www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2496 volgers blijven op de hoogte!

Digital Days brengt scholieren en ICT samen

Jong talent aan de slag met uitdagende vraagstukken

Veenendaal, 17 december 2019 – Op vrijdag 14 februari 2020 zijn de Digital Days in Midden-Nederland om zo’n 400 studenten kennis te laten maken met ICT, door aan de slag te gaan met innovatieve ideeën en oplossingen voor uitdagende vraagstukken. Het evenement staat in het teken van Shape your digital future en kent drie onderdelen: als aftrap een Tech Day met parallel een Hackathon en als afsluiting de 24-uurs Game Battle.

Het tweedaagse evenement voor en mede door studenten vindt plaats in De Basiliek in Veenendaal en wordt georganiseerd door ICT Campus en haar partners. In de Regio Foodvalley is ICT Campus de facilitator van samenwerkingen tussen bedrijfsleven, overheid en onderwijs. Tijdens deze 5e editie van Digital Days gaan ongeveer 300 vo-studenten en 100 mbo’ers en hbo‘ers in de Regio Foodvalley aan de slag met nieuwe technologieën.

Tech Day
De Digital Days begint met de Tech Day. Vo-studenten krijgen masterclasses over actuele technologieën: Kunstmatige Intelligentie, Robotica, Internet of Things en Augmented Reality. Na de opgedane kennis gaan ze in teams aan de slag om innovatieve oplossingen te bedenken voor technische vraagstukken. Dit jaar ligt de nadruk op de Regio Deal, die een regionale aanpak voorstelt om de overgang naar een duurzaam en gezond voedselsysteem te versnellen. Vervolgens worden de ideeën gepitcht voor een jury bestaande uit vertegenwoordigers van het onderwijs, het bedrijfsleven en overheid. Het winnende team ontvangt de felbegeerde Tech Day Award 2020.

Hackathon
Scholieren ICT, Techniek en Informatica van de mbo-opleidingen Technova College, Rijn IJssel College en de hbo-leerlingen van Christelijke Hogeschool Ede (CHE), Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) en Hogeschool Utrecht (HU) buigen zich ook over een relevant vraagstuk dat aansluit bij de regio. In verschillende groepen gaan studenten onder leiding van experts nadenken hoe een idee concreet uitgewerkt kan worden tot een prototype. De Hackathon eindigt om 21.30 uur na de prijsuitreiking van de Hackathon Award 2020.

Game-skills
Het event wordt afgesloten met de Game Battle op 14 februari vanaf 16.00 uur, waar de studenten 24 uur lang in competitieverband gamen om kans te maken op de Game Battle Trophy 2020 en andere prijzen. Voor eten, drinken en een slaapplek als de studenten vermoeid raken wordt gezorgd. Op zaterdagochtend is er een ‘wake-up call’ act en een game-kennis quiz. De prijsuitreiking vindt plaats om 14.00 uur.

ICT’ers behouden in de regio
De Regio Foodvalley heeft behoefte aan creatieve en toekomstbestendige professionals die de uitdagingen op ICT-gebied verstaan. Gerrit Valkenburg, secretaris van ICT Valley, belangenbehartiger van ICT-bedrijven in de regio en ICT Campus-partner: “Met de Digital Days willen we toekomstige ICT’ers behouden voor de vele ICT-bedrijven die deze regio rijk is. Naast dat we met ICT Campus werken aan hoogwaardige IT-opleidingen in de regio, is het goed laten aansluiten van mbo- en hbo-opleidingen op het bedrijfsleven een belangrijk speerpunt. Zo is in 2018 de CHE gestart met twee ICT-opleidingen om aan de vraag van het bedrijfsleven te voldoen. Door dit evenement hopen we vele studenten enthousiast te maken voor de veelzijdige en uitdagende mogelijkheden die ICT kent en die de bedrijven in de regio bieden.“

261 KB jpg  2018 Digital Days
2 MB jpg  2018 Digital Days jury

Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rineke Sloetjes, projectleider via 06-11721182 of info@digital-days.nl. Het programma vindt u op www.digital-days.nl en aanmelden voor de Game Battle kan hier.
Laatste van Digital Days
Digital Days is de proeftuin voor aanstormend ICT-talent in de Regio Foodvalley

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Digital Days brengt scholieren en ICT samen
Digital Days contact

Logo Digital Days

Digital Days sociaal

Logo SiteLucent B.V.
Logo Alleeninkt.nl
Logo Bergler Software Solutions
Logo Xinno
Logo CPMview
Logo Kantoormeubelencenter.nl
Logo UvA Talen BV
Logo MyCademy
Logo Alleeninkt.nl
Logo PaperDigits
Logo Channext
Logo Botz4U
Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo Alcadis
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau