Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 81 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Qualys en Google slaan handen ineen voor native integratie Qualys Cloud Agent in het Google Cloud Platform

Integratie installeert automatisch de Qualys Cloud Agent en rapporteert kwetsbaarheden rechtstreeks in Google Security Command Center

Amsterdam, 17 december 2019 – Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, gaat een partnership aan met Google om zijn klanten te voorzien van een kwetsbaarheidsassessment met één druk op de knop. Dit assessment wordt aangeboden via een naadloze integratie van de Qualys Cloud Agent, waarmee ingebouwde security in het Google Cloud Platform (GCP) mogelijk is zonder software te hoeven installeren of beheren. Als Security Partner van het Google Cloud Platform is Qualys’ uitgebreide aanbod van geïntegreerde cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen bovendien beschikbaar via de GCP Marketplace – en zijn implementatie, updates en aanschaf te stroomlijnen.

Gevonden kwetsbaarheden worden automatisch gerapporteerd in het GCP Security Command Center (SCC). Met self-service-mogelijkheden hebben cloudbeheerders direct inzicht in de beveiligingsstatus van de cloudassets die onder hun beheer vallen. Dezelfde resultaten zijn ook centraal te raadplegen in het Qualys Cloud Platform. Daardoor kunnen securityteams relevante zaken volgen en rapporteren binnen het volledige bedrijf, inclusief meerdere cloudaccounts, verschillende leveranciers en zowel on-premise-assets als user endpoints.

Steve White, Field CISO, Pivotal.io: “De directe integratie van Qualys met onze CI-tools speelt een belangrijke rol in het vermogen van Pivotal om de scanningtools in te zetten in het productontwikkelings- en -introductieproces. Het is goed om te zien dat Qualys en Google het voor klanten gemakkelijker maken om gebruik te maken van geautomatiseerde scanning voor hun cloudworkloads.”

Daarnaast kunnen organisaties gebruikmaken van GCP-API’s om als onderdeel van hun DevOps-processen op automatische en transparante wijze de installatie van de Qualys-agent te orkestreren binnen Linux- en Windows-workloads. Hiermee hebben ze vanaf het begin inzicht, zonder handmatig agents te hoeven installeren. De integratie maakt gebruik van telemetrie van de Qualys-agent en beveiligingsresultaten van andere Qualys-apps, waaronder Vulnerability Management, Policy Compliance, File Integrity Monitoring, Indication of Compromise, Patch Management en Asset Inventory. Ook het onlangs aangekondigde Qualys VMDR (Vulnerability Management, Detection and Response) wordt met deze integratie volledig ondersteund op het GCP en is vanaf januari 2020 beschikbaar.

“We zijn zeer verheugd om met Qualys samen te werken voor het leveren van hun toonaangevende securitymogelijkheden op Google Cloud”, zegt Manvinder Singh, Director, Partnerships bij Google Cloud. “Klanten kunnen snel en gemakkelijk aan de slag via de Google Cloud Marketplace en Qualys meteen inzetten voor inzicht in kwetsbaarheden en hun securityinfrastructuur via het Google Cloud Security Command Center.”

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Met ingebouwde integratie in GCP krijgen klanten volledig inzicht en creëren ze consistente beveiligingspolicy’s binnen hun complete hybride omgeving. Dat wil zeggen cloud, on-premise, endpoint, mobile, OT en IoT, zonder software te hoeven installeren of beheren. Daarnaast krijgen klanten vanaf januari 2020 toegang tot Qualys VMDR. Hiermee bouwen ze een gestroomlijnde workflow voor het creëren van hun wereldwijde IT-assetinventaris, het identificeren van kwetsbaarheden binnen hun volledige omgeving en het prioriteren en oplossen van die kwetsbaarheden met één druk op de knop. Zo zijn ze in staat het risico dat ze lopen drastisch te verlagen.”

De Qualys Cloud Agent is beschikbaar voor alle Google Cloud Platform-klanten.

Extra informatie
##

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 12.200 klanten en actievegebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Qualys tekent overeenkomst voor de overname van TotalCloud

Qualys en Red Hat verbeteren de beveiliging van het besturingssysteem van de OpenShift-host
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 2 jaar en 81 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks