Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 74 dagen geleden)
PR: LVTPR

Qualys en Google slaan handen ineen voor native integratie Qualys Cloud Agent in het Google Cloud Platform

Integratie installeert automatisch de Qualys Cloud Agent en rapporteert kwetsbaarheden rechtstreeks in Google Security Command Center

Amsterdam, 17 december 2019 – Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, gaat een partnership aan met Google om zijn klanten te voorzien van een kwetsbaarheidsassessment met één druk op de knop. Dit assessment wordt aangeboden via een naadloze integratie van de Qualys Cloud Agent, waarmee ingebouwde security in het Google Cloud Platform (GCP) mogelijk is zonder software te hoeven installeren of beheren. Als Security Partner van het Google Cloud Platform is Qualys’ uitgebreide aanbod van geïntegreerde cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen bovendien beschikbaar via de GCP Marketplace – en zijn implementatie, updates en aanschaf te stroomlijnen.

Gevonden kwetsbaarheden worden automatisch gerapporteerd in het GCP Security Command Center (SCC). Met self-service-mogelijkheden hebben cloudbeheerders direct inzicht in de beveiligingsstatus van de cloudassets die onder hun beheer vallen. Dezelfde resultaten zijn ook centraal te raadplegen in het Qualys Cloud Platform. Daardoor kunnen securityteams relevante zaken volgen en rapporteren binnen het volledige bedrijf, inclusief meerdere cloudaccounts, verschillende leveranciers en zowel on-premise-assets als user endpoints.

Steve White, Field CISO, Pivotal.io: “De directe integratie van Qualys met onze CI-tools speelt een belangrijke rol in het vermogen van Pivotal om de scanningtools in te zetten in het productontwikkelings- en -introductieproces. Het is goed om te zien dat Qualys en Google het voor klanten gemakkelijker maken om gebruik te maken van geautomatiseerde scanning voor hun cloudworkloads.”

Daarnaast kunnen organisaties gebruikmaken van GCP-API’s om als onderdeel van hun DevOps-processen op automatische en transparante wijze de installatie van de Qualys-agent te orkestreren binnen Linux- en Windows-workloads. Hiermee hebben ze vanaf het begin inzicht, zonder handmatig agents te hoeven installeren. De integratie maakt gebruik van telemetrie van de Qualys-agent en beveiligingsresultaten van andere Qualys-apps, waaronder Vulnerability Management, Policy Compliance, File Integrity Monitoring, Indication of Compromise, Patch Management en Asset Inventory. Ook het onlangs aangekondigde Qualys VMDR (Vulnerability Management, Detection and Response) wordt met deze integratie volledig ondersteund op het GCP en is vanaf januari 2020 beschikbaar.

“We zijn zeer verheugd om met Qualys samen te werken voor het leveren van hun toonaangevende securitymogelijkheden op Google Cloud”, zegt Manvinder Singh, Director, Partnerships bij Google Cloud. “Klanten kunnen snel en gemakkelijk aan de slag via de Google Cloud Marketplace en Qualys meteen inzetten voor inzicht in kwetsbaarheden en hun securityinfrastructuur via het Google Cloud Security Command Center.”

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Met ingebouwde integratie in GCP krijgen klanten volledig inzicht en creëren ze consistente beveiligingspolicy’s binnen hun complete hybride omgeving. Dat wil zeggen cloud, on-premise, endpoint, mobile, OT en IoT, zonder software te hoeven installeren of beheren. Daarnaast krijgen klanten vanaf januari 2020 toegang tot Qualys VMDR. Hiermee bouwen ze een gestroomlijnde workflow voor het creëren van hun wereldwijde IT-assetinventaris, het identificeren van kwetsbaarheden binnen hun volledige omgeving en het prioriteren en oplossen van die kwetsbaarheden met één druk op de knop. Zo zijn ze in staat het risico dat ze lopen drastisch te verlagen.”

De Qualys Cloud Agent is beschikbaar voor alle Google Cloud Platform-klanten.

Extra informatie
##

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 12.200 klanten en actievegebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 1 jaar en 74 dagen

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise