Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Staatssecretaris Mona Keijzer opent Holland Pavilion op Mobile World Congress

Netwerkavond tijdens MWC Holland House Dinner Xperience

Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat (EZK) opent en bezoekt eind februari 2020 het Holland Pavilion tijdens het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona. Ook opent ze de MWC Holland House Dinner Xperience en geeft ze een keynotespeech.

Het Holland Pavilion, met dit jaar het thema ‘Intelligent Technology, Shaping a new Society’, is bedoeld om Nederland tijdens het mondiale technologie-congres op de kaart te zetten. Het moet zowel een thuisbasis als een lanceerplatform zijn voor alle Nederlandse bezoekers van het MWC, vindt Enterprise Summit, het organiserende evenementenbureau. Het paviljoen staat in hal 6 met standnummer 6I41.

“Het ministerie van EZK ondersteunt graag de vele Nederlandse topbedrijven, van innovatief MKB tot start- en scale-ups, op het terrein van digitalisering en tech”, zo motiveert Harald Hanemaaijer, woordvoerder van staatssecretaris Keijzer, de deelname van zijn ministerie.

Toekomst van digitaal beleid

Mona Keijzer zal het paviljoen bezoeken. Daarnaast opent ze op maandag 24 februari de MWC Holland House Dinner Xperience, georganiseerd door Dutch IT-channel, en spreekt ze op dinsdag 25 februari tijdens het ministeriële programma over het thema ‘Shaping tomorrow’s digital policy’. “Het gaat daarbij onder andere over de toekomst van digitaal beleid, bezien vanuit de consument, en over het belang van een goede positie van onze ondernemers daarin”, zegt Hanemaaijer. Keijzer is volop met digitaal beleid bezig: de laatste maanden publiceerde ze onder meer de Nota Mobiele Communicatie en deed ze een voorstel voor een aangepast mededingingsbeleid in de digitale economie.

Karel Helsen, de nieuwe chef d’équipe van het Holland Pavilion, is trots en tevreden. “Dat de staatssecretaris aanwezig is, is een belangrijk signaal.” Het is volgens hem tekenend voor de groeiende belangstelling. “Behalve het ministerie van EZK doet ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat mee. Ook de gemeente Den Haag en de provincie Zuid-Holland nemen dit jaar deel. Net als een groot aantal private partijen. We laten ons zowel aan de private als aan de publieke kant dus goed vertegenwoordigen in Barcelona.”

Mooie positie

Nederland heeft een goede positie als het om digitalisering gaat, maar achterover leunen mag niet, geven Hanemaaijer en Helsen beiden aan. Daarom is het Holland Pavilion zo belangrijk. Hanemaaijer: “Nederland was in 2019 voor het eerst de meest concurrerende economie van Europa, en de vierde mondiaal. Bovendien zijn we met onze derde plaats in de Digital Economy & Society Index (DESI) een Europese Digital Innovation Leader. Maar dat zijn geen gegeven posities, dus zijn bedrijven, wetenschap en overheid volop bezig met toekomstige ontwikkelingen als AI, Internet-of-Things en 5G.” Helsen: “Als het om de digitale transformatie gaat zullen we er als land hard aan moeten blijven trekken. We hebben een mooie positie, maar in omringende landen en zeker ook in Azië gebeurt heel erg veel.”

Schrijf u nu in voor de MWC Holland House Dinner Xperience op maandag 24 februari 2020 in Barcelona.
Laatste van Dutchitchannel.nl
Video talkshow over de kracht van digitaal Nederland

Dutch IT Cloud Event inschrijving is geopend!

Winnaars Dutch IT-channel Awards 2019 bekend

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Shippeo

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl