www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Cumulus Networks en HPE brengen Ethernet-switches voor open storage-netwerken naar moderne datacenters

HPE neemt Cumulus Linux en NetQ op in alle oplossingen voor storage-netwerken

Amsterdam - Cumulus Networks, leider in technologie voor open, moderne en schaalbare netwerken, kondigt de samenwerking aan met Hewlett Packard Enterprise (NYSE:HPE), leider in zakelijke informatietechnologie. Het doel is om open, schaalbare en sterk geautomatiseerde oplossingen voor storage-netwerken naar snel groeiende datacenters te brengen. Vanaf vandaag zullen Cumulus Linux en NetQ op de Ethernet-switches uit de M-serie van HPE draaien. Dit draagt bij aan een flexibele netwerkstructuur die zich kenmerkt door schaalbaarheid, stabiliteit en voorspelbaarheid.

Bedrijven verzamelen steeds meer data en maken gebruik van nieuwe technologieën zoals AI, 5G en IoT. Hierdoor hebben ze behoefte aan meer mogelijkheden om tegemoet te komen aan de nieuwe netwerkeisen die dit met zich meebrengt. Dergelijke bronintensieve toepassingen vragen om een volledig op flash gebaseerde storage-infrastructuur en krachtige automatisering. Legacy-oplossingen voor storage-netwerken zijn hiervoor echter niet toereikend. Cumulus en HPE hebben daarom hun krachten gebundeld om organisaties te voorzien van een unieke open en volledig geautomatiseerde storage fabric met het prestatievermogen waar moderne datacenters om vragen.

“Binnen veel moderne datacenters wordt gebruikgemaakt van volledig op flash gebaseerde storage-architecturen", vertelt Josh Leslie, CEO van Cumulus Networks. "Die zijn bedoeld om ondersteuning te bieden voor bronintensieve toepassingen. Helaas kan het werkelijke potentieel daarvan niet worden gerealiseerd als gevolg van beperkingen van de netwerktechnologie. De combinatie van Cumulus Linux en NetQ met de Ethernet-switches uit de M-serie van HPE helpt bedrijven met een flexibele netwerkstructuur met een open karakter die zich kenmerkt door schaalbaarheid, stabiliteit en voorspelbaarheid.”

De Ethernet-switches uit de M-serie met Cumulus Linux en NetQ zijn ontwikkeld met het oog op optimale netwerkprestaties en uiterst schaalbare storage-workloads. Ze bieden de hoogst mogelijke bandbreedte en laagst mogelijke latency die met een kostenefficiënte oplossing mogelijk zijn. De switches lenen zich voor het verbinden van systemen voor primaire en secundaire IT-opslag, hyperconvergeerde systemen, NAS en object storage-systemen en zijn ideaal voor het inrichten van een Ethernet Storage Fabric (ESF).

Vereenvoudigde hyperconvergentie dankzij open netwerktechnologie
Open networking stelt organisaties in staat om de netwerkcomponenten uit te kiezen die het beste aansluiten op hun behoeften rond het automatiseren en optimaliseren van hun datacenters. De integratie van de technologie van Cumulus Networks met de Ethernet-switches uit de M-serie draagt bij aan flexibiliteit en keuzevrijheid. Daarmee kunnen organisaties hun datacenternetwerken afstemmen op hun bedrijfsbehoeften en het innovatietempo, de efficiëntie en het automatiseringsgehalte opvoeren.

“Storage-netwerken die gebruikmaken van de switches uit de M-serie bieden krachtiger prestaties en ultralage latency”, zegt Marty Lans, directeur Storage Connectivity bij HPE. “De toevoeging van Cumulus Linux en NetQ aan de M-serie brengt meer flexibiliteit, schaalbaarheid en automatisering naar bedrijfsnetwerken. Dit maakt de gecombineerde technologie tot een aantrekkelijke oplossing voor Ethernet Storage Fabrics.”
Laatste van Cumulus Networks
SURFsara ziet werkzaamheden vereenvoudigen na implementatie Cumulus Linux

Cumulus Networks voegt Lifecycle Management toe aan NetQ

Cumulus Networks, Dell Technologies en de Nationale Politie bundelen krachten om agenten op straat met real-time data te wapenen
Curvature wordt officiële Intel-partner

G4S verhoogt kennisniveau met behulp van Online Academy

Netskope rapporteert stijging van 161 procent in bezoeken aan risicovolle apps en websites tijdens piek in thuiswerken

Zoom introduceert filters, nieuwe belichtingsinstellingen en andere opties die Zoom-gesprekken verbeteren

Arrow Electronics breidt NetApp-educatieaanbod uit met cloud-, data- en converged infrastructure-certificeringen

Twaalf uur lang in gesprek over Het Internet met o.a. Evgeny Morozov, Francesca Bria, Roosbeef, Peter Pomerantsev en Marleen Stikker | De Internetmarathon

Ruim 20 organisaties kiezen voor leerplatform Studytube

Bezoekers testen innovaties op Biergarten Paradigm in Groningen
Ivanti integreert Neurons Platform met Splunk Security Operations Suite

Wat is het verschil tussen ISO 27001 en NEN 7510?

DCspine netwerk PoP nu beschikbaar in flagship datacenter Greenhouse Datacenters

Youfone gaat de strijd aan met dure telecomproviders: een jaar lang gratis FOX Sports Eredivisie

Jeroen Ennenga nieuwe COO BPSOLUTIONS

Conclusion Zuyd breidt team uit met Hicham Soutou

Razer Kishi Universal Mobile Gaming Controller for Android (Xbox) nu beschikbaar

SailPoint en Proofpoint gaan samen de strijd aan tegen beveiligingsrisico's voor digitale werknemers

Tanium en Google Cloud bundelen krachten en leveren Security Transformation voor het gedistribueerde IT-tijdperk

Speel meer dan 100 games op mobiel met Xbox Game Pass Ultimate vanaf 15 september in Nederland

De impact van COVID-19 op datalekken

Logo Marcommit
Cumulus Networ.. contact

Logo Cumulus Networks

Cumulus Networ.. sociaal

Cumulus Networ.. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo Curvature
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope
Logo Zoom