www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 116 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Worldstream Elastic Network door Dutch IT-channel genomineerd als cloud innovatie

Naaldwijk, 13 januari 2020 - Worldstream Elastic Network, een binnenkort te lanceren software-defined wereldwijd netwerk, is door de redactie van Dutch IT-channel als cloud innovatie genomineerd voor de Dutch IT-channel Awards. Worldstream Elastic Network zal volledige IaaS hosting functionaliteit bieden op ‘edge’ datacenter PoP locaties in Worldstream’s wereldwijde netwerkbackbone met 10Tbps aan beschikbare bandbreedte. Op 16 januari vindt de prijsuitreiking plaats in Las Vegas stijl, in televisiestudio Studio 21 in Hilversum. Dan wordt bekend of deze cloud innovatie de 'Cloud Hosting Provider of the Year'-prijs heeft gewonnen.

Worldstream verwacht zijn Worldstream Elastic Network eind Q1 2020 te lanceren. Het SDN-netwerk, dat ontwikkeld wordt bovenop Worldstream’s wereldwijde backbone met een bandbreedtecapaciteit van 10Tbps, zal gebruikmaken van EVPN (Ethernet Virtual Private Network) en VXLAN (Virtual Extensible LAN) technologie. Een cruciaal innovatief element van dit software-defined netwerk is de door Worldstream ontwikkelde SDN-controller. Deze zal fungeren als ‘het brein' van het wereldwijde SDN-netwerk.

Voorafgaand aan de officiële lancering aan het einde van het eerste kwartaal, is het Worldstream Elastic Network nu als cloud innovatie genomineerd door Dutch IT-channel - in de categorie ‘Cloud Hosting Provider of the year.’ Of Worldstream als winnaar de award mee naar huis mag nemen, wordt bekendgemaakt op 16 januari tijdens de uitreiking van de Dutch IT-channel Awards.

Hybride cloud behoeften MKB, CSP’s, MSP’s

"Ons binnenkort te lanceren Worldstream Elastic Network ademt flexibiliteit," zegt Tim Vollebregt, Network Director van Worldstream het meesterbrein achter het Worldstream Elastic Network. "Dat zie je terug in de flexibele wijze waarop je IaaS-infrastructuur regionaal en internationaal kunt uitrollen; in de mogelijkheid om IT-resources onderling met elkaar te verbinden; en ook het feit dat je ad hoc en real-time workloads kunt verplaatsen van het ene fysieke datacenter naar het andere. Deze elasticiteit sluit naadloos aan bij de hybride cloud behoeften van MKB, enterprises, CSP's, system integrators en MSP's. Wij zijn content met deze erkenning door Dutch IT-channel voorafgaand aan de marktintroductie. Het zal gebruikers volledig nieuwe mogelijkheden bieden als het gaat om IaaS-implementaties. Met uitgebreide datacenter-, netwerk- en cybersecurity-functionaliteit, welke wordt aangeboden op datacenter PoP-locaties in onze wereldwijde netwerkbackbone. Daarmee komt het nieuwe netwerk tegemoet aan de ultieme behoeften op het gebied van hybride cloud."

"Worldstream ontving de laatste tijd al behoorlijk wat positieve media-aandacht, met videoteams van bekende server- en netwerkfabrikanten alsmede televisieploegen van landelijke en regionale omroepzenders die ons kantoor en de datacenters in Naaldwijk bezochten," zegt Lennert Vollebregt, CEO en mede-oprichter van Worldstream. "Deze nominatie voor de Dutch IT-channel Awards komt daar nog eens bovenop. Het is een erkenning voor het geweldige werk dat onze netwerkafdeling heeft geleverd. De wereldwijde 10Tbps netwerkbackbone is al indrukwekkend, maar wacht tot je het Worldstream Elastic Network dit kwartaal live ziet gaan."

Lennert Vollebregt, CEO en mede-oprichter van Worldstream
"Deze nominatie voor de Dutch IT-channel Awards is een erkenning voor het geweldige werk dat onze netwerkafdeling heeft geleverd. De wereldwijde 10Tbps netwerkbackbone is al indrukwekkend, maar wacht tot je het Worldstream Elastic Network dit kwartaal live ziet gaan," aldus Lennert Vollebregt, CEO en mede-oprichter van Worldstream.

Verplaatsing van IT workloads: real-time

Worldstream’s netwerkinnovatie zal MKB-bedrijven, enterprises, system integrators, CSP's en MSP’s volledige flexibiliteit brengen als het gaat om het implementeren van datacenter, netwerk en cybersecurity functionaliteit. Deze functionaliteit zal bij de lancering al uitgebreid zijn, maar gaandeweg verder groeien. Worldstream Elastic Network biedt gebruikers de mogelijkheid om hun IaaS resources flexibel te implementeren op iedere datacenter PoP locatie waar de 10Tbps wereldwijde netwerk backbone van Worldstream aanwezigheid heeft. Deze IaaS resources kunnen wanneer gewenst direct met elkaar worden verbonden.

Het groeiende aantal IaaS resources dat via het software-defined netwerk zal worden aangeboden, bestaat in eerste instantie onder andere uit bare metal hardware, cloud instances, VM’s en cybersecurity oplossingen. Het software-defined karakter van het netwerk en de intelligentie die is ingebouwd in de SDN-controller, zorgen ervoor dat gebruikers daarnaast ook workloads ad hoc en real-time van het ene fysieke datacenter naar een andere datacenter locatie kunnen verplaatsen.

Pay-per-use businessmodellen

“Voor de community die Dutch IT-channel in Nederland bedient, maar ook voor CSP’s, MSP’s en andere IT-kanaalpartijen wereldwijd, is het goed om te weten dat het Worldstream Elastic Network de mogelijkheid biedt om on-demand businessmodellen op te zetten, waaronder het bieden van pay-per-use cloud hosting diensten,” zegt Tim Vollebregt. “Dit software-defined netwerk is bovendien cloud-enabled, waarbij multiple connecties worden aangeboden met top cloud providers, met aanbieders van publieke cloud. Het is daarmee een speeltuin voor CSP’s en MSP’s, zonder obstakels, een virtuele arena waarin de developers van deze bedrijven zich kunnen uitleven en allerlei nieuwe configuraties kunnen uitproberen. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan het plug-en-play opzetten van multi-datacenter concepten en twin-datacenterconcepten, of edge-gebaseerde cybersecurity oplossingen, om maar een paar voorbeelden te noemen.”

Tim Vollebregt, Network Director van Worldstream
“Voor de community die Dutch IT-channel in Nederland bedient, maar ook voor CSP’s, MSP’s en andere IT-kanaalpartijen wereldwijd, is het goed om te weten dat het Worldstream Elastic Network de mogelijkheid biedt om on-demand businessmodellen op te zetten, waaronder het bieden van pay-per-use cloud hosting diensten,” aldus Tim Vollebregt, Network Director van Worldstream.

Worldstream zal tijdens de uitreiking van de Dutch IT-channel Awards vertegenwoordigd worden door leden van het managementteam, dat het afgelopen jaar significant werd uitgebreid en inmiddels 10-man sterk is. Ook zullen er medewerkers van Worldstream’s sales afdeling en netwerk development teams aanwezig zijn tijdens de award uitreiking. De significante uitbreiding van het managementteam afgelopen jaar heeft alles met de groei van het bedrijf te maken. Tot 2019 werd Worldstream voornamelijk geleid door de twee oprichters van het bedrijf, Lennert Vollebregt (CEO) en Dirk Vromans (CTO). Nu het bedrijf inmiddels meer dan 15.000 dedicated servers in beheer heeft, en de datacentercapaciteit in Naaldwijk sterk groeiende is, is het managementteam van Worldstream dienovereenkomstig uitgebreid.

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan.

De dedicated servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Media contact
WorldStream
Wouter van Zwieten
marketing@worldstream.nl
Laatste van WorldStream
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Internationaal Elektrotechnisch en Telecommunicatiebedrijf DAEL Groep kiest voor Worldstream’s datacenter in Nederland
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis