
De Toughbook 55 is een semi-robuust apparaat met het uiterlijk van een zakelijke laptop. Hij is licht (2,08 kg), slank (32,8 mm) en gemakkelijk te dragen dankzij de handgreep. Toch is hij steviger dan zijn voorganger, met een verbeterde beschermingsklasse tegen stof en water (IP53) en tegen valpartijen tot 91 cm (MIL-STD810H[2]). De werking bij extreme temperaturen is verbeterd en de laptop werkt comfortabel bij temperaturen van -20°C tot +60°C.

Met een verlengde accuduur tot 20 uur[3] en een verlengde capaciteit van 40 uur dankzij de toevoeging van een hot swap tweede batterij, kan je met de Toughbook 55 net zo lang en flexibel werken als hij aanpasbaar is.

Beschikbaarheid en prijsstelling
De Toughbook 55 is in september 2019 in 3 versies beschikbaar uitgekomen: HD, Full-HD en Full-HD Touch Screen. De adviesprijs start vanaf €2.098 exclusief BTW.

[1] Secured-core-pc’s vereisen een specifieke configuratie om het hoogste niveau van bescherming tegen aanvallen volledig mogelijk te maken.
[2] Getest door een onafhankelijk extern labo volgens MIL-STD810H.
[3] Mobile Mark 2014, 150 cd/m. HD Model

Bericht voor de redactie

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Panasonic Mobile Solutions Business Division Europe helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2018 een aandeel in de verkoop van 48% voor rugged en duurzame notebooks en tablets (VDC Research, maart 2019).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectoren, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisieleidt de Europese markt voor projectoren met een hoge helderheid met een aandeel in de verkoop van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 582 dochterondernemingen en 87 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 62,5 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2019. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global.
Laatste van Panasonic
Panasonic benoemt Jarltech tot distributeur van robuuste handhelds in Europa

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Vergaande digitalisering verhoogt productiviteit logistiek
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 1 jaar en 92 dagen
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales