Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 96 dagen geleden)
PR: En Serio

Leaseweb brengt klanten dichterbij ‘always on’ met nieuwe DRaaS-dienst

Amsterdam, 7 januari 2020 – Cloud en hosting service provider Leaseweb heeft haar dienstverlening uitgebreid met Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Deze nieuwe dienst is gebaseerd op de technologie van Zerto en biedt klanten van Leaseweb een oplossing om bedrijfskritische applicaties en data resilient te maken. Dit houdt in dat bij uitval van systemen de onderbreking van de dienstverlening tot een absoluut minimum beperkt wordt.

Met Disaster recovery as a Service biedt Leaseweb zijn klanten een volledig gemanagede one-stop-shop disaster recovery-oplossing aan. Leaseweb beheert en monitoren de oplossing, zodat deze altijd klaarstaat om een failover te kunnen doen. De verantwoordelijkheid voor de daadwerkelijke failover ligt bij de klant, die zo zelf de regie houdt over het proces.

De DRaaS-oplossing is interessant voor het type klant dat hoge eisen stelt aan de beschikbaarheid van zijn netwerk en applicaties en meer nodig heeft dan een traditionele back up-omgeving. Bedrijven die bijvoorbeeld actief zijn in online gaming of e-commerce kunnen zich geen downtime veroorloven en willen de controle houden over hun processen. Leaseweb vindt het van groot belang om zijn klanten te blijven voorzien in hun behoeftes en ontwikkelde daarom deze dienst voor de high end private cloud-klanten. Naast webshops en online gaming-bedrijven is de DRaaS-oplossing ook interessant voor MSP’s, die cloud-diensten leveren aan hun klanten. Zo kunnen zij hun klanten ook bedrijfscontinuïteit garanderen.

De keuze voor Zerto was vrij eenvoudig. De technologie van deze leverancier realiseert een RTO en RPO, die niemand anders kan bieden. Een ander belangrijk voordeel van Zerto, is dat de replicatie van de data voor de back-up vrijwel geen resources van de productieomgeving vraagt. Daarnaast is Zerto als een van de weinige leveranciers begonnen met disaster recovery, waarna het productportfolio met back up-oplossingen is uitgebreid.

“Onze DraaS-oplossing geeft klanten de mogelijkheid om te focussen op wat voor hen van belang is, doordat wij het managen en monitoren van de disaster recovery-oplossing van hen overnemen. Nog belangrijker is het feit dat we de uptime voor onze klanten maximaliseren, wat voor onze klanten vaak van essentieel belang is.”, aldus Gonzalo de la Rocha van Leaseweb.

“Leaseweb staat in de markt bekend als een professionele, ambitieuze cloud hosting-leverancier. Dat zij voor onze technologie kiezen, vind ik een groot compliment. Voor klanten zit de meerwaarde echt in de samenwerking van Zerto en Leaseweb, zodat zij bij één partij terecht kunnen voor al hun behoeften op het gebied van infrastructuur en availability.”, vertelt Robbert Ravenshorst van Zerto.

Jascha Gregorowitsch van CTO van Enable U, vertelt: “De DRaaS-oplossing van Leaseweb stelt Enable U in staat om een optimale uitwijkomgeving te realiseren voor onze cloud integratie services. Hierdoor kunnen we onze cloud acceptatie-omgeving, die in een ander datacenter is opgesteld, in no-time omzetten naar een volwaardige productie-omgeving. Dit zorgt ervoor dat we ruimschoots aan de SLA-verplichtingen met onze klanten voldoen. Zo besparen we kosten op een extra productie schaduw-omgeving, die nauwelijks wordt ingezet. De eerste uitwijktest is succesvol uitgevoerd en de resultaten zijn veel belovend.”

Meer informatie over de DRaaS-oplossing van Leaseweb is hier te vinden:  https://www.leaseweb.com/sites/default/files/ProductSheets/DRaaS-Disaster-Recovery-as-a-Service-Leaseweb-EN.pdf

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende cloud en hosting service provider. Het bedient wereldwijd 18.000 klanten, variërend van kleine bedrijven tot multinationals. Het aanbod van Leaseweb omvat include  Public CloudPrivate CloudDedicated Servers,  ColocationContent Delivery Network, en  Cyber Security Services. Deze diensten worden aangeboden in combinatie met uitmuntende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb heeft meer dan 80.000 servers in beheer en biedt sinds zijn oprichting in 1997 zijn klanten een infrastructuur aan voor bedrijfskritische websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beschikt over 20 datacenters in locaties in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika. Deze worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van ruim 6 Tbps. Leaseweb biedt diensten aan via verschillende dochterondernemingen, namelijk Leaseweb Netherlands B.V. (“Leaseweb Netherlands”), Leaseweb USA, Inc. (“Leaseweb USA”), Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD (“Leaseweb Asia”), Leaseweb CDN B.V. (“Leaseweb CDN”) Leaseweb Deutschland GmbH (“Leaseweb Germany”), Leaseweb Australia Ltd. (“Leaseweb Australia”) en Leaseweb UK Ltd (“Leaseweb UK”).

Zie voor meer informatie  https://www.leaseweb.com.
Laatste van Leaseweb
Leaseweb brengt klanten dichterbij ‘always on’ met nieuwe DRaaS-dienst

Leaseweb en delaware Nederland ontwikkelen enterprise cloud-oplossing voor SAP S/4HANA

Leaseweb USA biedt met nieuw datacenter in Miami springplank naar Zuid-Amerika