www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Cumulus Networks en HPE brengen Ethernet-switches voor open storage-netwerken naar moderne datacenters

HPE neemt Cumulus Linux en NetQ op in alle oplossingen voor storage-netwerken

Amsterdam - Cumulus Networks, leider in technologie voor open, moderne en schaalbare netwerken, kondigt de samenwerking aan met Hewlett Packard Enterprise (NYSE:HPE), leider in zakelijke informatietechnologie. Het doel is om open, schaalbare en sterk geautomatiseerde oplossingen voor storage-netwerken naar snel groeiende datacenters te brengen. Vanaf vandaag zullen Cumulus Linux en NetQ op de Ethernet-switches uit de M-serie van HPE draaien. Dit draagt bij aan een flexibele netwerkstructuur die zich kenmerkt door schaalbaarheid, stabiliteit en voorspelbaarheid.

Bedrijven verzamelen steeds meer data en maken gebruik van nieuwe technologieën zoals AI, 5G en IoT. Hierdoor hebben ze behoefte aan meer mogelijkheden om tegemoet te komen aan de nieuwe netwerkeisen die dit met zich meebrengt. Dergelijke bronintensieve toepassingen vragen om een volledig op flash gebaseerde storage-infrastructuur en krachtige automatisering. Legacy-oplossingen voor storage-netwerken zijn hiervoor echter niet toereikend. Cumulus en HPE hebben daarom hun krachten gebundeld om organisaties te voorzien van een unieke open en volledig geautomatiseerde storage fabric met het prestatievermogen waar moderne datacenters om vragen.

“Binnen veel moderne datacenters wordt gebruikgemaakt van volledig op flash gebaseerde storage-architecturen", vertelt Josh Leslie, CEO van Cumulus Networks. "Die zijn bedoeld om ondersteuning te bieden voor bronintensieve toepassingen. Helaas kan het werkelijke potentieel daarvan niet worden gerealiseerd als gevolg van beperkingen van de netwerktechnologie. De combinatie van Cumulus Linux en NetQ met de Ethernet-switches uit de M-serie van HPE helpt bedrijven met een flexibele netwerkstructuur met een open karakter die zich kenmerkt door schaalbaarheid, stabiliteit en voorspelbaarheid.”

De Ethernet-switches uit de M-serie met Cumulus Linux en NetQ zijn ontwikkeld met het oog op optimale netwerkprestaties en uiterst schaalbare storage-workloads. Ze bieden de hoogst mogelijke bandbreedte en laagst mogelijke latency die met een kostenefficiënte oplossing mogelijk zijn. De switches lenen zich voor het verbinden van systemen voor primaire en secundaire IT-opslag, hyperconvergeerde systemen, NAS en object storage-systemen en zijn ideaal voor het inrichten van een Ethernet Storage Fabric (ESF).

Vereenvoudigde hyperconvergentie dankzij open netwerktechnologie
Open networking stelt organisaties in staat om de netwerkcomponenten uit te kiezen die het beste aansluiten op hun behoeften rond het automatiseren en optimaliseren van hun datacenters. De integratie van de technologie van Cumulus Networks met de Ethernet-switches uit de M-serie draagt bij aan flexibiliteit en keuzevrijheid. Daarmee kunnen organisaties hun datacenternetwerken afstemmen op hun bedrijfsbehoeften en het innovatietempo, de efficiëntie en het automatiseringsgehalte opvoeren.

“Storage-netwerken die gebruikmaken van de switches uit de M-serie bieden krachtiger prestaties en ultralage latency”, zegt Marty Lans, directeur Storage Connectivity bij HPE. “De toevoeging van Cumulus Linux en NetQ aan de M-serie brengt meer flexibiliteit, schaalbaarheid en automatisering naar bedrijfsnetwerken. Dit maakt de gecombineerde technologie tot een aantrekkelijke oplossing voor Ethernet Storage Fabrics.”
Laatste van Cumulus Networks
SURFsara ziet werkzaamheden vereenvoudigen na implementatie Cumulus Linux

Cumulus Networks voegt Lifecycle Management toe aan NetQ

Cumulus Networks, Dell Technologies en de Nationale Politie bundelen krachten om agenten op straat met real-time data te wapenen

Logo Marcommit
Cumulus Networ.. contact

Logo Cumulus Networks

Cumulus Networ.. sociaal

Cumulus Networ.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel