www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic Toughbook 55 is eerste optimaal beveiligde robuuste Windows PC

Secured-core-pc's zijn de veiligste Windows 10-apparaten en beschikken over geïntegreerde hardware, firmware, software en identiteitsbescherming

De Panasonic Toughbook 55 is de eerste semi-robuuste computer in de categorie optimaal beveiligde Windows pc’s. Een secured-core-pc is ontworpen voor bedrijfskritische gebruikers in datagevoelige industrieën en stelt de gebruikers in staat om door middel van geavanceerde toegangscontroles en verificatiesystemen hun toestel veilig op te starten, hun apparaat te beschermen tegen kwetsbaarheden in de firmware, het besturingssysteem te beschermen tegen aanvallen en ongeautoriseerde toegang tot apparaten en gegevens te voorkomen.

"Omdat cyberaanvallen en -bedreigingen steeds geavanceerder worden, zijn klanten continu op zoek naar nieuwe, uitgebreide beveiligingsoplossingen", zegt Luca Legnani, Europees Marketing Manager voor Mobile Business Solutions Division Europe. "Dit is met name belangrijk in sectoren waar informatie zeer gevoelig is, zoals gezondheidszorg, defensie of de publieke sector. Dit geldt ook voor bepaalde functies, zoals senior executives, R&D-managers of mobiele werknemers die belangrijke klanten- en bedrijfsinformatie op hun apparaat hebben staan.”

De flexibele combinaties van biometrische opties, zoals een contactloze smartcardlezer, vingerafdruklezer en frontcamera, bieden klanten de mogelijkheid om het apparaat aan te passen aan de behoeften van hun sector en tegelijkertijd gebruik te maken van de secured-core pc-functies.

De Toughbook 55 notebook, gelanceerd in september, is de nieuwe norm voor semi-robuust mobile computing inzake beveiliging en flexibiliteit. Voor het eerst kunnen gebruikers hun apparaat op maat samenstellen voor verschillende taken in het veld.

Beschermd tegen alle soorten bedreigingen
De robuuste functies beschermen de Toughbook 55 tegen mogelijke fysieke schadeen de flexibele aanpassingsmogelijkheden zorgen ervoor dat de dataopslag makkelijk te verwijderen is om een betrouwbare bescherming van gegevens te garanderen. Ten slotte voorkomen de secure-core pc-mogelijkheden kwaadaardige aanvallen op het systeem. Zo is de Toughbook 55 beschermd vanaf het opstarten, tijdens het gebruik, stand-by en tot en met het uitzetten van het apparaat.

De 8ste generatie Intel Core i5 vPro-processor gecombineerd met de geavanceerde componenten van Panasonic en de Windows 10 Pro-functies, zorgen voor de hoogste bescherming tegen firmware-aanvallen, met BIOS-fase en apparaataanvallen die beveiligd zijn tegen gegevenstoegang, zelfs wanneer het OS in stand-bymodus staat.

Makkelijke switch-, click- en fit-modules voor functionele flexibiliteit
De semi-robuuste notebook met een slank en licht ontwerp verbetert niet alleen de flexibiliteit en productiviteit van het personeel, maar zorgt ook voor een maximale ROI voor bedrijven.

Met de Panasonic Toughbook 55 clamshell notebook kunnen gebruikers eenvoudig de grafische mogelijkheden verbeteren en een smartcardlezer, extra opslagruimte of een dvd- of Blu-Ray-schijf toevoegen door deze te koppelen aan de Toughbook Universal Bay. Bovendien kan het uitbreidingsslot aan de voorzijde worden gebruikt om snel een vingerafdruklezer, RFID of gewone smartcardlezer te integreren of een tweede batterij toe te voegen.

Bij aankoop kunnen kopers ook 3 extra poorten voor het apparaat toevoegen met behulp van het uitbreidingsslot. Opties zijn onder andere VGA, True Serial en één van deze: 4de USB, 2de GLAN of Rugged USB 2.0.

De nieuwe Toughbook 55, een upgrade van de succesvolle Toughbook 54, is flexibeler, sneller, robuuster, veiliger en duurzamer dan zijn voorganger, maar kan nog steeds worden gebruikt met accessoires van het vorige apparaat, waaronder voertuigdocks en port replicators voor desktop.

Ideaal voor mobiel werken
De Toughbook 55 is een semi-robuust apparaat met het uiterlijk van een zakelijke laptop. Hij is licht (2,08 kg), slank (32,8 mm) en gemakkelijk te dragen dankzij de handgreep. Toch is hij steviger dan zijn voorganger, met een verbeterde beschermingsklasse tegen stof en water (IP53) en tegen valpartijen tot 91 cm (MIL-STD810H[2]). De werking bij extreme temperaturen is verbeterd en de laptop werkt comfortabel bij temperaturen van -20°C tot +60°C.

Met een verlengde accuduur tot 20 uur[3] en een verlengde capaciteit van 40 uur dankzij de toevoeging van een hot swap tweede batterij, kan je met de Toughbook 55 net zo lang en flexibel werken als hij aanpasbaar is.

Beschikbaarheid en prijsstelling
De Toughbook 55 is in september 2019 in 3 versies beschikbaar uitgekomen: HD, Full-HD en Full-HD Touch Screen. De adviesprijs start vanaf €2.098 exclusief BTW.

[1] Secured-core-pc’s vereisen een specifieke configuratie om het hoogste niveau van bescherming tegen aanvallen volledig mogelijk te maken.
[2] Getest door een onafhankelijk extern labo volgens MIL-STD810H.
[3] Mobile Mark 2014, 150 cd/m. HD Model

Bericht voor de redactie

Contact voor de pers
Koen Uijt de Haag
PR Consultant
koen.uijtdehaag@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Panasonic Mobile Solutions Business Division Europe helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2018 een aandeel in de verkoop van 48% voor rugged en duurzame notebooks en tablets (VDC Research, maart 2019).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectoren, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisieleidt de Europese markt voor projectoren met een hoge helderheid met een aandeel in de verkoop van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 582 dochterondernemingen en 87 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 62,5 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2019. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global.
Laatste van Panasonic
DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Panasonic Toughbook Omnia biedt complete mobiele bedrijfssoftware-oplossing

Dicle Elektrik digitaliseert buitendienst met robuuste tablets van Panasonic
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage