Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Newzoo kiest voor gemoedsrust in de cloud met Telindus

AmsterdamNewzoo, wereldwijde aanbieder van game- en e-sports-analyses, is een partnership aangegaan met Telindus voor het inrichten, beveiligen en beheren van de public cloudomgeving. Door Cloud Insight as a Service af te nemen, waarborgt Newzoo de enorme groei die de organisatie op dit moment doormaakt. Belangrijke voordelen van deze clouddienst voor Newzoo zijn het inzicht hebben in de kosten van de cloudomgeving, de ontzorging op het gebied van IT-kennis en mankracht, en de continue bewaking van de security governance.

Complexe infrastructuur en datatoename als uitdaging
De grote hoeveelheid data waar Newzoo mee werkt, vereist een flexibele en schaalbare cloudomgeving. De uitdaging zit in het feit dat de data makkelijk toegankelijk moet zijn, maar tegelijkertijd ook goed beschermd. Gezien de enorme hoeveelheid data die Newzoo heeft, stelt het bedrijf hoge eisen aan de cloudbeveiliging. Voor het inzichtelijk maken van de kosten en het continu bewaken van de security governance van de cloudomgeving, ontbreekt het echter aan voldoende kennis en mankracht.

André Ferreira, ICT Manager bij Newzoo, vertelt: “De IT-infrastructuur moet aan steeds meer eisen voldoen en als IT-manager heb ik enorm veel verantwoordelijkheid. De veiligheid en structuur van de cloud moeten altijd opperbest zijn. Dat vergt veel aandacht en expertise. Hierom was ik op zoek naar een partner die mij kon ontzorgen in de cloud. Er komen altijd weer nieuwe dreigingen en Telindus adviseert ons in welke functionaliteit we niet meer nodig hebben, en welke juist wel. Ze zijn daarom blijvend van meerwaarde. Dankzij Telindus heb ik gemoedsrust en valt er een zware last van mijn schouders. Ik kan hen volledig vertrouwen.”

Ruud Oude Maatman, Product lead IT as a Service bij Telindus: “We zijn erg blij met onze samenwerking met Newzoo. Met een initiële scan is de oorspronkelijke situatie bij de organisatie in kaart gebracht. Vervolgens hebben we mogelijke verbeteringen in incrementele (wekelijkse) stappen samen met Newzoo doorgevoerd, bijvoorbeeld het versleutelen van de lijnen. Door dit op continue basis voort te zetten, te monitoren en gezamenlijk mitigeren, helpen we Newzoo aan een veilige en efficiënt ingerichte cloud: dat is waar de dienst om draait.”

Meer dan een dienst
De samenwerking tussen Newzoo en Telindus is pas net gestart, maar in korte tijd al uitgegroeid tot een hecht partnership. Jos Vulto, Solutions Architect IT as a Service bij Telindus, vertelt hierover: “We hebben verschillende plannen voor de toekomst om onze service verder uit te breiden. Google Cloud komt er bijvoorbeeld op korte termijn bij en we zijn bezig om de stap te zetten naar multicloud management. Dat houdt in dat wij beide typen cloud gaan beheren. Newzoo kan op deze manier blijven groeien, zonder dat ze zich hoeven te bekommeren om de vraag welke IT-infrastructuur daarvoor nodig is.”

Benieuwd naar meer informatie over deze samenwerking? Ga dan naar website.

Meer informatie, niet ter publicatie:

Over Newzoo
Newzoo, opgericht in 2007, is een wereldwijde aanbieder van game- en e-sports-analyses. Het bedrijf werkt voor grote namen zoals Amazon, Facebook, Microsoft, Red Bull en Vodafone. Ze helpen klanten bij het nemen van strategische en financiële beslissingen op het gebied van marketing, verkoop en productontwikkeling. Kijk voor meer informatie op https://newzoo.com/.

Marcommit
Juul Klaassen
telindus@marcommit.nl
Laatste van Telindus
T-Mobile optimaliseert dienstverlening met geautomatiseerde netwerkomgeving van Telindus

IGM Resins legt fundament voor groeiambities met Managed SD-WAN van Telindus

Telindus zet IT hulpactie op voor organisaties met een vitale functie
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor