www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 79 dagen geleden)
PR: Marcommit

Thales en Microsoft breiden samenwerking uit voor naadloze en veilige toegang

Veilig werken in Microsoft cloud dankzij integratie SafeNet Trusted Access en Azure Active Directory

Amsterdam, 17 december 2019Thales en Microsoft hebben hun samenwerking uitgebreid met de succesvolle integratie van Thales’ SafeNet Trusted Access (STA) en Azure Active Directory. Organisaties die de access management-oplossing STA gebruiken, kunnen deze vanaf nu ook inzetten voor een naadloze en veilige toegang tot Office 365 en andere diensten, zowel in de Microsoft cloud als in oudere Windows-versies. Thales en Microsoft spelen met de integratie in op de toenemende behoefte aan het beveiligen van cloudomgevingen. De helft van de organisaties denkt namelijk kwetsbaarder te zijn voor cyberaanvallen door het gebruik van cloudapplicaties, blijkt uit de Thales 2019 Access Management Index. De top drie redenen van cyberaanvallen, waarin cloudapplicaties op de derde plek staan, bevestigt dit vermoeden. Dankzij de integratie kunnen organisaties STA inzetten voor de beveiliging van Microsoft cloud. Als ze multi-factor authenticatie, access management en single sign on mogelijkheden toepassen, zijn ze beter beschermd tegen cyberaanvallen.

Beter beveiligd dankzij access management
Organisaties kunnen Office 365 en andere applicaties centraal beveiligen nu STA en Azure Active Directory zijn geïntegreerd. Hierdoor kunnen ze veilig gebruikmaken van de mogelijkheden die de cloud biedt. Tevens verbetert de gebruikservaring doordat gebruikers overal en op ieder moment kunnen inloggen. Slimme single sign on bepaalt op basis van gebruiksrechten of iemand toegang heeft tot een applicatie en welke vorm van authenticatie nodig is. Organisaties die STA inzetten, hebben ook andere multi-factor authenticatiemogelijkheden tot hun beschikking, zoals hardware tokens of public key infrastructure. Hiermee kunnen ze toegang tot applicaties en diensten beheren zodat alleen geautoriseerde partijen toegang hebben.

Prioriteit cloud security neemt toe
"Cloud security wordt voor steeds meer organisaties een prioriteit”, aldus Garret Bekker, Principal Security Analyst bij 451 Research. “Toenemende regelgeving én nieuwsberichten over datalekken zorgen ervoor dat organisaties zich vaker bewust zijn van de gevolgen van gebrekkige beveiliging van de cloud. Aangezien ze de voordelen van de cloud willen benutten, wordt beveiliging in de vorm van access management steeds vaker ingezet. Dit is cruciaal voor veilig gebruik van cloudapplicaties, aangezien traditionele perimeter beveiliging niet effectief is.”

Gegevensbescherming en compliance
“Het aantal organisaties dat werkzaamheden naar de cloud verhuist, blijft toenemen”, vertelt Francois Lasnier, Vice President for Access Management solutions bij Thales. “Microsoft heeft met haar cloudgebaseerde diensten het voortouw genomen in deze transformatie. Naadloze en veilige toegang van gebruikers tot alle services van Microsoft cloud is cruciaal om gegevens te beschermen en compliance te realiseren. IT-medewerkers hebben dankzij de integratie van STA en Azure Active Directory alle mogelijkheden voorhanden om kosteneffectief gebruikers te beheren en veilige toegang tot Microsoft-applicaties te garanderen, zowel in de cloud als on-premise.”

Noot voor meer informatie, niet ter publicatie:
Marcommit
Emily Stolker
thales@marcommit.nl
Laatste van Thales
NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Thales en Google Cloud werken samen om de groei van hybride en multi-cloud computing veilig te stellen

Thales komt met dubbelzijdige, contactloze en veilige ID-kaartlezer
Verstreken tijd: 1 jaar en 79 dagen

Logo Marcommit
Thales contact

Logo Thales

Thales sociaal

Thales tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Thinkwise
Logo Visma | Raet
Logo Descartes