Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 8 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

AvePoint krijgt $200 miljoen aan investeringen in aandelen

Investering volgt na vierde opeenvolgende kwartaal van record omzetgroei

Den Haag, 9 januari 2020 – AvePoint, leverancier van data-governance, beveiligings- en migratieoplossingen voor Office 365 en SharePoint, kondigt 200 miljoen dollar aan van toezeggingen van nieuwe investeerders in minderheidsaandelen. Hiermee zal het de wereldwijde groei en uitbreiding van het bedrijf stimuleren en zijn lange termijn-aandeelhouders gedeeltelijk herkapitaliseren. De kapitaalverhoging word geleid door een substantiële Series C Preferred Equity investering van TPG Sixth Street Partners met aanvullende participaties van zowel nieuwe als bestaande investeerders, waaronder Goldman Sachs.

Vandaag de dag vertrouwen meer dan 7 miljoen cloudgebruikers en 16.000 grote ondernemingen op alle zeven continenten op AvePoint-software en -diensten voor hun gegevensbeheer, -bescherming en -migratie.

AvePoint blijft een uitstekende groei doormaken, gedreven door de stijgende adoptie van Office 365 en andere cloudgebaseerde kantooroplossingen. De populairste oplossing van AvePoint, Cloud Governance, helpt organisaties om Microsoft Teams, de snelst groeiende bedrijfsapplicatie in de geschiedenis van Microsoft, beter te besturen en te beveiligen. Het bedrijf is de enige leverancier die Microsoft Teams back-upoplossingen en Slack to Teams-migratieoplossingen en -diensten aanbiedt.

AvePoint is van plan de nieuwe financieringsronde te gebruiken om zijn groei en investering in zijn kanaalaanbod te versnellen. Hiermee biedt het managed service providers (MSP's) tools om de Office 365-omgevingen van hun kleine en middelgrote zakelijke klanten beter te migreren, te beheren en te beveiligen. AvePoint wil de komende twee jaar meer dan 40.000 klanten toevoegen via het kanaal.

MSP's kunnen momenteel bij een groot aantal distributiepartners AvePoint-oplossingen aanschaffen, waaronder Synnex, TechData en Intcomex. In juli 2019 kondigde de wereldwijde distributeur Ingram Micro aan dat het AvePoint als exclusieve leverancier van migratie- en back-upoplossingen had aangesteld, als onderdeel van zijn Modern Workplace Accelerate- programma.

"Onze eigen digitale transformatie naar een bedrijf dat overwegend SaaS-oplossingen levert, was een enorme drijfveer voor onze groei," aldus Tianyi Jiang, mede-oprichter en co-CEO bij AvePoint. "We hebben in ons cloudplatform geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat we de schaal, het tempo van innovatie, de uitbreidbaarheid van de API en de beveiliging hebben om aan de eisen van onze klanten te voldoen. Deze strategische focus heeft een grote rol gespeeld in het realiseren van vier opeenvolgende kwartalen van recordgroei van de omzet in 2019.”

Het senior management team, inclusief medeoprichters en co-CEO's Kai Gong en Tianyi Jiang, zal het bedrijf blijven leiden. Michael McGinn, Partner en Co-Head of Capital Solutions bij TPG Sixth Street Partners, zal tot de raad van bestuur van AvePoint toetreden.

"Door te investeren in innovatie en een betrouwbare reputatie, heeft AvePoint zich gepositioneerd om van de enorme kansen te profiteren die de snelle en wijdverspreide adoptie van cloudgebaseerde kantooroplossingen biedt," zegt McGinn. "We kijken ernaar uit om met hun hogere leidinggevenden samen te werken, terwijl ze zich blijven richten op het voldoen aan de behoeften van hun klanten en het bedrijf naar de volgende groeifase brengen.”

AvePoint heeft meer dan 1.500 medewerkers en kantoren in onder andere de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Singapore, Australië, Nederland, China, Japan, de Filippijnen.

##

Over AvePoint
AvePoint versnelt het succes van digitale transformatie. Meer dan 16.000 bedrijven en 7 miljoen SharePoint- en Office 365-gebruikers wereldwijd vertrouwen op AvePoint-software en -diensten voor hun gegevensbeheer, bescherming en migratiebehoeften in de cloud, on-premises en hybride omgevingen. AvePoint is vier keer Microsoft Partner of the Year, een Microsoft Global ISV Partner, zes keer in de Inc. 500|5000 genoemd, en vijf keer in de Deloitte Technology Fast 500™. AvePoint is in 2001 opgericht, is privébezit en heeft zijn hoofdkwartier in Jersey City, NJ.

Voor meer informatie www.avepoint.com.

Over TPG Sixth Street Partners
TPG Sixth Street Partners ("Sixth Street") is a global finance and investment business with over $33 billion in assets under management and TSSP Capital Solutions (“Capital Solutions”) is its dedicated growth investing platform. Capital Solutions makes customized, non-control private investments in growth-oriented companies. The team partners with companies and management teams to provide bespoke, accretive financing solutions that often fall between traditional growth equity and commercial debt. Sixth Street has invested over $3 billion in more than 35 growth-oriented companies in its Capital Solutions strategy since inception. Select current and past representative Capital Solutions investments include AirTrunk, AvidXchange, Gainsight, Kyriba, Lucidworks, Paycor, PayScale, PaySimple and Spotify. For more information, visit www.tssp.com/tcs.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers De Jong

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX
Logo Boertien Vergouwen Overduin

Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl