www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

OutSystems en Software Improvement Group (SIG) werken samen om veiligheid en kwaliteit van applicaties te verbeteren

Partnership faciliteert app-ontwikkeling met minder onderhoud en vermindert technical debt

Utrecht - OutSystems, leverancier van hét platform voor low-code-applicatieontwikkeling, gaat samenwerken met Software Improvement Group (SIG), leider op het gebied van software assurance. Nu kunnen OutSystems-gebruikers, door middel van een technische integratie, de kwaliteit en veiligheid van nieuwe software structureel meten, verbeteren en vergelijken met de SIG-benchmark. SIG past hierbij de ISO 25010-standaard toe. Met het Sigrid® software assurance platform van het van oorsprong Nederlandse SIG, krijgen OutSystems-gebruikers toegang tot feitelijke metingen van de onderhoudsvriendelijkheid en veiligheid van applicaties van binnenuit, versterkt met aanbevolen acties van SIG’s software engineering-experts. Deze inzichten in de source code bieden ontwikkelaars en architecten de mogelijkheid sneller bugs op te lossen, de onderhoudskosten te verlagen en daarmee de time to market significant te verkorten.

Snelheid versus kwaliteit
Agile ontwikkeling, DevOps en CI/CD stellen organisaties in staat snel moderne applicaties op de markt te brengen. Maar de snelheid waarmee nieuwe apps of nieuwe functionaliteiten ontwikkeld dienen te worden maakt het lastig om de balans tussen kwaliteit en snelheid te bewaren. Het Consortium for IT Software Quality rapporteerde dat de kosten van kwalitatief slechte software in de Verenigde Staten in 2018 op ongeveer $2,84 miljard worden geschat.

Antonio Barros, lead product manager bij OutSystems: “Het OutSystems-platform wordt in toenemende mate gebruikt om kernapplicaties te ontwikkelen en legacy-systemen te vervangen. De inzet van SIG’s software assurance-platform en diensten is een logische volgende stap voor veel van onze gebruikers. Het internationale karakter van SIG en hun krachtige oplossingen voor het monitoren van de kwaliteit en security-kwetsbaarheden bieden hen de optie om zelf de kwaliteit van hun applicatieportfolio te beheersen.”

Groei adoptie low-code
SIG heeft de grootste benchmark database voor softwareanalyse in de industrie met meer dan 25 miljard regels code voor meer dan 275 verschillende soorten technologie. De deskundige consultants van SIG gebruiken de gegevens om de IT-activa van een organisatie te evalueren op onderhoudsvriendelijkheid, schaalbaarheid, betrouwbaarheid, complexiteit, veiligheid, privacy en andere bedrijfskritische factoren. Het SIG-laboratorium is het enige ter wereld dat volgens ISO/IEC 17025 is geaccrediteerd door het Duitse TÜViT-kwaliteitsinstituut voor ISO/IEC 25010 software-kwaliteitsanalyse.

Luc Brandts, CEO bij SIG: "Ons benchmark database rapport*, gepubliceerd in Q3 2019, liet een sterke toename zien in het gebruik van low-code-adoptie. We zijn daarom erg blij met de samenwerking met OutSystems, die de uitwisseling van applicatie-broncode op een zeer veilige manier vereenvoudigt, waardoor een soepeler leveringsproces mogelijk wordt. Door deze samenwerking verwachten we meer klanten te ondersteunen met op feiten gebaseerde inzichten en adviezen om hun legacy-modernisering met vertrouwen te managen."

* 2019 Benchmark report Through the Looking Glass

Over OutSystems
Wereldwijd vertrouwen duizenden klanten op OutSystems, hét nummer één Low-Code-ontwikkelplatform voor het versnellen van applicatieontwikkeling. Gedreven techneuten hebben ieder aspect van het platform met oog voor detail ontworpen, waardoor bedrijven enterprise-grade apps kunnen bouwen en daarmee hun digitale transformatie kunnen versnellen. OutSystems is de enige oplossing die de kracht van Low-Code applicatieontwikkeling combineert met geavanceerde mobiele functionaliteiten. Daardoor kan het volledige applicatielandschap visueel gemodelleerd en geïntegreerd worden met bestaande systemen. Klik hier voor meer informatie, volg OutSystems op Twitter of bezoek het bedrijf op LinkedIn.

Over Software Improvement Group (SIG)
De Software Improvement Group (SIG) helpt organisaties en technologieleiders hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren door de staat en security van hun software fundamenteel te verbeteren. SIG combineert haar eigen tools en benchmarkgegevens met de expertise van haar consultants om organisaties te helpen bij het meten, evalueren en verbeteren van de kwaliteit van hun code – of het nu gaat om het bouwen, kopen of beheren van software.

Als onafhankelijke organisatie heeft SIG de grootste benchmark in de sector met meer dan 25 miljard coderegels verspreid over honderden technologieën. De deskundige consultants van SIG gebruiken deze benchmark om de IT-assets van een organisatie te analyseren op onderhoudsvriendelijkheid, schaalbaarheid, betrouwbaarheid, complexiteit, security, privacy en andere bedrijfskritieke factoren. Het SIG-laboratorium is het enige ter wereld dat geaccrediteerd is volgens ISO/IEC 17025 voor de analyse van softwarekwaliteit op basis van ISO 25010.

SIG, opgericht in 2000 als een spin-off van de Universiteit van Amsterdam, blijft qua aanpak sterk geworteld in de academische wereld. Het bedrijf werkt internationaal voortdurend samen met universiteiten en onderzoeksinstituten om haar evaluatiemodellen voor softwarekwaliteit en R&D-inspanningen verder te ontwikkelen.

SIG heeft hoofdkantoren in Amsterdam en New York en regionale kantoren in Kopenhagen, Antwerpen en Frankfurt. Meer informatie over SIG vindt u op www.softwareimprovementgroup.com.
Laatste van OutSystems
KPMG sluit licentieovereenkomst met OutSystems

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

Logo Marcommit
OutSystems contact

Logo OutSystems

+31(0)346 583 000
  www.outsystems.com
OutSystems sociaal

OutSystems tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Thales

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com