ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Barracuda integreert Cloud Security Guardian met Amazon Detective

Meer inzicht in cloud security voor klanten

Venlo, 17 december 2019 Barracuda kondigt de integratie aan van Cloud Security Guardian met Amazon Detective. Amazon Detective is een securityservice van Amazon Web Services (AWS) om makkelijk en snel de oorzaak van securitymeldingen of verdachte activiteiten te analyseren, onderzoeken en te identificeren.

Barracuda Cloud Security Guardian is een ‘agentless’ Software-as-a-Service (SaaS) oplossing die inzicht geeft in de securityinstellingen van cloud applicaties, compliance ondersteunt en automatisch herstel mogelijk maakt bij beveiligingsincidenten.

Amazon detective verzamelt automatisch de logdata van AWS-bronnen van klanten en gebruikt vervolgens machine learning, statistische analyses en grafentheorie om beveiligingsonderzoek visueel, sneller en efficiënter te maken.

Dankzij de integratie met Amazon Detective, kunnen Barracuda-klanten meer inzicht krijgen in dreigingen en policyschendingen die zijn gedetecteerd door Cloud Security Guardian. Als Cloud Security Guardian bijvoorbeeld een policyschending in een specifieke regio detecteert, kan de klant in Amazon Detective nader onderzoek doen, zoals:
  • Is er een beveiligingsinbreuk geweest ten gevolge van deze schending? Zo ja, wat was de omvang?
  • Heeft deze schending impact gehad op gerelateerde AWS-diensten? Zo ja, welk account of welke Amazon Elastic Compute Cloud (Amazone EC2) installaties zijn hierdoor getroffen?
  • Zijn er API-calls gemaakt? En van welk IP-adres gebeurde dat?
“Cloud Security Guardian is ontworpen om klanten te waarschuwen voor dreigingen en kwetsbaarheden, zodat ze daar wat aan kunnen doen voordat er aanvallen plaatsvinden”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “De integratie met Amazon Detective maakt het makkelijker voor klanten om hun respons bij een dreiging naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld met beter inzicht in de context van de aanval, zoals of er na de aanval een piek was in inkomend of uitgaand verkeer en of er meer informatie beschikbaar is over het IP-adres waar de aanval vandaan komt.”

“Klanten zijn op zoek naar de tools en de kennis die ze nodig hebben om hun cloud security te versterken”, zegt Dan Plastina, Vice President, Security Services, Amazon Web Services. “We kijken er naar uit om verder met Barracuda samen te werken aan innovatieve oplossingen en integraties waarmee klanten nieuwe dreigingen en kwetsbaarheden kunnen aanpakken.”

Meer informatie over Barracuda Cloud Security Guardian: https://www.barracuda.com/products/cloudsecurityguardian

Gratis scan van publieke cloudomgevingen op dreigingen en policy-overtredingen: https://csg.barracudanetworks.com/scan

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
SD-WAN is de meest gekozen oplossing voor public cloud-projecten, volgens rapport Barracuda

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Onderzoek: zorgen rond security remmen adoptie public cloud

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4