www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Mendix levert low-code platform aan Rabobank voor bouw van nieuwe online bankapplicatie

Online portal benut snelheid en flexibiliteit van low-code

Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, kondigt aan dat het zijn low-code platform heeft geleverd aan Rabobank. Het platform is gebruikt om de nieuwe online bankportal, RaboDirect te bouwen. Binnen de portal worden transacties van klanten en van de back-office in België en Duitsland beheerd. Door met zijn low-code platform de RaboDirect portal te creëren heeft Mendix gezorgd voor een reductie van 50% in de IT-kosten, en heeft het een bijdrage geleverd aan een naadloze digitale klantervaring.

"In de financiële sector krijgen verplichte systeemupdates om te voldoen aan regelgeving vaak de prioriteit boven zaken die de klantervaring verbeteren", zegt Bram Voogel, customer success director bij Mendix. “Voor elke bank die actief is in deze markt levert het bieden van nieuwe online mogelijkheden om klanten aan te trekken en te behouden dan ook concurrentievoordeel op. Het low-code platform van Mendix bleek de perfecte oplossing om dit doel te bereiken."

Platform brengt professionele ontwikkelaars en business experts samen
Belangrijke systemen die directe invloed hebben op de klantervaring, werden in-house geplaatst. Het low-code platform van Mendix werd gebruikt om het online kanaal van de bank opnieuw te ontwikkelen. Hierdoor kon de IT-afdeling wekelijkse releasecycli realiseren. Dankzij het Mendix-platform met onder meer drag-and-drop functionaliteit, waren software-ontwikkelaars in staat binnen één omgeving samen te werken met kleine teams van niet-technische business experts. Dit zorgde voor een goede afstemming tussen de bedrijfsdoelen en de behoeften van de klant.

“Het is een belangrijke mijlpaal dat IT in korte sprints kan werken in het applicatie-ontwikkelproces. Het is bovendien mooi om te zien hoe ontwikkelaars en business professionals met het Mendix-platform zeer nauw samenwerken om goede producten te creëren voor klanten van de Rabobank in Duitsland en België”, voegt Hans de Visser, vice president product management bij Mendix, toe.

Dankzij de visie van Mendix op samenwerking konden experts uit de business en professionele developers snel opschalen in de ontwikkeling van applicaties. De grote besparingen en snelle resultaten die zijn geleverd dankzij sterk teamwork bij de Rabobank, laten duidelijk zien wat de term ‘digitale transformatie’ in de praktijk betekent en hoe Mendix hieraan kan bijdragen.

--------------

Voor meer informatie over hoe Mendix helpt bedrijven te transformeren kijk op: www.mendix.com.

Volg Mendix op Twitter en LinkedIn

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo Alcadis
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau