Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 142 dagen geleden)
PR: LEWIS

Print Experience 2020: Frame your Future

Hoofddorp, 18 december 2019 - De toekomst van de media-industrie staat centraal tijdens Print Experience 2020 dat op 30 januari in Brussel plaatsvindt. Onder het motto "Frame your Future" laat Konica Minolta zien hoe Print Professionals op diverse manieren kunnen inspelen op de toekomst.

Print Experience gaat volgend jaar zijn vierde jaar in en breidt verder uit naar onder ander Wenen en Brussel. Het evenement combineert presentaties van nieuwe technologieën met praktische workshops, keynotes en netwerkmogelijkheden. De focus zal liggen op onderwerpen zoals procesautomatisering, rendabele crossmediale campagnes en het vinden van nieuwe, winstgevende applicaties. Bezoekers zullen ook de onthulling van de AccurioPress C14000 - het nieuwe vlaggenschip van Konica Minolta - meemaken.

Commerciële drukkerijen en repro-afdelingen leren hoe ze zich kunnen ontwikkelen van printserviceprovider naar marketingdienstverlener met behulp van nieuwe oplossingen op het gebied van procesautomatisering en digitale marketing. In de keynote speeches van bekende sprekers wordt ingegaan op de nabije toekomst van de media-industrie.

Nieuwe mogelijkheden
Een van de aandachtspunten van de beurs is de presentatie van nieuwe tools. GenARate kan bijvoorbeeld worden gebruikt om interactieve augmented reality content toe te voegen aan drukwerk. Vervolgens kunnen kijkers video's, animaties of 3D-modellen bekijken wanneer ze hun smartphone of tablet op een afdruk richten.

Met het flexibele multichannel-marketingplatform Markomi kunnen rendabele en waardevolle crossmediale campagnes worden uitgevoerd. Leveranciers van printdiensten hebben de mogelijkheid campagnes te beheren voor hun klanten en daarmee een nieuwe dienst aan te bieden.

Procesoptimalisatie in de prepress-fase
Met de nieuwe functies van AccurioPro Flux-workflowsoftware kunnen prepress-medewerkers documenten sneller en flexibeler verwerken en afdrukklaar maken. Met behulp van automatisering helpt AccurioPro Flux drukkers tijd te besparen op terugkerende prepress-werkzaamheden. Dit is met name nuttig bij het werken met vooraf geconfigureerde printproducten, zoals brochures of visitekaartjes.

Nieuw op het gebied van hardware
Er zijn ook tal van hardware-innovaties - vijf maanden voor drupa. Op het gebied van digitale printproductie wordt Konica Minolta's nieuwe vlaggenschip gepresenteerd: Met een snelheid van maximaal 140 A4-pagina's per minuut is de AccurioPress C14000 digitale pers bijzonder geschikt voor hoge volumes. Dankzij vergaande automatisering in de pers, ondersteunt het systeem Print Professionals bij het realiseren van een Industrie 4.0-conforme printproductie.

Voor creatieve verpakkingsoplossingen presenteert Konica Minolta digitale afwerkingssystemen van MGI. Naast de JETVARNISH 3DS zien bezoekers voor het eerst ook afdrukvoorbeelden van het instapmodel JETVARNISH 3D One. Het nieuwe systeem maakt gebruik van een universele vernis voor verschillende 2D- en 3D-effecten en voert het lakken in slechts één keer uit.

Geïnteresseerden in inkjetprinten komen ook aan hun trekken. Het AccurioJet KM-1 digitale UV-inkjet B2+ vellendruksysteem heeft onlangs het FOGRA 53 certificaat ontvangen. Konica Minolta zal het systeem op een unieke manier virtueel demonstreren en uitleg geven over de voordelen.

Bezoekers van Print Experience ervaren ook hoe de Prokom-gebruikersgemeenschap hen ondersteunt bij het ontdekken van nieuwe zakelijke mogelijkheden. Het doel van Prokom is het creëren van een omgeving voor de transformatie van bedrijven en het opbouwen van een gemeenschap van winstgevende Print Professionals door middel van opleiding, netwerken en uitwisseling van ervaringen.

Een ondersteunend programma van kunst, cultuur, drukwerk en culinaire lekkernijen ronden het programma af.

Dit bericht is beschikbaar met aanvullend beeldmateriaal in de newsroom.

4.4 MB jpg  Print Experience.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd ongeveer 44.000 werknemers (stand april 2019) realiseerde Konica Minolta, Inc. een netto-omzet van circa 8,2 miljard euro in het boekjaar 2018-2019.

Ga naar www.konicaminolta.nl en www.konicaminolta.eu voor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS:
Telefoon:+31 (0)40 235 46 00
E-mail: konicaminoltaNL@teamlewis.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden

Print Experience 2020: Frame your Future

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’